Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettopp søkt til informasjonssikkerhet, ingen som har tilbakemeldinger fra dette studiet?

 

Rådgiver på VGS sa at R1 kurset varer over flere semester, så man skal visst neste sommer også i 4 uker også.

Det betyr vel at det er ikke like mye stoff på en gang som tidligere anntatt. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Åssen er fadderukene? Quizopplegget så litt artig ut. Jeg er litt sær og loner-ish, men skal liksom forsøke å "get out there" og ikke bli gående alene som jeg har gjort på VGS.

 

Blir nok plenty av oss "misfits" på informatikk i år. Er et par av oss fra Toten som søker oss inn der nå. Har selv søkt informasjonssikkerhet og håper å møte nye folk (, samt gamers) =D. Søkte også R1 kurs, sendte tilbake det blåe arket med kopigodkjente vitnemål fra i fjor og ungdomsskolen. Så skrev jeg at jeg sendte med standpunktkarakterene så fort jeg får de i sommer.

 

Håper på en ledig leilighet på kallerud så fort mattekurset starter. Noen som aner hvordan ledigheten på de er?

Lenke til kommentar
Hvis klædden som bor på leiligheten jeg har fått på Kallerud flytter ut før kurset begynner så kommer jeg til å bo der de fire ukene i hvert fall, gidder ikke pendle fra BRandbu hver dag. =D

 

Send en mail til SOPP uti mai ellerno du

 

Kurset er vell de fire første ukene vell?

Lenke til kommentar

De av dere fra Gjøvik, aldri bruk Gjøvik Renseri på Kirkeby til å rense noe som helst

 

Ble levert inn en todelt overmadrass der (skumgummi inni, trekk på utsiden) til rens. De kunne ikke rense det inni, så det ble tatt ut. Etter to uker finner de ut at de trenger skumgummidelen òg, for at trekket ikke skal krympe. De får det, og finner vel omtrent samtidig ut at joda, trekket er ødelagt og har krympet.

 

Lur idè? Klippe til skumgummien slik at den passer i trekket (som krympet 20cm omtrent i hver retning...)! Så sier de fra at trekket er ødelagt og krympet, ting blir levert tilbake (3-4 uker har gått), og Jysk sier de skal erstatte trekket. Anyway, de sier ikke fra at indre del er klippet i.

 

Så jeg finner det ut selv, og stikker dit for å høre hva faen hun driver med. "Nei, det passa jo ikke i trekket lenger... å sku'n gjørra 'a?". Nei jeg vet ikke, svarer jeg, la være å klippe i den i allefall? For jysk har jo kun dekket trekket. Så hun sier hun skal dekke innerdelen.

 

Jeg stikker på Jysk, og finner ut at innerdelen er ikke til løssalg og må spesialbestilles i den dimensjonen. Med leveringstid på 4-6 uker. Til en pris av 1040,-. Det sier jeg til renseriet over telefon, og foreslår samtidig at de dekker en ny, tilsvarende madrass som er lagervare, som koster 1400. Det var ikke interessant for renseriet, til tross for at hun faktisk ødela tingen med vilje. Så når jeg blir irritert og sier at det ikke er aktuelt å vente 6 uker til, etter å ha ventet flere allerede, og sier at jeg kunne tenke meg noe med en gang. Da sier hun at da får jeg kontakte forbrukerrådet, for hun kan ikke dekke det, og må uansett høre med sjefen sin.

 

Hun har ingen sjef, det er enkeltpersonsforetak og hun er eier. Spør henne om det etterpå, og da sier hun at nå er jeg barnslig igjen. Hun nektet i allefall å erstatte mer enn innermadrassen med leveringstid på 6 uker. Det måtte jeg regne med å vente. Var ikke hennes feil at det tok så lang tid.

Lenke til kommentar

Ser at for å komme inn på Master i informasjonssikkerhet så kreves det et GPA på C eller høyere. Betyr det at du må ha en gjennomsnittskarakter i alle fagene dine på C eller høyere? Og tilsvarer C en 4er fra videregående? Og hva skjer hvis man vil søke MS i informasjonssikkerhet, men ikke har en GPA på C?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...