Gå til innhold

[GTA]Hvordan de 100 % fordeler seg


Anbefalte innlegg

**** DET KAN VÆRE SPOILERS FOR ENKELTE HER. ****

 

 

60 % - STORY

Dette er uavhengig av hvilke valg du tar.

 

10 % - FRIENDS

Du må gjøre alle aktiviteter du kan, men alle levende venner du har igjen. Dette vil f.eks si for Packie: Bowling, dart, dringk, pool, show og stripclub.

 

8 % - SUBMISSIONS

Her får du 2 % for hver av de følgende:

  • 1. Little Jacobs drugs deliveries
  • 2. Brucie Car Export. (De du får via mail) Totalt 10 biler.
  • 3. Car race. (De du kan ta via å ringe Brucie) Totalt 9 race tror jeg.
  • 4. Assassinations. Disse får du tilgang til når story nærmer seg slutten. Totalt 9 stk.

5 % - ACTIVITIES

Du må vinne mot en venn (singelplayer) (unntak, QUB3D, hvor du skal ha highscore) i alle aktiviteter (1,25 % for hver du klarer):

  • 1. Darts
  • 2. Bowling
  • 3. Pool
  • 4. QUB3D

5 % - RANDOM CHARACTERS

Møt alle RC og gjør deres oppdrag, med unntak av 4 som kan ha blitt drept i story.

 

2,5 % - VIGILANTE

Fullfør 20 crimes. Dvs gå inn på politiets systemer, finn pågående crimes, drep vedkommende. Gjenta 20 ganger.

 

2,5 % - MOST WANTED

Drep de 10 mest ettersøkte i hver bydel. Totalt 30 stk som skal drepes. Tilgang via politiets datamaskin i bilen.

 

2,5 % - FLYING RATS

Finn alle de 200 duene og skyt de. For bra kart, sjekk her.

 

2,5 % - UNIQUE STUNT

Finn alle 50.

 

2 % - CAR THEFTS

Alle 30. Disse du får via tekstmelding. Når du har fullført en, tar det 6 timer før neste kommer (tror jeg).

Endret av Kvalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper det er ett stykke ut i spillet, mest sannsynlig en gang etter du er ferdig med Brucies oppdrag. Men, dette er bare gjetning.

 

Er ferdig med storyen og Brucie sine emails, har ikke vært borti disse car thefts.

Har det noe med den ubrukte "garage" i Bohan kanskje?

Lenke til kommentar
Tipper det er ett stykke ut i spillet, mest sannsynlig en gang etter du er ferdig med Brucies oppdrag. Men, dette er bare gjetning.

 

Er ferdig med storyen og Brucie sine emails, har ikke vært borti disse car thefts.

Har det noe med den ubrukte "garage" i Bohan kanskje?

Det stemmer. Du skal ha en txt-mld på mobilen din. Fra Stevie. Denne kan ikke bli slettet før bilen har blitt levert i garasjen i Bohan. Jeg fikk min tidlig i spillet. Hvis du ikke har fått den, prøv å gjør med med Brucie.

Lenke til kommentar
Tipper det er ett stykke ut i spillet, mest sannsynlig en gang etter du er ferdig med Brucies oppdrag. Men, dette er bare gjetning.

 

Er ferdig med storyen og Brucie sine emails, har ikke vært borti disse car thefts.

Har det noe med den ubrukte "garage" i Bohan kanskje?

Det stemmer. Du skal ha en txt-mld på mobilen din. Fra Stevie. Denne kan ikke bli slettet før bilen har blitt levert i garasjen i Bohan. Jeg fikk min tidlig i spillet. Hvis du ikke har fått den, prøv å gjør med med Brucie.

 

Hmm, mulig jeg har oversett den, skal sjekke innboksen på mobilen.

Lenke til kommentar

Du kan gjøre alt etter story! ;) Ingen fare. Eneste som er diskutabelt er hvorvidt bruk av koder kun gir deg 99,9 % eller ikke.

 

Edit: Sett deg i en taxi som betalende kunde. Da vil du evnt få opp destinasjonen "Assassination". Er ikke den der er du ferdig!

Endret av Kvalen
Lenke til kommentar
GTA IV achivements sux syns nå jeg. Aaaaaaltfor tidkrevende og kjedelig. Finne 200 fulger? HALLO? Hvor dumt går det ant å bli egentli? Bare for å få 100G?

 

Svært til sutring da. Achievements skal jo ikke være tatt på 1 time, da blir de jo alt for enkle og alle kan få de. Jeg syns det er flott at Rockstar har vanskelige achievements som er veldig tidkrevende, da det er ganske morro å prøve å få alle achievementsene når det ikke er så veldig mange som har alle sammen.

Lenke til kommentar
GTA IV achivements sux syns nå jeg. Aaaaaaltfor tidkrevende og kjedelig. Finne 200 fulger? HALLO? Hvor dumt går det ant å bli egentli? Bare for å få 100G?

 

Svært til sutring da. Achievements skal jo ikke være tatt på 1 time, da blir de jo alt for enkle og alle kan få de. Jeg syns det er flott at Rockstar har vanskelige achievements som er veldig tidkrevende, da det er ganske morro å prøve å få alle achievementsene når det ikke er så veldig mange som har alle sammen.

 

 

Faktisk helt enig. skiller hobbyspillere fra elite =)

Lenke til kommentar
GTA IV achivements sux syns nå jeg. Aaaaaaltfor tidkrevende og kjedelig. Finne 200 fulger? HALLO? Hvor dumt går det ant å bli egentli? Bare for å få 100G?

 

Hva har egentlig dette med achievements å gjøre? Dette handler om å få 100% game completition.

 

Dreper du alle 200 duene får du visstnok tilgang til det helikopteret med rockets osv. (husker ikke navnet)

Lenke til kommentar
Ja, krever nok masse skillzz å kverke 200 duer. Syntes de burde statse på vanskelige achivements heller enn tidkrevende.

 

Det er faktisk ganske vanskelig å lage vanskelige achievements til et spill som GTA. Call of Duty 4 er et spill jeg synes det var fine achievements på. For å oppnå 1000 achievement points måtte du faktisk fullføre spillet på veteran (vanskeligste modus), noe som faktisk var en utfordring. Mange spill har bare achievements som er tidkrevende, eller kanskje ikke det engang.

 

Men så kommer spørsmålet; hvordan lage vanskelige achievements til et spill som GTA. Her er det ikke flere vanskelighetsgrader man kan fokusere på. Hvordan skal man gjøre spillet vanskelig, men samtidig gjennomførbart for "casuals"? Suger du i CoD4 kan du alltids gjennomføre spillet på en lavere vanskelighetsgrad. Suger du i GTA4 sitter du plutselig fast på siste mission hos Faustin fordi spillet da for alvor blir vanskelig?

 

Selvfølgelig har man multiplayer man kan fokusere på, men det har ofte en tendens til å enten bli alt for vanskelig, eller bare tidkrevende. Må man være ranket blant top 5%, er det kanskje litt vel vanskelig, og må man gjennomføre 1000 sessions blir det bare tidkrevende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...