Gå til innhold

Niko knuser Master Chief (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Blir litt feil å samanlikne med Halo 3 sidan det er ekslusivt til Xbox 360. Om tala ein nevnte over her stemmer solgte faktisk Halo 3 betre enn GTAIV på Xbox 360.

 

Uansett er det ikkje noko å krangle om, GTAIV er utvilsomt eit av tidenes beste spel og fortener all oppmersomheten. Eg synest ikkje Rockstar har hypa det opp noko særleg. Gode artiklar samt mykje medieomtale har ført til mykje snakk om det, og dei leverte så det suser.

 

 

Om du deler antall solgte på 2 ja, så vil det ha solgt færre Xbox360 spill.

Men nå vet vi jo faktisk ikke om det er solgt 50 / 50 av Xbox360 og PlayStation3 spill, gjør vi vell?

 

Her i landet har jeg fått inntrykket at det har blitt solgt flere Xbox360 spill, så jeg tror forholdet er noe rundt 60% til Xbox360 og 40% til PlayStation3. Og om det ca er tilfelle, så har det jo solgt mer enn Halo3 til Xbox360 ;)

 

 

For å bygge videre på det du sa så kan man heller ikke si at alle som kjøpte til PS3 ikke ville kjøpt til X360 hvis de ikke hadde et valg.

 

Uansett, uten eksakte tall om hvor mange PS3-kjøpere som eier X360, og hvor mange PS3-kopier som ble solgt i forhold til X360-kopier blir alt spekulering.

 

La oss nå vær så snill holde tråden fri for fanbois fra begge sider.

 

 

Gratulasjoner er på plass for Take Two og alle rockstar-avdelingene, godt gjort! Det blir virkelig søtt når EA feilet oppkjøpet før lanseringen. Godt gjort alle aksjeholdere som ikke solgte!

 

Lenge leve alle andre enn EA!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er alltid konsollspillene som får egne spalter og artikkler spesielt angående salgstall..

Da har faktiskt GTA IV solgt bedre enn selveste Halo 3, jævla imponerende!

Ser andre spill til for eks til pc får aldri sånne artikkler

Gratulere Rockstar, det beste spillet noensinne :)

 

 

Hvorfor må du alltid ta opp sånne PC vs konsoll greier hele tiden?

 

Fullstendig unødvendig og skrive "Ser andre spill til for eks til pc får aldri sånne artikkler"

 

 

Hva med World of Warcraft? Har det aldri fått noen artikler?

Grand Theft Auto er vell strengt tatt multi-plattform uansett, altså PC og konsoll..

 

De fleste spillartiklene omhandler gjerne spill som er multi-plattform spill, de plukker selvsagt ikke ut spill som er bare til konsoll, eller bare til PC.

Bruker dem ordene jeg vil, jeg sier jo bare fakta da!

Utenom WoW så har ikke pc skikkelige systemsellere har jeg oppfattet!

For meg så er GTA IV konsollspill da det er mye gøyere å spille GTA på en konsoll, har hatt SA til pc var likksom ikke helt min type styremåte, og det gjekk ikke ann å kobla til vanlig PS2-håndkontroll på en pc ;)

Lenke til kommentar

Vannvittige tall! T2/RockStar fortjener virkelig all den skryten de har fått!

Nå har nok Mr. Thompson også hjulpet med å hype opp spillet, og nyhetssendinger i statene hvor de snakker om muligheten til å gå på strippeklubb/ fyllekjøring så er det jaggu ikke rart. Nonetheless, dette er en franchise som er mye større enn Halo(som attpåtil er plattform eksklusivt), så det er ikke rart at det har solgt såpass mye bedre! Gleder meg til dlc for å ha flere historie oppdrag å leke meg med! :)

Lenke til kommentar
Er alltid konsollspillene som får egne spalter og artikkler spesielt angående salgstall..

Da har faktiskt GTA IV solgt bedre enn selveste Halo 3, jævla imponerende!

Ser andre spill til for eks til pc får aldri sånne artikkler

Gratulere Rockstar, det beste spillet noensinne :)

 

 

Hvorfor må du alltid ta opp sånne PC vs konsoll greier hele tiden?

 

Fullstendig unødvendig og skrive "Ser andre spill til for eks til pc får aldri sånne artikkler"

 

 

Hva med World of Warcraft? Har det aldri fått noen artikler?

Grand Theft Auto er vell strengt tatt multi-plattform uansett, altså PC og konsoll..

 

De fleste spillartiklene omhandler gjerne spill som er multi-plattform spill, de plukker selvsagt ikke ut spill som er bare til konsoll, eller bare til PC.

Bruker dem ordene jeg vil, jeg sier jo bare fakta da!

Utenom WoW så har ikke pc skikkelige systemsellere har jeg oppfattet!

For meg så er GTA IV konsollspill da det er mye gøyere å spille GTA på en konsoll, har hatt SA til pc var likksom ikke helt min type styremåte, og det gjekk ikke ann å kobla til vanlig PS2-håndkontroll på en pc ;)

 

 

Du forteller bare fakta?

 

"For meg så er GTA IV konsollspill da det er mye gøyere å spille GTA på en konsoll"

 

Det er jo så langt ifra fakta som det går an, kanskje du liker det best på konsoll, men kanskje andre liker det best på PC?

 

Uansett hvilken plattform du liker spillet på, så er fremdeles spillet et multiplatform spill, enten du vil eller ikke ;)

 

Blir jo som om jeg skal kalle Fifa08 for PC-spill fordi jeg liker det best på PC, men det er da like fult et multiplattform spill om så jeg liker det best på den ene eller andre plattformen.

Lenke til kommentar

For meg var GTA PC-spel heilt til GTA3, då vart det meir aktuelt med konsoll, og sidan har eg kun hatt GTA:SA på PC. GTA er eit spel som funker på både PC og konsoll. Du treng litt hjelp i form av auto-aim på konsoll, men det er heilt greit. Resten av spelet funker som fjell på konsoll.

Lenke til kommentar

Enda ett bevis på at konsollspillene selger så det suser for tiden, PCens dominans i salg er slutt mener jeg. Alt for mye piratkopiering, slik at konsollene vil nok vinne til slutt håper jeg. Bare se hvor nedprioritert pcen blir for tiden, tar jo lang tid før det kommer en pc-port. Og når det kommer, er vi jo lei spillet. Jeg fryder meg at vi får mye ekslusivt på konsollene :D

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Veldig egoistisk tanke gang av deg ;)

 

 

Jeg ønsker flest mulige multiplattform spill, slik at alle uansett plattform kan nyte underholdningen til alle spill..

Er veldig egoistisk å ønske alle med en annen plattform enn deg selv alt vondt..

 

Plager det deg om et spill kommer til PC, om du selv faktisk også får spilt det?

Ja til alle spill, til alle plattformer!

 

Spill er underholdning og kultur, og burde kunne nytes av alle!

Lenke til kommentar

Utviklerne er ute etter å tjene penger, å da velger de de konsollene som for det første gir penger i kassa. Til og med Microsoft er ekslusivt til sin konsoll over pcen. Enda ingenting om en Halo 3 port til PC. Det vil ta tid før det kommer. Altså jeg bare sier hva som er faktum. Det sier jo seg selv at PCen blir nedprioritert når du ser hvor lenge man må vente får å få oppleve disse spillene, hvis man absolutt må ha de på pc :p

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Du treng litt hjelp i form av auto-aim på konsoll, men det er heilt greit.

Auto-aim er aldri greit :p

Hehe, nei, eg er litt motstandar av det. Har ofte irritert meg over at eg må halde sikteknappen halvvegs inne på Xbox 360 for å kunne sikte fritt. Eg synest kontrollen på analogen er så god at me godt kunne klart oss utan. Når eg tenker meg om har eg sett noko siktegreier i innstillinger. Kanskje eg kan slå det av, hadde vore fint. :)

Lenke til kommentar
Utviklerne er ute etter å tjene penger, å da velger de de konsollene som for det første gir penger i kassa. Til og med Microsoft er ekslusivt til sin konsoll over pcen. Enda ingenting om en Halo 3 port til PC. Det vil ta tid før det kommer. Altså jeg bare sier hva som er faktum. Det sier jo seg selv at PCen blir nedprioritert når du ser hvor lenge man må vente får å få oppleve disse spillene, hvis man absolutt må ha de på pc :p

 

 

Microsoft vil nok ofre hele Xbox360 før du lar PC-Gaming dø..

 

Hvorfor? Fordi det er PC-Gaming som holder liv i hele Windows, som er et av Microsoft sine viktigste produkter.

Om PC-Gaming dør, vil nok Microsoft også miste STORE mengder av Windows brukermassene sine, og vil miste Windows sin markedetsposisjon. Og den er gull verdt for Microsoft, så før de lar det skje så vil nok Microsoft bruke mye penger på å få gode PC-titler, og kanskje til og med gjøre slik at Xbox spill kan spilles på PC-en, who knows?

 

Men den dagen PC-Gaming dør, så vil nok Windows som verdens mest brukte operativsystem forsvinne også.

Noe som Microsoft aldri vil tillate!

Lenke til kommentar

Gta ville solgt bedere enn halo uansett om det hadde kommet eksklusift til en konsol. Mange som har kjøpt gta IV har både ps3 og xbox. Og mange som ikke har det ville trolig kjøpt konsolen pga nettopp gta IV. Så og dele salgs tallet på 2 for det ble solgt til 2 konsoler blir HELT feil!

Lenke til kommentar
Utviklerne er ute etter å tjene penger, å da velger de de konsollene som for det første gir penger i kassa. Til og med Microsoft er ekslusivt til sin konsoll over pcen. Enda ingenting om en Halo 3 port til PC. Det vil ta tid før det kommer. Altså jeg bare sier hva som er faktum. Det sier jo seg selv at PCen blir nedprioritert når du ser hvor lenge man må vente får å få oppleve disse spillene, hvis man absolutt må ha de på pc :p

 

 

Microsoft vil nok ofre hele Xbox360 før du lar PC-Gaming dø..

 

Hvorfor? Fordi det er PC-Gaming som holder liv i hele Windows, som er et av Microsoft sine viktigste produkter.

Om PC-Gaming dør, vil nok Microsoft også miste STORE mengder av Windows brukermassene sine, og vil miste Windows sin markedetsposisjon. Og den er gull verdt for Microsoft, så før de lar det skje så vil nok Microsoft bruke mye penger på å få gode PC-titler, og kanskje til og med gjøre slik at Xbox spill kan spilles på PC-en, who knows?

 

Men den dagen PC-Gaming dør, så vil nok Windows som verdens mest brukte operativsystem forsvinne også.

Noe som Microsoft aldri vil tillate!

Jeg sier aldri at PC-Gaming dør ut, for det vil alltid være noen som lager spill til PC. Men jeg tror flere og flere utviklere velger å lage spill ekslusivt til konsoller fordi det er få som piratkopierer spill til dem. Eneste jeg sier er at PCen ikke kommer til å ha like stort dominans når det gjelder spill. Konsollene og PCen vil bli på samme nivå i salg. Det er flott at det jevner seg ut. Det du nevner i din post er jo Microsoft-haternes drøm(eller Apple skjøl :p). Det er altså noe helt annet enn det jeg sier.

Endret av master_al
Lenke til kommentar

GTA IV slår salgsrekorder og jeg har ikke greid å få tak i det. Jaja, gratulerer til alle som faktisk har fått det (hele verden unntatt meg virker det som), dere spiller sikkert et helt fantastisk spill. Får bare spille mer San Andreas mens jeg venter.

Endret av jhbolle
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...