Gå til innhold

Spørsmål om Assasins Creed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spilte igjennom den igår. Den er svært repetativt, blir veldig ensidig.

Men jeg likte handlingen, så det var det som holdt meg gående. Ikke forvent noe ala Theif, det er ingen sniking du kan egentlig storme alle situasjoner. AI er dum og enkel.

Helt grei spill, ikke noe mer.

Skrevet

Hvis det ikke hadde vært for grafikk og frihetsfølelsen og storyen, så hadde det vært et drittspil, altfor mye som må gjøre om og om igjen og fjerner innlevelse og gjør det repetativt.

Skrevet

Grafikken og byene er det beste med hele spille, imo.

Utrolig mye ensformede dialoger, mye av det samma opp og opp igjen. Samme gjelder typ oppdragene du får. Kamp scenene ok, men blir fort lei de etter antall oppdrag. /Hurra, enda en gruppe vakter (10 mann) mot meg, *trykker de samma komboene i søvne*

Side - oppdragene kunne sikkert ha vært mere variert fra by til by.

Som Bellicus nevner.

Skrevet
ok så det er ikke et sånn spill du får lyst til å spille om igjen når du har kommet igjennom det en gang?

Nei, det er et sånt spill du får lyst å spille ferdig, sånn at du kan spille noe annet og bedre. Det er ikke så dårlig at man ikke gidder å spille, men bare så vidt bra nok til at man blir intressert i å se slutten.

Skrevet (endret)
ok så det er ikke et sånn spill du får lyst til å spille om igjen når du har kommet igjennom det en gang?

Nei, absolutt ikke. Enaste er at dersom du klarer å gjennomfør alle "quests" så åpner du en ekstra "memory (level)" i spillet. Så du får muligheten å gjennspille visse level for å gjøre dette isteden for å må spille en gang til.

Endret av AvidGamer
Skrevet

Enig i alt her. Det blir veldig ensformig. save citizen, view points osv osv.

Hadde det ikke vaert for friheten til aa bevege seg, grafikken og hvordan du faktisk dreper folk paa artig maater, hadde jeg ikke sittig med Assassin's creed.

Storien er ogsaa ganske bra.

Kjop det, spill det og opplev ett ganske saa bra spill.

Men husk, Du er advart mot mange like dialoger, kjedlig dialoger og ikke minst ensformighet!

Skrevet (endret)

Dialogene er like på utsiden, men innholdet er forskjellig fra gang til gang. Storyen er et av AC's sterkeste punkter, sammen med genial grafikk og anatomi. Et spill som absolutt er morsomt å spille gjennom én gang, men som mange ikke spiller igjennom igjen. Men allikevel, om et år eller to kan du banne på at jeg har spilt gjennom dette minst to ganger!

Endret av ShampooMacTavish
Skrevet
Spilte igjennom den igår.

Spilte du gjennom HELE spllet på EN dag??

Jeg har knerta tre av de ni. Men i acra nå står det at jeg må ha interregations eller noe. Bare "Save citizen" og sånn synconize tower. Noen gjenger som er kledd i svart også, vet ikke hva de brukes til.

Er IKKE multiplayer. Men fantastisk spill. Friheten og grafikken er UTROLIG.

Skrevet

Morsomt spill, men begynner å bli lei. Har drept fire eller fem av målene, men det er samma regla opp igjen og opp igjen. Starten var dritbra, ettersom det var litt spenning, men ettersom jeg ikke liker repetitive spill, er det nesten så jeg gir opp.

De svarte gjengene holder fast "politi", hvis de ser at du hjelper citizens.

Det at man kan hoppe og sloss er vel og bra, men hvis du er som meg og blir fort lei, får du nesten se etter noe annet morsomt å drive med=)

Skrevet

Det meste har vel blitt nevnt her. For min del var AC en wow-opplevelse i starten. Feks første gangen du klatrer opp på et såkalt viewpoint og får et overblikk over hele byen(e). Og det klarte også å holde meg passe interessert slik at jeg fullførte hovedstory. Men dette spillet kunne blitt så vanvittig mye bedre. Hver by er svær, men sideoppdragene er få i form av variasjon og jeg endte opp med å spille det jeg måtte for å kunne fortsette med hovedstory.

Første gang man har 10 motstandere mot seg er også ganske stilig, men jeg ble fort lei. Litt av poenget med å holde seg skjult, for så å stupe ut fra folkemengden eller fra et hustak, drepe målet sitt og så stikke av igjen, blir borte når man konstant blir satt i situasjoner hvor du må sloss mot alt fra 3-10 motstandere på en gang. Det ble rett og slett for mye slossing etter min mening. Hadde vært mer moro med oppdrag i Hitman-stil, med mer variasjon på hvordan man kan fullføre et oppdrag. Og som sagt mer variasjon på sideoppdragene i byene.

Skrevet (endret)
Synes grafikken er veldig bra.

Er ikke noe multiplayer som jeg vet om.

Først av alt; Korrekt, ingen multiplayer

2: HVA SØREN ER DET MED FOLK NÅ TIL DAGS? "er spillet bra?", "mja, grafikken er veldig bra".

Nå er det like før jeg setter meg ned og spiller cs i 640x420...

Jeg blir nesten kvalm..

Nei, Assassins Creed er ikke noe nyskapende i det hele tatt, og det er rett og slett ikke morsomt. Som parkour artist skal jeg til å grine hver gang Altaïr skal drasse den feite ræva si opp en vegg. Og har du noe å holde deg fast i, eller en høydunk å lande i, nei, da kan du hoppe om du så hoppet fra stratosfæren. Noe litt likt det man finner på cs og stiger.

Historien var middelmådig, og liker du tragiske øyeblikk med intelligensen til fienden, og en vansklighetsgrad som er på bærtur, jo, fritt frem. Bare kjøp dette spillet.

Har en fyr i klassen som er meget fascinert over dette spillet, og har det med å kalle Altaïr AC av alle mulige ting. "ååå, du vet han der AC/assassins creed". Jeg kan bli så frustrert over tankeløshet noen ganger..

Mitt tips: Ikke la deg lure. "Det er ikke gull alt som glimrer" sier dem. Har du en kompis som har det så spill det der. Men vil du bruke penger på noe du kunne ha spart deg for, så gjør det. Nå har jeg sagt mitt og fått ut en smule frustrasjon ovenfor dagens spillbransje ( :innocent: Dere får nok tilgi meg).

Men folk er forskjellige, tross alt.. Så gjør ditt valg :)

edit:

Kan jeg bare få legge til en liten ting om vansklighetsgraden her: Jeg drepte 70 stykker på ett og samme sted. Konstant 15 folk rundt meg.

Det er ett sted i "aires" eller hva den plassen het, der det kommer vakter støtt og stadig (vakter spawnes opp igjen nede på bakken, på takene forblir dem døde).

Endret av Petersk91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...