Gå til innhold

AoC: What goes up goes down....

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
O(O)phus, Jeg er fortsatt ikke overbevist.. Greien er at mens det "paa papiret" ser ut til aa vaere veldig forskjellig, saa blir det i praksis ikke det. Tenk missions i Eve-Online, du er ute i verdensrommet og gj0r missions. Der locker du deg paa en target og trykker paa de vaapene du vil bruke, saa er resten auto-attack til fienden d0r.

En skulle tro det ble veldig forskjellig mens i praksis saa er det ikke saa forskjellig som det virker som.

Jeg haaper jeg tar feil, men inntrykket jeg har faatt fra filmene er ganske labert.

Hvem snakker om at det "på papiret" ser bra ut? Du er vell inneforstått med at folk faktisk har spilt det av de som svarer deg?

Egentlig så er jeg ikke helt sikker på hva du skal frem til. Hva er det som ser bra ut "på papiret" som ikke er slik i virkeligheten?

Endret av o(O)phus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trådstarter har tydeligvis IKKE prøvd Anarchy-Online. (Funcoms første MMO).

Wow blir liksom barnemat i tillegg. Det tar lenger tid å bli level 200 enn det tar å bli level 70 i Wow. Og da har du enda 20 levels du skal grinde deg gjennom i AO for å bli 220. Og de siste 20 levels tar lenger tid enn det tar å gå fra 1 til 200 :) Og som om ikke det var nok, så er det enda 50 "levels" du kan ta (de er ikke vitale men muligheten er der)

Selvforklarende quests er dull.

Jeg gleder meg STORT til AoC. Er stor tilhenger av Funcom og har tro på det de driver med. Hell, trådstarter er sikkert ikke gammel nok til å oppfylle aldersgrensen i AoC.

Skrevet

Hei

Nå har jeg selv ikke testa aoc, og har heller ikke noen mening om det. Jeg spiller ett annet mmo og da ikke wow. Trives i det spillet. Derfor kommer jeg heller ikke til å kjøpe aoc.

Synes det er synd at ikke trådstarter kommer med noe mer vettig en hva som har blitt skrivd så langt. Kommer trådstarter til holmenkollen for det party funcom skal ha der blir han nok poppis:)

Alle har rett til en mening så lenge de kan komme med noe mer kjøtt på bena. Håper jo at funcom lykkes med aoc, er jo alltids morsomt når noe norskt lykkes.

Fosse

Skrevet

Kommer nok ikke til å investere i AoC selv, men håper det går bra for Funcom, Norge tjener på å ha en plass på spill kartet, kanskje det kan resultere i at flere nordmenn får opp intressen også.

Skrevet

Selvom age of conan er så dårlig som trådstarter skal ha det til.

hvem er du til å si noe slikt??

Fikk du et kall fra Gud om å få folk til å ikke kjøpe spillet?

Jeg orker ikke høre på hva andre sier om spillet før jeg har prøvd det.

Leser mye av det offisielle stoffet funcom gir ut og etter hva som står der passer dette spillet meg midt i blinken.

Skrevet

Vel, han kan jo få ha sin personlige mening(og ytre den), uten at Gud har noe med det å gjøre.

Hvorvidt det er saklig eller ikke, etter om han virkelig har spilt spillet eller ikke, er en annen diskusjon.

Skrevet

Snakk om meningsløst tråd, burde seriøst glemme at slike forums finnes og holde deg unna slike spill, la være å skrive og lage tråder osv osv osv, seriøst, skaff deg et liv, eller det har du kanskje siden du ikke skal spille AoC, hoho...

Skrevet

Vel, han kan jo få ha sin personlige mening(og ytre den), uten at Gud har noe med det å gjøre.

Hvorvidt det er saklig eller ikke, etter om han virkelig har spilt spillet eller ikke, er en annen diskusjon.

Joa men alike vell..skjønner ikke at noen folk kan ha glede i å spre dritt om et spill.

Logge seg på forumet får å fortelle andre at spillet er dårlig. Har sett en del av dem.

Skrevet

Vel, hvis han synes spillet er dårlig og vil videreformidle det, så er jo det hans fulle rett.

Så lenge det er innenfor saklighetens rammer så bryr jeg meg svært lite om andre folks meninger.

Kommentere de gjør jeg som regel, men jeg tar aldri kommentarer til betrakting om la oss si spill.

Hvis jeg har bestemt meg for å kjøpre for eksempel da AoC, så gjør jeg det, fordi jeg har fått et inntrykk av at det vil passe meg.

Vil folk prøve å få meg til å tro anneredes, eller ytre sin mening om det, værsågod, for jeg vet at er det noe jeg hater selv, så er det å ikke få si meningen min, såpass egoist er jeg, og ganske sikkert flere også.

Skrevet
Problemet er ikke at grafikken er er veldig daarlig, men at den vil kreve en nyere PC enn de fleste har tilgang til for aa faa pen grafikk. Men en aldrende PC er det mulig du vil faa darligere grafikk i AoC enn i eldre spill som er mer tilpasset datidens maskinvare. God grafikk er ikke et minus, for all del, men det er veldig begrenset hvor mange kunder som har hardware til aa se at spillet kom ut i 2008 og ikke i 2006.

Dårlig HW er fanken ikke en unnskyldning. Fordi du får en PC som drar AoC på Medium grafikk med 60-70 FPS(som er sinnsykt bra!) eller High grafikk med 25-30 FPS til 7000kr.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294

Og den har du i linken ovenfor.

Skrevet

Jenchr, Jeg vet ikke hvordan jeg kan forklare det paa en slik maate at flere forstaar, men grafikken til AoC vil gagne oss entusiaster og ikke folk flest - den gruppen som er viktig for MMO-spill. For oss som faar bra grafikk er det supert, men det kan lett komme til aa skremme vekk mange kunder ogsaa paa grunn av de tingene jeg nevnte tidligere.

Selv gleder jeg meg til aa fyre opp AoC i hjemmekinoen med full hd-oppl0sning, men totalt sett tror jeg altsaa grafikken vil heller trekke spillet ned enn aa l0fte det opp. Det beste hadde vaert aa tilpasse grafikkmotoren til den hardwaren flest potensielle kunder har.

Skrevet (endret)
Jenchr, Jeg vet ikke hvordan jeg kan forklare det paa en slik maate at flere forstaar, men grafikken til AoC vil gagne oss entusiaster og ikke folk flest - den gruppen som er viktig for MMO-spill. For oss som faar bra grafikk er det supert, men det kan lett komme til aa skremme vekk mange kunder ogsaa paa grunn av de tingene jeg nevnte tidligere.

Selv gleder jeg meg til aa fyre opp AoC i hjemmekinoen med full hd-oppl0sning, men totalt sett tror jeg altsaa grafikken vil heller trekke spillet ned enn aa l0fte det opp. Det beste hadde vaert aa tilpasse grafikkmotoren til den hardwaren flest potensielle kunder har.

Det eneste jeg kan se at du mener er at spillet krever for mye. Har jeg rett?

I tilfelle, så kan jeg si meg helt ueenig i det. Min bror har en pc med en helt enkel core 2 cpu, 2600xt, 2gb ram og XP. Han klarte open betaen på medium, 2xAA på 1280x1024 med 40-64fps. Retail kommer nok til å yte bedre en det.

Det at den pcen klarer det greit, betyr at det ikke krever så mye at det kommer til å skade spillets salg. Spillet ser tross alt helt ok ut på medium også!

Endret av Arveen
Skrevet

Nish, uenig.

AoC er ikke så brutal, trenger absolutt ikke kjøre på HIGH END, klarer seg mer enn godt nok med MID.

På tide å gå framover, gidd å lage DX9 spill nå liksom, tror ikke noen gjør det hvis dem lager MMORPG spill nu i framtida.

Skrevet

Arveen, Jeg syntes ikke det krever for mye, bare paapeker at mange kan komme til aa syntes det gj0r det. Det typiske er at et spill med for h0ye maskinkrav (i forhold til maskinen som kj0rer det) ser daarligere ut enn et spill med snillere maskinkrav. Altsaa generelt vil et eldre spill paa "high" se bedre ut enn et helt nytt et med alt paa "low".

For mange blir det da misvisende aa tenke at AoC har bra grafikk naar de sannsynligvis paa sine maskiner vil faa bedre grafikk paa eldre spill.

For oss med bra spillpcer som broren til nagina er saken en annen, vi kunne gjerne ha tenkt oss enda bedre grafikk og h0yere systemkrav.

Skrevet
Arveen, Jeg syntes ikke det krever for mye, bare paapeker at mange kan komme til aa syntes det gj0r det. Det typiske er at et spill med for h0ye maskinkrav (i forhold til maskinen som kj0rer det) ser daarligere ut enn et spill med snillere maskinkrav. Altsaa generelt vil et eldre spill paa "high" se bedre ut enn et helt nytt et med alt paa "low".

Veldig sant :yes:

Skrevet (endret)

Pycnopodia:

Men sånn vil det da alltid være.

Man kan da ikke kreve at spillutviklerne skal lage middelmådige spill pga folk flest ikke har HW som kreves for å kjøre alt på fult.

Det som jo er viktig er at spillmotoren takler å bli kjørt med "low-end" maskinvare, men selv se greit ut, og det gjør da AoC.

Så får folk heller glede seg til den dagen de har HW som er bra nok til å kjøre alt på fult istedet for å klage over at spillet krever for mye. Om 3 år så vil det være folk som klager over at AoC ikke har fått en oppdatering på grafikken, hvis du skulle fått det som du ville så ville de samme klagene ha kommet allerede om 2 år istedet.

Endret av o(O)phus
Skrevet

Så må man huske på hvem målgruppen til Funcom er da, og at vi "litt eldre" som regel har litt mer penger å rutte med enn de 14-15 åringene som spiller spillet. Jeg tror personlig ikke at hardware kravene i AoC er noe særlig avskrekkende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...