Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Hvis du skal kjøpe nye komponenter(prosessor ram) er det lite å hente i pris/ytelse for ditt nåværende oppsett. SSD med trim, som du selv nevner, er der du får mest ytelse.

Ok, takk for svar. Er det fremdeles X25-M 80 GB G2 som er det "store", eller er det noe annet som er verdt å satse på? Enten som er på markedet, eller som er på vei. Har ikke brennhast, så hvis det kommer noe i løpet av en måned eller to kan jeg vente. Er G3 av Intels disker ventet i sommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei

 

Min 2,5 år gammle XPS 1330 har begynt å låse seg/gå i bluescreen.

 

Dette som står i feiloggen:

 

Log Name: System

Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power

Date: 15.04.2010 12:54:04

Event ID: 41

Task Category: (63)

Level: Critical

Keywords: (2)

User: SYSTEM

Computer: Leika

Description:

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

Event Xml:

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">

<System>

<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />

<EventID>41</EventID>

<Version>2</Version>

<Level>1</Level>

<Task>63</Task>

<Opcode>0</Opcode>

<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>

<TimeCreated SystemTime="2010-04-15T10:54:04.696025000Z" />

<EventRecordID>29330</EventRecordID>

<Correlation />

<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />

<Channel>System</Channel>

<Computer>Leika</Computer>

<Security UserID="S-1-5-18" />

</System>

<EventData>

<Data Name="BugcheckCode">126</Data>

<Data Name="BugcheckParameter1">0xc0000005</Data>

<Data Name="BugcheckParameter2">0x9427464f</Data>

<Data Name="BugcheckParameter3">0x8ab0bb10</Data>

<Data Name="BugcheckParameter4">0x8ab0b6f0</Data>

<Data Name="SleepInProgress">false</Data>

<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>

</EventData>

</Event>

 

Har oppgradert alle Driverne bortsett fra Dell Truemobile 355 Bluetooth + EDR og

Intel® Wireless WiFi 4965AGN. Ifølge Driver Robot:) Kan det forårsake problema mine?

 

 

Har skiftet hardisk på maskina og oppgradert til Windows 7 Ultimate 32bits.

 

Har fortsatt igjen på garantien og forsikringa (tok 3 års full garanti og forsikring).

 

Bør jeg sette tilbake den gamle hardisken med Vista før jeg tar kontakt med Dell?

Lenke til kommentar

Har du dette problemet hvis du kjører systemet med orginaldisken? Ville ha sjekket det først. Og har du det, ville jeg nok hatt den disken i, før jeg kontaktet Dell. Dette fordi de vil kjøre sine feilsøkingsprosedyrer, og da er det best at maskinen er mest mulig lik slik den var da den var ny. Du kan jo prøve å legge inn driverne til Dell, selv om jeg ikke tror det vil hjelpe, men det skader jo ikke.......

Lenke til kommentar

Har du dette problemet hvis du kjører systemet med orginaldisken? Ville ha sjekket det først. Og har du det, ville jeg nok hatt den disken i, før jeg kontaktet Dell. Dette fordi de vil kjøre sine feilsøkingsprosedyrer, og da er det best at maskinen er mest mulig lik slik den var da den var ny. Du kan jo prøve å legge inn driverne til Dell, selv om jeg ikke tror det vil hjelpe, men det skader jo ikke.......

 

 

Sendte ein mail til Driverrobot og fikk tillsendt dei siste driverne som jeg manglet. Den har no ikkje krasja dei siste 2 døgna. Så var mest sannsynlig Wlan driveren.

 

Men prinsippielt har eit harddisk og OS bytte noko å seie for garantien hos DELL?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har de siste dagene hatt problemer med maskinen min. Maskinen går plutselig i heng og det er helt umulig å restarte den uten å holde inne power knappen. Når jeg så får startet den begynner skjermen å fylle seg opp med fargete striper. Har lagt ved bilde av det. For å få dette bort må jeg igjen bruke power knappen. Gjerne flere ganger før maskinen endelig starter. Da fungerer den som oftest fint i ett par timer og så skjer det samme igjen.

 

har lagt inn nyeste driver på skjermkort uten at det hjalp

 

Noen som vet hva dette kan være?

 

 

Hadde samme feil for et år siden. Det er skjermkortet som har sluttet å virke. Jeg fikk nytt, selv om garantien var gått ut. De sa det var utvidet garanti på skjemkortet. Ring DELL.

Antakelig et kjent problem, og derfor de har utvidet garantien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens!

 

Er det andre enn meg som sliter med bluetoothen i Dell XPS m1330 etter å ha oppgradert fra Vista til Win7 ?

 

Jeg har en bluetooth-mus (Trust 16341) som funket prikkfritt da jeg hadde win vista installert og fungerer fint med Mac også, men funker ikke nå lengre enda produktet skal fungere fint med win7. Jeg har prøvd å reinstallere drivere flere ganger men får det ikke til å funke.

 

Når jeg skal legge til device så finner den musa, men det står bare "connecting to device..." i en evighet og ingenting skjer. Klarte å koble til HTC Heroen min med blåtann uten problemer så det virker som om bluetoothmodulen i PCen fortsatt funker men bare med visse produkter.

 

Noen tips til hvordan jeg skal fikse dette?

 

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Hm! Da var det min tur; GPU er i stykker(vises bare vertikale striper på skjermen)!thumbdown.gif. Så da skal det bli moro å se hvordan Dell er på reklamasjon. Maskinen er 2 år og 4 mnd. gammel. Håper det går bra, for dette er jo en kjent feil, de har hatt en utvidet garantiordning på akkurat dette. Men hovedpoenget er jo at reklamasjonsretten på 5 år gjelder på varer som er er ment å vare i 5 år. Og det skal jo en bærbar gjøre. Men må nok betale for å få teknikeren hjem for å skifte hovedkortet, siden jeg tror det vil ta laaang tid hvis jeg skal sende maskinen inn til Dell for reparasjon. Kommer med en oppdatering når en løsning, eller mangel på løsning foreligger. Samt hva kostnaden blir....

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Nå har maskina sluttet å ta i mot lading. Jeg har prøvd med to forskjellige ladere og ingen av dem virker, verken med eller uten batteri.

Så her er det vel HK som har tatt kveld? Hvordan blir det på en to go et halvt år gammel maskin? :dontgetit:

 

Du har 5 års reklamasjons rett ifølge forbrukerkjøpsloven. Hvis du ikke har betalt for en utvidet "Dell-garanti" kan du ikke forvente at de kommer hjem til deg og fikser dette, men de gjør det mot betaling. Du skal ikke betale for deler(nytt hovedkort). Hvis du ikke vil betale for å få de til å komme hjem til deg, så må du sende maskinen inn til Dell for reparasjon......

Lenke til kommentar

 

Du har 5 års reklamasjons rett ifølge forbrukerkjøpsloven. Hvis du ikke har betalt for en utvidet "Dell-garanti" kan du ikke forvente at de kommer hjem til deg og fikser dette, men de gjør det mot betaling. Du skal ikke betale for deler(nytt hovedkort). Hvis du ikke vil betale for å få de til å komme hjem til deg, så må du sende maskinen inn til Dell for reparasjon......

 

I see. Hva må man eventuelt betale for at de skal komme?

Lenke til kommentar

Dell tilbyr bare Premium NBD Support kontrakter på 1,2 og 3 års varighet. De koster; 1299, 1699 og 1999. "One-time on-site repair" tilbudet har de sluttet med. Mener det kostet rundt 600 kroner. Utover det er det vel å si at det ikke har vært problemer med å få levert inn maskinen. Dell har sendt returlapp i posten, så det blir ikke en krone i utgifter på å få fikset dette, det tar bare tid.

Lenke til kommentar

Dell tilbyr bare Premium NBD Support kontrakter på 1,2 og 3 års varighet. De koster; 1299, 1699 og 1999. "One-time on-site repair" tilbudet har de sluttet med. Mener det kostet rundt 600 kroner. Utover det er det vel å si at det ikke har vært problemer med å få levert inn maskinen. Dell har sendt returlapp i posten, så det blir ikke en krone i utgifter på å få fikset dette, det tar bare tid.

 

 

Jess, jeg venter på den lappen nå. Har ikke råd til NBD support nå :(

Lenke til kommentar

Jess, jeg venter på den lappen nå. Har ikke råd til NBD support nå :(

 

 

Nei, jeg mener prisen blir for høy. Det er for mye bare for å få en til å komme hjem til seg, kontra det at det er gratis å sende den inn. "One-time on-site repair" tilbudet til rundt 600 som de hadde, det var noe annet.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...