Gå til innhold

Bulldozer skal redde AMD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@tls, jamen har du ikkje hørt om glapils da

 

lanseringa passe fint me utskifting av min nåværende turion baserte bærbar :)

 

men puma vil ikke kunne ta intel centrino 2 på cpu intensive oppgaver (mondeo eller ka fan det va en nye plattformen fra intel hette) og på high end sørger vel nvidia for at intel notebook forsatt er kongen på haugen. men som media bærbar i det lavere prisiktet har vel intel lite å stille opp med puma. men også her vil nvida ha et noe lignende chipset for intelplatformen som 780m

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Holy crap, etter å ha sett video og lest om Puma, så... Så ser framtiden lys ut. For AMD. :)

 

 

ja, leser man om turion ultra på wikipedia.us så får man et intrykk om at disse kommer til å være meget tilpassningsdyktige i forhold til cpu aktivitet, med 8 frekvenser(helt ned til 250 mhz) og 5 "voltage level"'er for hver av kjernene og nordbrikken(som er integrert på cpu). Og all strømstyring skjer induviduelt for hver av kjernene.

 

Forløbig ser du ut til at det kun blir 30-35 watt modeller, men ifølge wikipedia så er det komt støtte for "low voltage" modeller på puma brikkesettet.

 

Er en fryd å lese Anders Jensen og Simen1 diskutere cpu'er!!! :love:

Lenke til kommentar
og er det hold i denne testen så amd-4870-roumoured-to-beat-nvidia-9800gx2

så vil nvida også merke at det forstat rører seg i amd liket

Nå er det ikke 9800GX2 som skal konkurrere med AMD sine nye grafikkort... :)

Det blir som om man for 1 år siden hadde sagt: "ATI HD2900xt is roumored to beat nvidia geforce 7950gx2"

 

Nå er ikke 9800GTX noe bedre heller, det er snakk om å ha ytelses tronen, Nvidia kommer til å svare og da tror jeg vi ser et 4870 x2 kort komme.

Lenke til kommentar
navnevalget vil være fryktelig patetisk om den blir overkjørt av, nettopp, en bulldoser (Intel) ved lansering..
Ja du har et poeng der. Men om AMD mot alle odds(?) skulle slå på stortrommen, så er navnet passende ;)

 

Jeg vil se litt mer konkret før jeg gjør meg opp noen mening.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på det som noe problem. En griffin på 2,4 GHz vil konkurrere med Intel-prosessorer langt opp på prislista selv om det ikke blir helt på toppen. Derimot har den som videoen viser et langt bedre brikkesett enn intel som vil dra den langt forbi intel i en rekke situasjoner. Med andre ord: Meget konkurransedyktig, også mot intel Penryn.

Lenke til kommentar
Advanced Micro Devices needs to more than double its share of the microprocessor market to survive, according to a brief filed by the company's lawyers in its antitrust lawsuit against Intel.

 

At the end of 2007, AMD had 13 percent of the processor market, "less than half of what it requires to operate long-term as a sustainable business," the brief said, explaining that Intel's alleged efforts to shut the company out of the processor business had largely succeeded.

 

"Measured on a revenue share basis, AMD made little progress growing its slice of the pie," it said.

 

The argument that Intel's alleged anti-competitive behavior has so hurt AMD that its future is in jeopardy is crucial to the company's claims for relief, including damages. But the claims could further spook corporate customers already wary of the company's financial troubles.

Mer om dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...