Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Fight terror, support Palestine

 

Altså du sier slåss mot terrorisme og støtt Hamas, Hizbolla, Al Qaida, Ansar al-islam, Al-Aqsa, hellig jihad krig, og alle det dusinvis andre terrornettverkene som "palestine" er bygget på.

 

...altså det er egentlig ikke selve "palestinerne/araberne" som bor der det er noe gale med, det er bare det at det har noe sykt dårlige ledere som leder dem og lærer disse araberne opp til å mene å ha en svært destruktiv oppførsel etter terrorismen regelverk, det blir ikke fred ut av slik må man skjønne. Spesielt ikke når selve koranen er bygget opp slik at deres eget samfunn går i oppløsning pga. terrorismens regelverk som da koranen også lærer dem.

 

For at ett samfunn skal være bra og levedyktig, så må den allmenne moralen og respekt være god. Visst den ikke er på plass, så går det under med smerte og tårer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne såkalte forråtnelsen og sammenbruddet til samfunnet er fantastisk underholdende om du er følelsesmessig frakoblet fra det hele.

 

Ja det skal jeg si meg helt enig med. En "bisarr" underholdning og "spennende" på sin måte, selv om det hele er svært jævlig og trist.

Å være mest mulig frakoblet fra frafallet, vil uten tvil være det smarteste. Visst en da ikke vil sitte igjen med unødvendig mye smerter og tårer til slutt.

Lenke til kommentar
Får jeg lov å høre på black metal i himmelen?

Der blir det white metal av den edleste sort metal, den med best kvalitet. Ja du kan jo bare tenke deg til hvilken enorm kvalitet det blir på metal bandene, når selv gatene er laget av gull i himmelen. Og trærne bærer frukt hele fire ganger i året. Det blir den råeste festivalen du noen gang har vert med på, og den siste festivalen, fordi den going on forever. Halleluja, halleluja, hard white metal rock halleluja.

Hvordan kan man høre musikk uten ører?

 

Hvorfor trenger man gater til sjeler?

 

Hva skal man med gull i himmelen?

Lenke til kommentar
vel, etter mitt syn så er alle moralske veier der ikke alle livets valg og veier blir målt mot bibelen et postivt fremskritt.

 

Den tiden der alle argumenter var sitater hentet ut fra en altfor gammel bok er heldigvis forbi.

 

For nyserrighetens skyld spør jeg deg om du har meninger eller synspunkter på ting der disse ikke er henter direkte ut ifra eller kommet via et bibelmøte. Eller sagt på en annen måte, har du noen egene meninger? (Hvis din første tanke er å høre med "skjefene" i bibelklubben din, så kan du lavære å svare men ta det til etteretning).

 

Alle har sine egne meninger, alle mine meninger er mine meninger, avhengig om andre også har samme meninger. Dette er min bibelklubb, og du er en av mine elver, nå holder jeg på å lære deg at samfunnet holder på å bli å bli så sykt at den vil spise deg levende, om du ikke vender ryggen til forfallet.

Lenke til kommentar
Dette er min bibelklubb, og du er en av mine elver

Nei, dette er et dioskusjonsforum, og alle påstandene dine har blitt gruset fullstendig.

 

nå holder jeg på å lære deg at samfunnet holder på å bli å bli så sykt at den vil spise deg levende, om du ikke vender ryggen til forfallet.

Oversatt: "Folk tenker ikke som jeg vil at de skal tenke, derfor må alle forandre mening og tenke som meg."

Lenke til kommentar
vel, etter mitt syn så er alle moralske veier der ikke alle livets valg og veier blir målt mot bibelen et postivt fremskritt.

 

Den tiden der alle argumenter var sitater hentet ut fra en altfor gammel bok er heldigvis forbi.

 

For nyserrighetens skyld spør jeg deg om du har meninger eller synspunkter på ting der disse ikke er henter direkte ut ifra eller kommet via et bibelmøte. Eller sagt på en annen måte, har du noen egene meninger? (Hvis din første tanke er å høre med "skjefene" i bibelklubben din, så kan du lavære å svare men ta det til etteretning).

 

Alle har sine egne meninger, alle mine meninger er mine meninger, avhengig om andre også har samme meninger. Dette er min bibelklubb, og du er en av mine elever, nå holder jeg på å lære deg at samfunnet holder på å bli så sykt at den vil spise deg levende, om du ikke vender ryggen til forfallet.

Lenke til kommentar
Ja værden går virkelig mot stupet til avgrunnen :roll:

 

Det blir mindre og mindre fattige

Det blir mindre og mindre vold og voldtekter

Det blir mindre og mindre forskjell på folk

Jordas befolkning blir stadig bedre utdannet og en større og større andel av befolkningen blir utdannet

Folk får mer og mer valgfrihet

Sult og fattigdomm er kraftig på vei ned

Folk blir som regel ikke drept pga. trivielliteter lenger somog stjele litt mat til seg og sin familie

Det blir mer og mer relgionsfrihet

Det er færre og færre steder som er styrt av relgion

osv, osv.

 

Her er noen klipp du burde se på:

 

 

 

 

 

Forresten så er fundementalistiske relgiøse domedagsprofitører som deg IDF de som gjør de værste overgrepene i værden.

:thumbdown:

 

Du glemte to punkter:

 

Flere folk tar selvmord(ratioen har aldri vært høyere i Norge enn det den er nå).

Folk blir mer og mer ulykkelige.

Lenke til kommentar

Homofilt partnerskap er på full fart inn i samfunnet - noe som aldri burde blitt akseptert og er svært umoralskt mot naturen!

 

Det er krone eller mynt om ektepar skiller seg

 

Grove vold skildringer, voldtekter, syk kriminalitet - alt dette kan en se på TV og DVD døgnet rundt.

 

Samboere, ja det vrimler av dem - det ville vert totalt uakseptabelt og umoralsk en kort tid tilbake.

 

 

Å være kristen i dag er ikke enkelt

 

...eller skal vi kanskje si det satanistiske landet Norge

 

Forestill deg at du stupforelsker deg i en dame, og at hun føler det samme for deg.

Forestill deg deretter at resten av byen du bor i består av menn som er i parforhold med menn.

Hvordan ville du følt det dersom du var ulovlig å bo i parforhold med damer?

 

Eller enda verre: Forestill deg at du har blitt tvangsgift sammen med en mann.

Forestill deg at han voldtar deg i rompa hver gang han er full.

Men du kan ikke skille deg fordi ekteskapet er hellig.

 

Vet du hva? TV'en har en av-knapp. DVD-er velger du selv om du vil anskaffe deg.

 

Ja, Det er sikker bedre om en først måtte gifte seg, for derette å finne ut om en passer til å leve sammen.

 

Det som var bra for 50-100 år siden er ikke nødvendigvis bra i dag.

Fremskritt skjer, selv om kanskje ikke hvert eneste et av dem passer deg.

Lenke til kommentar
Så du kaller meg en stein gal prest, fordi jeg synest at dyresex er stein galt, at all grov vold, voldtekter etc på TV, DVD, spill etc hjelper samfunnet i feil rettnig...

Jeg kalte deg ikke en steingal prest. Jeg sa at posten din minnet om en parodi på en steingal prest og trodde det var en parodi, inntil jeg leste resten av innleggene dine i denne tråden. Ikke at det er noe bedre for deg at du virker som en parodi på en gal person...

 

...altså du sier at jeg er en steingal prest fordi jeg påpeker at homofili nå er tillatt og at det ikke var det for noen år tilbake, og samtidig påpeker at moralen i samfunnet har endret seg drastig ovenfor hva som er tillatt eller ikke.

Grunnen til at du fremstår for meg (og de fleste andre) som en paranoid idiot er at du bruker toleranse for homofili som et eksempel på at et samfunn er i oppløsning. Du bruker også argumenter om at det blir mer og mer drap og voldtekt i verden uten å backe det opp med statistikk og uten å ta hensyn hva befolkningsveksten i verden har å si i det hele. Du snakker hele tiden om hvordan ting er verre enn før uten å nevne hvilken tidsepoke du sammenlikner med. Du drar inn historien om Sodom og Gommorah som den er en valid sammenlikning med det moderne samfunn.

 

VEL, jeg undres nå på hvem som egentlig er stein gal av oss to, siden du kaller meg steingal pga. jeg påpeker fakta opplysninger angående forandringer i samfunnets moral, og samtidig advarer mot mange av endringene i vårt samfunn.

Steingal er ett ord FFS, skarpen. Hvis du med "fakta" mener, paranoide og ubegrunnede påstander og absurde dommedagsprofetier, så ja, du har bare kommet med fakta. Eneste måten du støtter dine påstander opp er "at det ikke var slik før", og som regel stemmer ikke det.

 

At jeg påkeker disse forandringen i samfunnet og samtidig sier at det ikke er bra for samfunnet, betyr ikke at jeg er en steingal prest med sansynlegvis forstyrrende preferanser for småbarn, slik som du sier.

Netopp. Du bare påpeker forandringer, du gir ingen forklaringer på hvorfor disse forandringene kommer til å "drive oss utfor stupet".

 

Derimot bør kanskje du spørre deg selv, om du har forstyrrende preferanser for dine med mennesker du debatterer med og også stor mangel på respekt. Du får spørre deg selv, hvem som egentlig er steingal av oss.

Har aldri kalt deg for en steingal prest, jeg sa at posten minnet om en parodi på noe en sprø prest kunne funnet på.

 

Jeg forstår godt hva du sier, og er enig at det alltid vil finnes en moral i samfunnet, men den forandrer rettning.

Så når jeg sa at "moralen forsvinner", så er det ett norsk sleng utrykk på at moralen går i feil rettning...

Hva er riktig "retning" for moralen? Tvangskastrering av tatere? Barnearbeid? Offentlige henrettelser? Sult? Fattighet?

 

... men slik jeg ser det så forstod ikke du det, eller mest sansynleg du ville ikke forstå det, eller ende mer sansynleg du måtte prøve å finne noe du kunne ta meg på, fordi du kanskje følte deg truffet angående at moralen i samfunnet er blitt skremmene dårlig. Men det har du jo lov til, så full respekt for det.

Jepp, jeg føler meg truffet. Jeg er en morderisk, bestialsk, narkoman, voltektsmann og verst av alle jeg støtter homofilt ekteskap.

 

Jaha okey jeg skjønner, så ifølge deg er jeg en fanatisk xenofobe paranoid navlebeskuende galprest fjott med forstyrrelser for småbarn!

Ja, hvis du stryker ut den "galprest" delen. Jeg har ikke noe belegg for å si at du er en prest.

 

Jau jau, jeg skjønner du har trang for å dømme meg, men kanskje du skal ta det litt med ro her, før jeg vurderer å anmelde deg til politiet..

Hahaha. Jeg har allerede meldt meg selv inn, de er på vei. Alle enhetene i distriktet var egentlig på utrykning for å forhindre et gjengoppgjør, men da de hørte at jeg hadde kommet med usaklige fornærmelser på Diskusjon.no brøt de av utrykningen og fokuserte på å fakke meg.

 

Min kjære nordmann brodder, måtte Gud velsigne deg og bevare deg fra ondskap.

Takk. :)

Lenke til kommentar
Du glemte to punkter:

 

Flere folk tar selvmord(ratioen har aldri vært høyere i Norge enn det den er nå).

Folk blir mer og mer ulykkelige.

Disse grafene viser noe annet om selvmordsnummerene i Norge, men du har kanskje nyere data å vise til? Vi ligger noe bedre ann en andre land også, så "moralsk" samfunnsutvikling tror jeg ikke har noe direkte årsak om det skulle være en oppgang.

fig-1999-09-30-01.gif

624754de75.gif

 

At folk er mer ulykkelige nå enn før er jeg ikke kjent med, men kanskje du kan gi noe data på det også.

Lenke til kommentar
Jaha okey jeg skjønner, så ifølge deg er jeg en fanatisk xenofobe paranoid navlebeskuende galprest fjott med forstyrrelser for småbarn! Jau jau, jeg skjønner du har trang for å dømme meg, men kanskje du skal ta det litt med ro her, før jeg vurderer å anmelde deg til politiet.. Min kjære nordmann brodder, måtte Gud velsigne deg og bevare deg fra ondskap.[/color]

 

Berre eg som føler at du bekrefter galskapen din gong på gong? Fyrst trugar du oss alle med evig pine. Seinare vrir, vrengjer og misforstår du alle sindige motargumenter.

Du toppar deretter kransekaka ved å truge med onkel politi overfor dine meddebattantar.

 

Eg vonar du er i stand til å læra borna dine toleranse og menneskeverd. I den samanheng er innlegga dine skræmande lesing.

Lenke til kommentar
Får jeg lov å høre på black metal i himmelen?

 

Der blir det white metal av den edleste sort metal, den med best kvalitet. Ja du kan jo bare tenke deg til hvilken enorm kvalitet det blir på metal bandene, når selv gatene er laget av gull i himmelen. Og trærne bærer frukt hele fire ganger i året. Det blir den råeste festivalen du noen gang har vert med på, og den siste festivalen, fordi den going on forever. Halleluja, halleluja, hard white metal rock halleluja.

 

gtfo.png

Lenke til kommentar
Man må skille mellom forfall og forandring. Samfunnet tilpasser seg dagens teknologiske nivå og folkemasse.

 

Det er nettopp det samfunnet ikke klarer å skille mellom idag, det ser ikke at mye av forandrinen som har skjedd innen ekstrem kort tid, er begynnelsen på ett enormt forfall...

 

...men med denne "farten", går det ikke mange år, maks 20 år før det totale forfallet er ett faktum. Og da vil du skjønne hvor jævlig samfunnet har blitt, så ondskapsfullt og umoralskt at det vil bli ett levende mareritt.

Lenke til kommentar
Det er nettopp det samfunnet ikke klarer å skille mellom idag, det ser ikke at mye av forandrinen som har skjedd innen ekstrem kort tid, er begynnelsen på ett enormt forfall...

Ja, det er rart det der. Men det er klart at hvis man har en som hvisker deg i øret så blir det litt klarere. Som oftest kaller man det schizofreni, men du mener kanskje det bare er en av Herrens uransakelige veier?

Lenke til kommentar
...men med denne "farten", går det ikke mange år, maks 20 år før det totale forfallet er ett faktum. Og da vil du skjønne hvor jævlig samfunnet har blitt, så ondskapsfullt og umoralskt at det vil bli ett levende mareritt.

Samfunnet blir bare "jævlig" for religiøse fundamentalister som ikke lenger får bestemme over andres liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...