Gå til innhold

ADVARSEL: Vårt samfunn er på vei mot stupet og avgrunnen!


Anbefalte innlegg

Dersom denne himmelnissen vil jeg skal leve livet mitt på den og den måten, så får han jaggu gidde å si det til meg personlig. Da slipper jeg å høre på religiøse tullinger og lignende menneskelig søppel som alle tar seg den frihet å tale på vegne av Gudfaderullan sjæl.

 

Og jeg finner det artig at det IDF skriver her, har en underliggende tone at ting på et eller annet vis var bedre før, og med bare litt innsats kan vi få orden på det hele igjen. Helt siden vi kravla ut av jungelen har vi gjennom hele historien voldtatt, torturert, drept, lemlestet og kvestet hverandre, ofte på helt fantastiske måter, i helt absurde antall, og aller oftest i Guds navn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grusomt ja, "satan har kort tid". Merkelig, siden gud må ha skapt ham. Eller prøver du å si at gud ikke kan ordne opp? Jeje.

 

Hvilken moral er det jeg mister? For moralen min har ingenting med den opprinnelige kristne eller de forskjellige kristne moralene man hadde i ett par hundre år etter det.

 

Kristendommen har jo kjempet tappert for det som du anerkjenner som galt idag, så hvorfor sette kristendommen opp som det lysende eksemplet på god moral?

 

Det er nettopp det Gud skal gjøre, han skal ordne opp i elendigheten. Det betyr at han skal skille det gode og det vonde engang for alltid, fordi han ser det vil bli best slik...

 

...så, velger du evig helvete eller evig himmel? Jesus er din tog billett til himmelen, min gode venn, til din opplysning!

 

Kirken og kristendommen er langt fra perfekte, kun Gud er perfekt. Mennesker er fulle av synd. Kirken også faktisk. Du trenger ikke kirken i ditt hjerte, du trenger ikke engang gå i kirken.

Det hele toner ned til en ting, har du Jesus i ditt hjerte? Isåfall så slipper du helvete.

 

Og hvorfor skulle Jesus være den rette? Når ikke majoriteten av verdens befolkning anerkjenner han som messias engang? Og hvordan skal du vite at det som var for "tiår" siden er den rette moralen når den moralen gud visstnok har kommandert har forandret seg hele tida. Hvorfor skulle jeg slippe helvete hvis jeg har jesus i mitt hjerte? Hvis alle jeg kjenner og bryr meg om ikke har det. Så vil himmelen aldri være himmelen uten de. Og da har man ett problem. Samtidig må gud kjempe mot satan, men gud må ha skapt satan og kan fjerne han, viss ikke er han ikke allmektig. Så da spiller man mennesker mot hverandre og straffer de. Sosiopat deluxe.

Lenke til kommentar
Faen heller, enda en religiøs fanatiker, du har et par gode punkter jeg er enig i, men det er også folk som deg som ikke akkurat gjør samfunnet noe bedre i det hele tatt. Så en slik en forrige helg på Karl Johan med enorm plakat om at "alle homofile, muslimer, ikke kristne, ateister osv. måtte enten omfavne Jesus ellers så skulle de brenne i helvette". Han hadde flaks det sto politi 5 meter unna og passet på han, for ellers ville han fått det stygge trynet sitt slått inn.

 

GTFO.

 

Phelan_FuckYou_72dpi_20cm.jpg

 

Der ser du kjære. nordmann!

 

...du sier han hadde flaks at 5 politi der stod og passet på han, for visst ikke ville "samfunnet" ha slått inn det stygge trynet hans!! Ikke bra!!!!

Lenke til kommentar

Mitt hjerte er nok fredfullt uavhengig hva jeg tror på. Jeg tror også på den individuelle frihet, at man kan handle og tenke hva enn vil så lenge det ikke påvirker andre mennesker i noe negativ forstand.

 

Derfor er jeg for mye av det du advarer mot grunnet den personlige frihet, selv om jeg kan finne mange av handlingene avstøtende.

 

Men jeg ser ditt poeng, men du handler ifra at dogmer som kirken har satt men samtidig sier du at kirken tar feil, hvordan skal du kunne holde på med dine advarsler når du ikke vet engang om at det du preker er riktig ifølge din tro?

Lenke til kommentar
Dersom denne himmelnissen vil jeg skal leve livet mitt på den og den måten, så får han jaggu gidde å si det til meg personlig. Da slipper jeg å høre på religiøse tullinger og lignende menneskelig søppel som alle tar seg den frihet å tale på vegne av Gudfaderullan sjæl.

 

Og jeg finner det artig at det IDF skriver her, har en underliggende tone at ting på et eller annet vis var bedre før, og med bare litt innsats kan vi få orden på det hele igjen. Helt siden vi kravla ut av jungelen har vi gjennom hele historien voldtatt, torturert, drept, lemlestet og kvestet hverandre, ofte på helt fantastiske måter, i helt absurde antall, og aller oftest i Guds navn.

 

Nei, altså jeg sier ikke at vi kan få orden på det syke samfunnet igjen!

Men det jeg sier er: berg dere ut av elendigheten, før dere blir totalt oppslukt av den og til slutt havner i helvete.

 

...ja du hørte riktig, i helvete! Fordi Gud skal skille det gode og det onde engang for alltid! Så hvilken side velger du? Velger du pine og elendighet i det ondes verden, eller velger du glede og dans, vin og sang i himmelen?

Lenke til kommentar

IDF: Hvis ikke politiet var der så ville han fått juling av uante dimensjoner FORDI det han sto for er ikke bare provoserende mot andre mennesker, men også fullstendig disrespektløst. Du ser ikke ateister gå rundt i byen med "DØD OVER KRISTNE!"-plakater? Vet du hvorfor? Fordi til motsetning av slik fanatikere som deg så klarer f.eks ateister å akseptere at andre mennesker tror på det dem måtte ønske, respektere det og ikke oppføre seg som "dommedagsprofeter" for "uvitende vesener".

Lenke til kommentar
Ja så du sier at jeg ikke har lov til å si at samfunnet vårt går i gal rettning? Fordi da fordømmer jeg meg selv....

 

...det kommer ann på om jeg er av "denne verden", eller om jeg har tatt imot Jesus, fordi alle som tar imot Jesus er ikke av "denne verden". Det er frie fra denne verden, og blir ikke å komme under Guds fordømmelse av "verden"

 

...joda, må Gud velsigne deg min venn.

 

Du har naturligvis rett til å si hva du vil om samfunnet, det jeg mente med å dømme er f.eks. å slå ned på de som skiller seg eller er homofile osv, det kan jo hende at du selv skiller deg en dag eller får deg en kjæreste av samme kjønn og da vil du jo dermed ha fordømt deg selv. Det er ikke godt å si hvordan livet går.

 

Du sier at kristne er frie fra verden, men du har jo enda en kropp og kroppen er en tilhenger av det som denne verden er selv om ikke nødvendigvis fornuften er det, så det er ikke noe som skulle tilsi at man blir moralsk fullkommen av å tro på Jesus.

 

Gud velsigne deg også.

 

Edit: Du får ta deg en tur innom Religion, filosofi og livssyns forumet, skulle hatt litt av energien din der.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Mitt hjerte er nok fredfullt uavhengig hva jeg tror på. Jeg tror også på den individuelle frihet, at man kan handle og tenke hva enn vil så lenge det ikke påvirker andre mennesker i noe negativ forstand.

 

Derfor er jeg for mye av det du advarer mot grunnet den personlige frihet, selv om jeg kan finne mange av handlingene avstøtende.

 

Men jeg ser ditt poeng, men du handler ifra at dogmer som kirken har satt men samtidig sier du at kirken tar feil, hvordan skal du kunne holde på med dine advarsler når du ikke vet engang om at det du preker er riktig ifølge din tro?

 

Selvsagt tok kirken feil, da det svindlet penger fra folket og brennte mennesker på bålet under middelalderen.

Og selvsagt tar kirken feil når lesbiske kvinner kan blir prester og at kirken skal lære at homofili er ikke imot naturen, neida...ikke i det hele tatt....la oss alle bli homo nå og se hva som skjer!! Og videre tar kirken grusomt feil, når dem i hele historien har hakket ned på og støttet israelfolket så utrolig lite, ja nærmest spyttet på dem. Det er en stor skam...

 

...men nå er det ikke noe nytt at kirken alltid har vert veldig Israel fiendtlig. Det paradoksale er jo at hele Bibelen fikk kirken fra israelittene, den handler faktisk kun om Guds utvalgte folk, israelittene, men det kan virke som at kirken til tider har utnemt seg selv og det kristne som Guds utvalgte folk...

 

...ikke bra ikke bra! Fordi Gud valgte Israel som det utvalgte, og vi har fått hele Bibelen fra dem.

 

 

IDF: Hvis ikke politiet var der så ville han fått juling av uante dimensjoner FORDI det han sto for er ikke bare provoserende mot andre mennesker, men også fullstendig disrespektløst. Du ser ikke ateister gå rundt i byen med "DØD OVER KRISTNE!"-plakater? Vet du hvorfor? Fordi til motsetning av slik fanatikere som deg så klarer f.eks ateister å akseptere at andre mennesker tror på det dem måtte ønske, respektere det og ikke oppføre seg som "dommedagsprofeter" for "uvitende vesener".

 

Ja så du hadde slått meg helseløs og slått ut tenne på meg, fordi jeg er kristen?

 

...jau jau, betryggende å vite hvor jeg har deg.

 

Halleluja, og må Gud velsgine deg og bevare deg fra all elendighet.

Lenke til kommentar
IDF: Hvis ikke politiet var der så ville han fått juling av uante dimensjoner FORDI det han sto for er ikke bare provoserende mot andre mennesker, men også fullstendig disrespektløst. Du ser ikke ateister gå rundt i byen med "DØD OVER KRISTNE!"-plakater? Vet du hvorfor? Fordi til motsetning av slik fanatikere som deg så klarer f.eks ateister å akseptere at andre mennesker tror på det dem måtte ønske, respektere det og ikke oppføre seg som "dommedagsprofeter" for "uvitende vesener".

Ja jeg skjønner, altså så du ville slått meg helseløs og slått ut tennene på meg fordi jeg er kristen!!

 

Jau jau, det er betryggende å vite hvor jeg har deg og hvor dette samfunnet er på vei!

 

Halleluja, må Gud velsigne deg og bevare deg fra all elendighet og ondskap.

Lenke til kommentar
Mitt hjerte er nok fredfullt uavhengig hva jeg tror på. Jeg tror også på den individuelle frihet, at man kan handle og tenke hva enn vil så lenge det ikke påvirker andre mennesker i noe negativ forstand.

 

Derfor er jeg for mye av det du advarer mot grunnet den personlige frihet, selv om jeg kan finne mange av handlingene avstøtende.

 

Men jeg ser ditt poeng, men du handler ifra at dogmer som kirken har satt men samtidig sier du at kirken tar feil, hvordan skal du kunne holde på med dine advarsler når du ikke vet engang om at det du preker er riktig ifølge din tro?

 

Selvsagt tok kirken feil, da det svindlet penger fra folket og brennte mennesker på bålet under middelalderen.

Og selvsagt tar kirken feil når lesbiske kvinner kan blir prester og at kirken skal lære at homofili er ikke imot naturen, neida...ikke i det hele tatt....la oss alle bli homo nå og se hva som skjer!! Og videre tar kirken grusomt feil, når dem i hele historien har hakket ned på og støttet israelfolket så utrolig lite, ja nærmest spyttet på dem. Det er en stor skam...

 

...men nå er det ikke noe nytt at kirken alltid har vert veldig Israel fiendtlig. Det paradoksale er jo at hele Bibelen fikk kirken fra israelittene, den handler faktisk kun om Guds utvalgte folk, israelittene, men det kan virke som at kirken til tider har utnemt seg selv og det kristne som Guds utvalgte folk...

 

...ikke bra ikke bra! Fordi Gud valgte Israel som det utvalgte, og vi har fått hele Bibelen fra dem.

 

 

IDF: Hvis ikke politiet var der så ville han fått juling av uante dimensjoner FORDI det han sto for er ikke bare provoserende mot andre mennesker, men også fullstendig disrespektløst. Du ser ikke ateister gå rundt i byen med "DØD OVER KRISTNE!"-plakater? Vet du hvorfor? Fordi til motsetning av slik fanatikere som deg så klarer f.eks ateister å akseptere at andre mennesker tror på det dem måtte ønske, respektere det og ikke oppføre seg som "dommedagsprofeter" for "uvitende vesener".

 

Ja så du hadde slått meg helseløs og slått ut tenne på meg, fordi jeg er kristen?

 

...jau jau, betryggende å vite hvor jeg har deg.

 

Halleluja, og må Gud velsgine deg og bevare deg fra all elendighet.

 

Du vrir på det jeg skriver.

 

Jeg ville ikke ha gitt deg juling fordi du var kristen, ikke GENERALISER din patetiske religiøse preken med alle kristne, jeg tror neppe at de vil at du skal dra dem i det du står for her.

 

Les hva jeg skrev en gang til, SE FORSKJELLEN og så prøver du å svare meg med noe saklig.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
IDF: Hvis ikke politiet var der så ville han fått juling av uante dimensjoner FORDI det han sto for er ikke bare provoserende mot andre mennesker, men også fullstendig disrespektløst. Du ser ikke ateister gå rundt i byen med "DØD OVER KRISTNE!"-plakater? Vet du hvorfor? Fordi til motsetning av slik fanatikere som deg så klarer f.eks ateister å akseptere at andre mennesker tror på det dem måtte ønske, respektere det og ikke oppføre seg som "dommedagsprofeter" for "uvitende vesener".

 

Ja så du hadde slått meg helseløs og slått ut tenne på meg, fordi jeg er kristen?

 

...jau jau, betryggende å vite hvor jeg har deg.

 

Halleluja, og må Gud velsgine deg og bevare deg fra all elendighet.

 

Hvor sier Erasus at han ikke respekterer og aksepterer hva enn du tror på?

Faktisk sier han at han aksepterer og respekterer at du tror på hva enn du ønsker å tro.

Lenke til kommentar

Hva har Israel med det her å gjøre og hvorfor skal alle kristne blande inn det når det i utgangspunktet ikke har med noe som helst med samfunnet vårt i Norge å gjøre.

 

Som du sikkert vet så var det jøder som drepte guden din(jesus)Personlig har forsatt ikke forstått hvordan folk kan være seriøse og fremdeles tro på treenigheten. Om opplysningene mine er riktige så ble selve treenigheten vedtatt på et kirkemøte med 1 stemmes overvekt. Ja, din sannhet ble vedlagt og bestemt i hule for nesten 2000år siden.

 

(Heia Palestina btw :D)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du vrir på det jeg skriver.

 

"Du skal ikke lyve"

 

Men de kristne er INNMARI flinke til å skape "alternative sannheter"!

Hva er greia med dèt? Det 11. bud eller noe? Det med å drepe folk er jo ikke så farlig..

 

Og dette med Israel - Grunnen til at Israel er blitt såpass upopulære som de har blitt er grunnet en rekke krigshandlinger opp gjennom historien.

 

Synes du at "Guds utvalgte folk" skal få stå fritt til å drepe folk? Jaja, De ti bud tolkes vel uansett kun som "retningsledende".

"Du skal ikke drepe - MED MINDRE ....."

Lenke til kommentar

Først av alt; jeg har ikke lest absolutt alle innleggene, så jeg kan komme med ting som er tatt opp før...

 

Den allmenne moralen i samfunnet forsvinner raskere enn noen gang, roten i samfunnet går i oppløsning. Det er ikke engang noe spørsmål, fordi det er helt åpentlyst at vårt samfunn kjører den strake motorvei (uten fartsgrene) mot stupet.

 

Noe har selvsagt blitt betre i vårt samfunn, enn hva det var tidligere. Men selve kjernen og moralen i samfunnet forsvinner sykt raskt, og det kan umulig gå mange år før vi nærmer oss tilstanden som hærsket over byene Sodoma og Gomora, det var to byer som gikk til grunne pga all umoral og hedenskap.

 

Dyresex er lovlig i Norge - ja, gidder ikke utdype det noe mer! Det er sykt, det ville vært totalt uakseptabelt og umoralskt for ikke lenge siden.

 

Homofilt partnerskap er på full fart inn i samfunnet - noe som aldri burde blitt akseptert og er svært umoralskt mot naturen!. Det at en har legning for noe betyr ikke at en skal leve det ut

 

Det er krone eller mynt om ektepar skiller seg - eksisterte ikke tidligere, det var en stor skam. Mann kvinne og barn er selve kjernen i ett samfunn. Det er totalt syke og ville tilstander idag! Der "alt" er lov, dermed blir det ett villt kaos. I dagens samfunn må ektepar/samboere si "mine barn" "våre barn" og "dine barn". Svært uheldig, den gode trygge kjernen i samfunnet brister. Våre barn, som er vår neste generasjon har overhodet ikke godt av det, det blir alvorlig skadet av slikt samfunnet har blitt, og det lærer totalt feile ting. Det ville vært totalt umoralskt og uakseptabelt for kun få år tilbake.

 

Samboere, ja det vrimler av dem - det ville vert totalt uakseptabelt og umoralsk en kort tid tilbake. Siden det lever som om det var gifte, uten å være gifte. Husk at det å gifte seg faktisk har vert kjernen i samfunnet.

 

Vi lever i en tid der snart alt er lov, der det gale er rett og der det rette er galt

 

Er det ingen som er bekymret? Er det ingen som har øynene oppe og forstår at vi faktisk er på vei mot stupet, der samfunnet vil sitte tilbake med svært enorme mengder med smerte og tårer

 

Jeg vil si meg uenig i stort sett alt du skriver her! Moralen er ikke på vei mot stupet, derimot moderniserer vi oss bare! Det at homofile skal få lov å gifte seg burde vært verdens største selvfølge og at folk kan få skille seg burde være en enda større selvfølge! Ikke alle som treffer blink første gangen, og hvorfor må man på død og liv gifte seg i kirka for å vise at man elsker hverandre?

 

Og dyresex, fæle greier! Støtter deg fult og helt der, men jeg vil minne deg om at KrF satt i regjeringen som avskaffa paragrafen mot zoofili!

 

 

At jeg har spillt GTA er faktisk ikke særlig bra, jeg bør slutte med det. Fordi spillet er faktisk for jævlig. Og lærer folk opp til totalt forfall og elendighet.

Kvifor slutte å spille GTA? Kven har sagt at det er forjævleg å spele det? Har du hatt nokon erfaringer som tilseier det?

 

GTA er utrolig morsomt å spille. Det er veldig bra laget. En av verdens beste spill. Men det betyr ikke at det vil ha positiv innvirkning på oss...

 

...tvert imot, spillet er så grusomt voldelig og umoralskt, at menneskene som spiller det vil blir påvirket av det.

Og det vil bare blir mer og mer vold og voldtekter i gatene våre, noe som allerede har økt noe voldsomt det siste årene...

 

...takken være hva? Nei ikke kun takket være GTA, men det er en liten del av kaken, en liten del.

 

Det er ikke sånn at fordi du leser oftere og oftere som voldtekter, drap og vold at det blir mer av dette i samfunnet. Derimot er det bare de store mørketalla som kommer til syne gjennom en aktiv media! Ikke tro at der var mindre voldtekter i 1910 enn det det er i dag. Og dessuten, på den tiden drepte man uekte barn, og viste gjerne til bibelen!

 

Og skal man følge bibelen fullt ut, så kan man ta slaver, man skal drepes om man jobber på en søndag og en del annet som ikke henger på greip!

 

Ser også at du støtter Israel gjennom din signatur og påpeker at palestinerne er terroristene! Men husk; den første selvmordsbomberen var en jøde, som sprengte seg selv i en moskè og de første med atomvåpen var Israel. Med andre ord, "terroristene" kopierer bare jødene!

 

Glad samfunnet forandrer seg! Om jeg ikke får sove i natt, så er det ikke på grunn av innholdet i din(e) post(er), men fordi det eksisterer folk som skriver slike ting - og faktisk mener det! Det skremmer meg!

Endret av The zero
Lenke til kommentar
.la oss alle bli homo nå og se hva som skjer!!

 

Det hadde neppe vært umulig å lage barn og føre arten videre selv om det skulle skje, og de som er bifile må da kunne lage barn sammen.

 

Hva ville skjedd hvis alle skulle vært prester?

 

Visst alle skulle blitt prester? Vel, det ville ikke skjedd noe spesielt...

 

...en finner så mange rare prester idag!

 

En prest kunne jo hatt butikk, og en prest kunne vert mekanikker...hadde sikkert gått bra det!

Og så sant ikke alle prestene var homofile, så hadde ikke mennesket død ut i det minste.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
Hvorfor har det seg at noen religiøse skal fortelle oss andre hvordan vi skal leve, hva som er bra for oss og ikke?

La meg være i fred!

Viss jeg skal respektere deres tro så respekter min.

 

Kanskje litt offtopic men...

Men kjære deg jeg respekterer deg og dine meninget.

Akkuratt slik som du respekterer meg og mine meninger, ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...