Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for alle CPU'er V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempebra at tråden er gjenopplivet, og jeg vil nok poste etterhvert.

 

Men er det mulig å dele resultatene inn i fire klasser? luft, vann, dice og n2?

 

Det vil inspirere meg i hvert fall til å konkurere i min klasse (vann), men jeg vil nok aldri slå de på dice eller n2. Det vil også gi nybegynnere (som meg selv) en bedre følese av hva som er oppnåelig i den klassen en befinner seg. :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Personlig syns jeg det er tull å skille mellom LN2 og DICE på K8 AMD. Er nesten kun de ulåste FX'ene som har klar nytte av LN2, og noen spredte chipper ellers. Strengt tatt er behovet for en LN2-kategori minimal der. Er vel det samme på K10.

 

Forøvrig stemmer jeg for at luft og vann-resultater skal være under normale omstendigheter, dvs MINIMUM 10 grader romtemp (evt temp der radiatoren befinner seg).

Lenke til kommentar

Hvis man skal begynne med slike unntak og hvis og om og men, så blir det fort uoversiktilg etter min mening. Jeg foretrekker da heller å kjøre en fast mal som følger alle sockets, noe som skaper bedre oversikt.

 

Ellers er jeg enig i at luft og vannkjølingsklokking skal utføres i nogenlunde normal romtemperatur og ikke under ekstreme forhold.

Lenke til kommentar

Se der ja, nå ble det ornings. :D

 

Tenkte jeg skulle klokke livskiten ut av E6850'n min, men får den simpelten ike over 3,6ghz. Straks jeg prøver 3,7ghz for eksempel så nekter den over alt på jord å starte uansett.

 

Hovedkortet jeg anvender er Gigabyte EP35-DS4 med V3 (nyeste) bios, og Mushkin DDR2800 minne.

 

Ved en FSB på 423 (3,8ghz), så prøvde jeg følgende uten hell.

- Satte memory multiplier til 2.0 noe som gav 846mhz effektivt på minnet ved 5-5-5-18. Er det forresten ikke mulig å få denne lengre ned?

- Økte spenninga til minnebrikkene til 2.24v først, deretter 2.33v uten hell. (+0.4v fra stock)

- Økte også vcore fra 1.33v til 1.36v og til slutt til 1.4v uten hell der også.

-Prøvde også å øke FSB overvoltage control, la på 0.2v og til slutt 0.3v uten hell som vanlig.

- PCI-E stod på auto.

 

Så nå er jeg litt tom for ideer for øyeblikket til å komme lengre. Jeg kan jo så klart legge opp valideringa for 3,6ghz, men det er litt pinglete til at ejg vil gi meg enda. Hadde forventet 4ghz i alle fall med tanke på at jeg har vannkjøling.

Lenke til kommentar

Jeg skal også prøve å komme med noen flere resultater etter hvert, men har det travelt med heldagsprøver for tiden. Mulig det blir en pause etter prøven på torsdag, slik at jeg kan få testet litt mer da.

 

Ellers kan jeg også nevne at jeg vurderer sterkt å handle meg fasekjøler nå, samt at jeg har fått indikasjoner på at jeg kansje får ett Foxconn black Ops snart :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Se der ja, nå ble det ornings. :D

 

Tenkte jeg skulle klokke livskiten ut av E6850'n min, men får den simpelten ike over 3,6ghz. Straks jeg prøver 3,7ghz for eksempel så nekter den over alt på jord å starte uansett.

 

Hovedkortet jeg anvender er Gigabyte EP35-DS4 med V3 (nyeste) bios, og Mushkin DDR2800 minne.

 

Ved en FSB på 423 (3,8ghz), så prøvde jeg følgende uten hell.

- Satte memory multiplier til 2.0 noe som gav 846mhz effektivt på minnet ved 5-5-5-18. Er det forresten ikke mulig å få denne lengre ned?

- Økte spenninga til minnebrikkene til 2.24v først, deretter 2.33v uten hell. (+0.4v fra stock)

- Økte også vcore fra 1.33v til 1.36v og til slutt til 1.4v uten hell der også.

-Prøvde også å øke FSB overvoltage control, la på 0.2v og til slutt 0.3v uten hell som vanlig.

- PCI-E stod på auto.

 

Så nå er jeg litt tom for ideer for øyeblikket til å komme lengre. Jeg kan jo så klart legge opp valideringa for 3,6ghz, men det er litt pinglete til at ejg vil gi meg enda. Hadde forventet 4ghz i alle fall med tanke på at jeg har vannkjøling.

 

Hva var vitsen med å gi minnebrikkene så mye volt? Helt unødvendig (og det er ikke det som stopper deg).

Og en som lager en slik fin tråd om overklokking må da vite at 1:1 er det laveste du kommer med Intel chipset (FSB:RAM ratio). :)

Dersom det er sååå viktig å komme høyere med din E6850 kan du da ikke "pingle" med så (relativt) lav VCore?

1.4 er "ingenting"!

Ikke noe problem å gi en 65Nm opp mot og over 1.6.

Om det er lurt mtp stabil bruk er en annen sak, men f.eks 1.475 til 24/7-setting er ikke noe å være engstelig for.

Gitt bra (nok) kjøling selvsagt.

 

Edit:

Tar med det eneste resultatet jeg synes er verdt å vise (100% OC).

Luftkjølt.

E4300@400x9=3.6Ghz

post-40756-1209864759_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

Se der ja, nå ble det ornings. :D

 

Tenkte jeg skulle klokke livskiten ut av E6850'n min, men får den simpelten ike over 3,6ghz. Straks jeg prøver 3,7ghz for eksempel så nekter den over alt på jord å starte uansett.

 

Hovedkortet jeg anvender er Gigabyte EP35-DS4 med V3 (nyeste) bios, og Mushkin DDR2800 minne.

 

Ved en FSB på 423 (3,8ghz), så prøvde jeg følgende uten hell.

- Satte memory multiplier til 2.0 noe som gav 846mhz effektivt på minnet ved 5-5-5-18. Er det forresten ikke mulig å få denne lengre ned?

- Økte spenninga til minnebrikkene til 2.24v først, deretter 2.33v uten hell. (+0.4v fra stock)

- Økte også vcore fra 1.33v til 1.36v og til slutt til 1.4v uten hell der også.

-Prøvde også å øke FSB overvoltage control, la på 0.2v og til slutt 0.3v uten hell som vanlig.

- PCI-E stod på auto.

 

Så nå er jeg litt tom for ideer for øyeblikket til å komme lengre. Jeg kan jo så klart legge opp valideringa for 3,6ghz, men det er litt pinglete til at ejg vil gi meg enda. Hadde forventet 4ghz i alle fall med tanke på at jeg har vannkjøling.

 

Hva var vitsen med å gi minnebrikkene så mye volt? Helt unødvendig (og det er ikke det som stopper deg).

Og en som lager en slik fin tråd om overklokking må da vite at 1:1 er det laveste du kommer med Intel chipset (FSB:RAM ratio). :)

Dersom det er sååå viktig å komme høyere med din E6850 kan du da ikke "pingle" med så (relativt) lav VCore?

1.4 er "ingenting"!

Ikke noe problem å gi en 65Nm opp mot og over 1.6.

Om det er lurt mtp stabil bruk er en annen sak, men f.eks 1.475 til 24/7-setting er ikke noe å være engstelig for.

Gitt bra (nok) kjøling selvsagt.

 

Edit:

Tar med det eneste resultatet jeg synes er verdt å vise (100% OC).

Luftkjølt.

E4300@400x9=3.6Ghz

 

 

 

Dette er første gangen jeg klokker med intel, jeg har kun klokket masse amd rigger før, derfor er det litt uvandt nå i starten. Men jeg gir meg i alle fall ikke enda, skal prøve til igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...