Gå til innhold

Overklokkingsdatabase for alle CPU'er V.2


Anbefalte innlegg

Det eneste som er trist med overklokking uten ekstremkjøling er at den som vinner er ofte den som ikke er redd for å fritere kjernene sine, ikke den som har erfaringer og kunnskaper.

 

Men surmuler ikke, jeg står som en god taper med min E8400 på 4,55Ghz (luft). :)

 

En dag gentlemen, en dag.

sant nok, men hater chipen min, hadde bytta den vekk i 1,5L cola trur eg xD C0 verste eg har verdt borti ;)E8500 OC 1,4vcore

litt ekstra nb-volt får å klare 533fsb, men skal eg stort over 4,5ghz må degraderings demonen vekkes :cry:

 

Edit: vist dere ville legge det til så kommer denne klokken under vatn =)

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eneste som er trist med overklokking uten ekstremkjøling er at den som vinner er ofte den som ikke er redd for å fritere kjernene sine, ikke den som har erfaringer og kunnskaper.

 

Men surmuler ikke, jeg står som en god taper med min E8400 på 4,55Ghz (luft). :)

 

En dag gentlemen, en dag.

sant nok, men hater chipen min, hadde bytta den vekk i 1,5L cola trur eg xD C0 verste eg har verdt borti ;)E8500 OC 1,4vcore

litt ekstra nb-volt får å klare 533fsb, men skal eg stort over 4,5ghz må degraderings demonen vekkes :cry:

 

Fin den der da :)

1,5Vcore max load er noe ikke så mye for 4,6Ghz elr?

er ikke helt sikker for spenningen jeg bruker for 4,25Ghz men trur den er likedann på min e8400 c0 sff <3 ( haha trur rett å slett det er bare jeg som var heldig med chippen. )

 

 

forgje innlegget mitt fjernet jeg det æ skreiv pga feil fra min side.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her er min personlige rekord: e7400 (R0) 2.8GHz @ 4.643GHz paa luft..

 

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=711650

 

Haaper aa faa presset litt mer uttav den, vi faar se naar jeg endelig har litt fritid og kan begynne aa tweake litt mere :) Maalet er aa naa 4.8GHz, men er kanskje litt vel haapefullt paa luft, vi faar se :)

 

 

[ Infected ]

Endret av [Infected]
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Intel Core 2 Duo E8600 @ 5003Mhz. Under vann.

 

427441.png

 

Intel Core i7 940 @ 4508Mhz på Luft.

 

527060.png

 

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 4086Mhz. Under vann.

 

385488.png

 

Intel Pentium 4 640 @ 4528Mhz. Under vann.

 

417733.png

 

Intel Core i7 920 @ 4557Mhz på Luft.

1006398.png

Endret av Bjynne
Lenke til kommentar
Bjynne: Skulle ønske jeg hadde åpen multiplier

 

Hvor mye spenning måtte du gi på CPU core voltage? Det står ikke i cpu-z bildet ditt...

 

 

Kan ikke huske akkurat hvor mye jeg hadde vcore på men rundt 1.6volt kanskje. PS. På i7 940 er det ikke åpen multiplier, max er 23 med turbo.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Fikk 1090T'en min får ikkje så lenge siden måtte no teste: 1175115.png

 

Stock kjøler, volt på auto :) (så ikkje begynt å tweake) prob med å lese varmen på denne cpuen, real temp har ikkje støtte, overdrive viser 0 grader av en eller anna grunn... :S (etter eg oc'et) 1t stabil med occt, så helt stabil til alt ein gjere

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk 1090T'en min får ikkje så lenge siden måtte no teste: 1175115.png

 

Stock kjøler, volt på auto :) (så ikkje begynt å tweake) prob med å lese varmen på denne cpuen, real temp har ikkje støtte, overdrive viser 0 grader av en eller anna grunn... :S (etter eg oc'et) 1t stabil med occt, så helt stabil til alt ein gjere

 

Prøv med CoreTemp ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 5 uker senere...
  • 8 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Vet ikke hvordan aktiviteten i denne tråden er noe mer, men jeg har fått min Phenom II x6 1100t på 4.1 GHz stabilt på luft. Kjører 1.4 Vcore, 206 MHz FSB og 20x Multiplier

 

1992399.png

 

 

EDIT; Hvorfor står det not validated? Jeg har jo validert og sendt inn.. Link her: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1992399

Endret av Borgemeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...