Gå til innhold

Nysgjerrig på Luftforsvarets Flygeskole?


Anbefalte innlegg

Jeg går for øyeblikket i 2.klasse på VGS. Tenker å søke i år, før fristen går ut i desember, men da må jeg altså bare søke flygerskolen, møte opp på sesjon for også fortelle at jeg har søkt flygerskolen? Ingen feilskjær i denne planen eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går for øyeblikket i 2.klasse på VGS. Tenker å søke i år, før fristen går ut i desember, men da må jeg altså bare søke flygerskolen, møte opp på sesjon for også fortelle at jeg har søkt flygerskolen? Ingen feilskjær i denne planen eller?

Kort tid etter jeg hadde søkt flygeskolen ble jeg innkalt til sesjon, og det viste seg at det var "oppsamling" slik at (nesten) alle som var der hadde søkt flygeskolen. Sesjon fungerte ellers som helt vanlig, hvis du ikke kommer inn på flygeskolen så blir førstegangstjeneste nestevalg, dersom du ikke søker annen høyere utdanning innen forsvaret (befal el.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Jeg syns de var enkle, men nå har jeg gått internasjonal skole og har Fysikk 2 da...

 

Kan nok oppleves vanskelig om man ikke er god i engelsk eller har hatt lite fysikk på skolen i det siste, men det er meste for å teste forståelsen for fysiske prinsipper.

 

Ok, opptakskravene sier forsovet at det ikke er krav om realfagsmatte og fysikk - og mange som søker og kommer inn har ikke hatt de nevnte fagene.

Det jeg vil frem til; det kan altså ikke være særlig vanskeligere enn det mest grunnleggende i fysikk.

Føler forøvrig jeg er helt ok i engelsk - men kan ikke si det samme når det gjelder synonymer (er så ofte ord man aldri bruker/eller har bruk for)

Lenke til kommentar

Spennende å lese her nå :p

 

Selv både gleder og gruer jeg meg - skal på opptak 12. feb i Oslo, noen flere her på forumet som skal det?

 

Jeg skal, vet du om jeg måtte/burde svare på den mailen? Skriver jeg da bare for å bekrefte at jeg kommer?

 

Var inne i dag og dersom du mener om du skal sende mail og bekrefte at du kommer er svaret ja, de var lite fornøyde med de som ikke gjorde det i dag.

Lenke til kommentar

Spennande, spennande altså!

 

Turin, eg måtte hoppe frå ca side 10 til 90, det blei rett å slett for mye for meg. Kas fly du fekk?

 

Eg skal inn å pøve meg i år også. Er 24år, så eg blir ein av dei eldste der. Får dra nytte ta livserfaringa mi då :p

Draned, vi gamlinger får holde oss samman! :D

Lenke til kommentar

Sånn du beskriver først, albuene skal berøre knærne for at det telles. Sånn det eller gjøres i militæret så ser ikke hvorfor det skal gjøres annerledes der.

Litt usikker på om det er rett opp (begge albuer på knærna) eller på skrått (høyre albue, venstre kne)

 

Skrått og alternerende (altså høyre albue til venstre kne, så venstre albue til høyre kne, osv).

Lenke til kommentar

Sånn du beskriver først, albuene skal berøre knærne for at det telles. Sånn det eller gjøres i militæret så ser ikke hvorfor det skal gjøres annerledes der.

Litt usikker på om det er rett opp (begge albuer på knærna) eller på skrått (høyre albue, venstre kne)

 

Skrått og alternerende (altså høyre albue til venstre kne, så venstre albue til høyre kne, osv).

Med beina på en bukk/etc. med 90 grader i kneleddet, også sitter en dude på beina dine, right?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet klokkeslettet for fase 1 på søndag i oslo (12.02.2012)? Har selvfølgelig mistet innkallelsen og forsvaret er jo like nyttig som alltid så det er faktisk umulig å finne ut av..

 

Og vet noen om det er mulig å kjøre dit (er det parkeringsplasser der?) eller må jeg slite med kollektivtrafikk?

Jeg var inne i dag. Oppmøte da var 9:30, men hvis du ikke har funnet ut allerede så ville jeg ringt noen i forsvaret (litt seint nå?). Også er det lurt å være der litt tidlig.

 

Og ja, det er parkeringsplasser der. Når du ser inngangen og bommen og det så kjører du videre opp bakken også finner du en p-plass 100 meter lenger oppe ca.

Lenke til kommentar

Hvordan gjekk det med dokke, som var på fase 1 i Oslo? Vanskelig spm? Var det same som dei andre fekk i Trondheim eller?

Tror det gikk rimelig greit samlet sett. Noen gikk bra mens andre gikk mindre bra.

Han sa det var 9 tester. Starta med "Raven" eller figurer, og avslutta med flykunnskap. Imellom disse var også engelsk, norsk, matte, mekanikk, tallrekker, romforståelse (sette sammen figurer riktig i hodet), og en annen figuroppgave som gikk ut på å brette en 2D figur om til 3D, i hodet såklart.

Det var vel samme som resten av landet? Hadde blitt overrasket om det var noe annet.

Gleder meg bare til starten av mars når vi får vite resultatet jeg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Hvordan gjekk det med dokke, som var på fase 1 i Oslo? Vanskelig spm? Var det same som dei andre fekk i Trondheim eller?

Tror det gikk rimelig greit samlet sett. Noen gikk bra mens andre gikk mindre bra.

Han sa det var 9 tester. Starta med "Raven" eller figurer, og avslutta med flykunnskap. Imellom disse var også engelsk, norsk, matte, mekanikk, tallrekker, romforståelse (sette sammen figurer riktig i hodet), og en annen figuroppgave som gikk ut på å brette en 2D figur om til 3D, i hodet såklart.

Det var vel samme som resten av landet? Hadde blitt overrasket om det var noe annet.

Gleder meg bare til starten av mars når vi får vite resultatet jeg!

 

 

Sitter med samme følelse som deg Julian666 - tror de fleste har det ettersom det er så mange forskjellige tester. Og på noen går det såklart bedre enn på andre.

Hvilken føler du det gikk dårligst på?

Knekker som en pinne i to om jeg ikke kommer videre til fase 2!

Lenke til kommentar

Hvordan gjekk det med dokke, som var på fase 1 i Oslo? Vanskelig spm? Var det same som dei andre fekk i Trondheim eller?

Tror det gikk rimelig greit samlet sett. Noen gikk bra mens andre gikk mindre bra.

Han sa det var 9 tester. Starta med "Raven" eller figurer, og avslutta med flykunnskap. Imellom disse var også engelsk, norsk, matte, mekanikk, tallrekker, romforståelse (sette sammen figurer riktig i hodet), og en annen figuroppgave som gikk ut på å brette en 2D figur om til 3D, i hodet såklart.

Det var vel samme som resten av landet? Hadde blitt overrasket om det var noe annet.

Gleder meg bare til starten av mars når vi får vite resultatet jeg!

 

 

Sitter med samme følelse som deg Julian666 - tror de fleste har det ettersom det er så mange forskjellige tester. Og på noen går det såklart bedre enn på andre.

Hvilken føler du det gikk dårligst på?

Knekker som en pinne i to om jeg ikke kommer videre til fase 2!

 

Jaa. Om jeg ikke kommer videre fra fase 2 tenker jeg 'greit nok, det passet vel ikke for meg', men hvis jeg ikke kommer videre fra fase 1 blir jeg ordentlig skuffa...

 

Dårligst gikk nok tallrekker, norsk og flykunnskap, best gikk engelsk, den brette figurer sammen, og matte. De andre gikk vel rimelig greit, men det verste var garantert tallrekkene, flygreiene tror jeg ikke teller i like stor grad som de andre.

 

Hvordan gikk de ulike testene for deg da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...