Gå til innhold

Teste produkter for Hardware.no?


Anbefalte innlegg

Kan vel ikke kalles prof hvis en driver med det på egen basis teknisk sett?

Å utføre testene på professjonellt nivå er noe annet enn om man rent teknisk sett kan kalles "amatør" eller "prof" på linje med boksere eks.

 

Flere her bruker penger på testing av hardware som blåser øra av de fleste.

 

Eg tar det så du er enige selv om du helst ikke vil inrøm det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det aldersgrense på dette?

 

Ikke direkte... hvis du ble noe klokere av det. Det at en person f.eks er 15 år utelukker ikke personen automatisk, enkelte er jo særdeles modne for alderen. Samtidig er det 40-åringer som oppfører seg som de var 14 år.

Lenke til kommentar
Hvis hensikten er å gi et riktig bilde av pris/kvaliet på konkurende produkter, da trenger man å ha alle disse. "Freelance testere" har vanlighvis et stort problem her, det er ofte en kostbare afære å skaffe seg tilsvarende/konkurende produkter for å danne et objektivt bilde.

 

Produsenter/leverandører er ofte kritiske til å låne bort utstyr til enhver "freelanser", hvis HW.no kan etablere/styrke sin kontakt med produsenter/leverandøre for å skaffe disse produktene og låne dem bort til freelansere, da vil flere hive seg på dette tror jeg.

Nå er det ikke snakk om kjøp av utstyr som testes. Hardware står for kontakt med produsenter, leverandører, distributørere, etc så man slipper å tigge om låneprodukter :)

 

 

Hva enn du kaller det, poenget er at man trenger både kunnskaper og erfaringer, en del ekstra utstyr + ikke minst personlige egenskaper for å kunne være opjektivet og upartisk.

 

De er flere nerder på dette forumet med gode kunnskaper og erfaringer. men de er veldig opptat av denne teknologien og ofte har personlige holdninger overfor sine utstyr. Og dermed de fleste av dem bommer på den sisite delen. Flere har forelsket seg i sine gode og gamle utstyr og dermed har mistet sin objektivet overfor konkurende utstyr og kan ikke ta en upartisk vurdering.

Det er ganske vanskelig å være objektiv ja. Jeg tror ikke noen - freelancere eller andre - klarer å være helt objektive. Man må alltid sjekke flere kilder på jakt etter "sannheten". De som er for subjektive er som regel lett å luke ut.
Lenke til kommentar
Hadde jeg bare vært eldre og etablert... Virker som det kunne vært en morsom jobb.

Det er ikke alltid de eldste er de beste kandidatene både tidsmessig, ift. glød, kritisk sans og interesse. Samt at skriveferdigheter, som tross alt er viktig for en god artikkel, ikke alltid blir skarpere. Mange er nok litt som meg som slurver noe med åra.

 

En fremadstormende 17 åring kan fint gjøre jobben mye bedre enn en halvslapp 37 åring som egentlig ikke har tid.

 

 

Ang. dette med alder og voksne.

 

Man må ikke se seg blind på at en person nærmere 30, 40, 50 år skal oppføre seg slik og slik i enhver sammenheng. En av de tingene man lærer ettersom man vokser er at man i enkelte sammenhenger tross alt ikke er så veldig forskjellig fra den man var som yngre. Når man møter "gutta" er det nesten som man var 18 år igjen i mange sammenhenger. I tillegg lærer man at man aldri er helt voksen før man tør å være "barnlig" i mange sammenhenger.

 

Men jeg husker selv som 20 åring at jeg hadde vanskelig for å forstå at voksne personer slapp denne "masken" alle forventer at man skal ha til enhver tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kan vel ikke kalles prof ....

Å utføre testene på profesjonelt nivå....

Eg tar det så du er enige selv om du helst ikke vil inrøm det.

Jeg har hele tiden henvist til kvalitet, innsats og interesse og ikke den teknisk korrekte bruken av ordet, som også en annen kommenterer.

 

Edit:

Etter en liten høneblund husker jeg også at Wheelman og Andrull har skrevet glimrende artikler i andre forum, håper de også stiller.

 

The Ghost kommer jeg på i farten mm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan jo bare skyte inn at jeg STORKOSER meg når jeg sitter her i stua og skriver. I den andre stua mi (gammelt hus, to små stuer) står fotostudioet klart til bruk slik at jeg kan stikke å ta flere bilder etter behov.

Å teste hardware er grisemoro! Og det er faktisk også temmelig stilig å se navnetrekket sitt tvers over hele forsiden av HW, så man får jo utløp for litt PR-kåthet. :D

Men først og fremst er det utrolig moro å tilhøre et koselig og kameratslig miljø. HW-folk er ålreite dyr! :D

 

Av egenskaper en god tester må ha:

-kunne skrive, helst lettfattelig og så korrekt som mulig (word er kjempefint som korrekturverktøy). Man lærer uansett over tid ved å studere andres artikler.

-ha et digitalt fotoapparat på minimum 2 megapixler, godt lys og en hvit duk (da tar man bedre produktfotos)

-lilke å få tilsendt hardware som man får leke med helt gratis (og noen ganger drypper det på klokkeren også...)

 

For min del har jeg jobben i HW som en ekstra inntektskilde, i tillegg til at jeg stortrives med det.

Husker når vi søkte etter folk på Overklokking.no. Det var mange som søkte, en god del ble bedt om å sende inn en prøveartikkel - og noen få jobbet jeg videre med. En av dem var Espen R. Larsen, som gjorde en særdeles god jobb! "Hondaen" husker sikkert mange, og jeg fikk også tak i "Skrue". Utgangspunktet var - redaksjonelt sett - ikke så bra, men det ble skikkelig dreis på sakene på kort tid!

 

Så hiv deg uti det! Min karriere i HW-nettverket var at jeg sendte en epost til Lars Bjerke. 2 måneder etterpå var første artikkel publisert, og samme høst overtok jeg Overklokking.no. Resten er, som man sier, historie. :)

Lenke til kommentar

En ting jeg stusser litt på, er:

Arbeidet honoreres per oppdrag og utføres hovedsakelig i egne lokaler og med eget utstyr. Det er også mulighet for å benytte seg av testutstyr som vi disponerer i våre lokaler sentralt i Oslo.

 

Det er en fordel om du har et eget firma som du kan fakturere fra. Honorar per artikkel avtales nærmere.

 

Dvs.

og utføres hovedsakelig i egne lokaler og med eget utstyr.

 

Vil det si at man skal kjøpe inn HW og teste, skrive artikler?

Eller er tanken at hw.no skal sende HW til firma, som så skal teste?

 

Jeg er ansatt to steder, bla.a. i firmaet til faren min (datafirma) , men han lar meg neppe tweake og teste på maskiner som er i produksjon, hehe..

Lenke til kommentar

Bra at dere leter etter flere tester, er noe som kanskje har dabbet litt av i det siste på siden og veldig veldig bra at dere tar tak i det :)

 

 

OT:

Husker når vi søkte etter folk på Overklokking.no. Det var mange som søkte, en god del ble bedt om å sende inn en prøveartikkel - og noen få jobbet jeg videre med. En av dem var Espen R. Larsen, som gjorde en særdeles god jobb! "Hondaen" husker sikkert mange, og jeg fikk også tak i "Skrue". Utgangspunktet var - redaksjonelt sett - ikke så bra, men det ble skikkelig dreis på sakene på kort tid!
Virkelige gode tider det der :)
Lenke til kommentar
En ting jeg stusser litt på, er:
Arbeidet honoreres per oppdrag og utføres hovedsakelig i egne lokaler og med eget utstyr. Det er også mulighet for å benytte seg av testutstyr som vi disponerer i våre lokaler sentralt i Oslo.

 

Det er en fordel om du har et eget firma som du kan fakturere fra. Honorar per artikkel avtales nærmere.

 

Dvs.

og utføres hovedsakelig i egne lokaler og med eget utstyr.

 

Vil det si at man skal kjøpe inn HW og teste, skrive artikler?

Eller er tanken at hw.no skal sende HW til firma, som så skal teste?

 

Jeg er ansatt to steder, bla.a. i firmaet til faren min (datafirma) , men han lar meg neppe tweake og teste på maskiner som er i produksjon, hehe..

Nei, du blander kortene litt. Det er en fordel at du har eget firma (enkeltmannsforetak, opprettes gratis og har en rekke fordeler) slik at du kan fakturere Hardware. I motsatt fall må du sende inn skattekort. Ulempen er at da må Hardware betale feriepenger, arbeidsgiveravgift og får andre forpliktelser i henhold til lovverket. Derfor ønsker Hardware at medarbeiderne har egne firmaer som sender faktura. Som nevnt tidligere, vil man da få bedre betalt for å kompensere for feriepenger o.l.

 

Når det gjelder spørsmålet om hardware til testing: Jeg får tilsendt alt jeg skal teste fra leverandør eller produsent. Jeg må aldri kjøpe noe selv for å ha noe å skrive om.

 

Det går fint an å jobbe hjemmefra - det har jeg gjort siden jeg startet i HW-nettverket. :)

Lenke til kommentar
Derfor ønsker Hardware at medarbeiderne har egne firmaer som sender faktura.

Når du opererer som eget firma, så vil HW kunne kreve at du har et minimum av eget utstyr. Hvis du skal teste et tastatur, så vil altså HW sørge for at du får den aktuelle varen tilsendt, men du må selv dekke omkostninger til tak over hodet, kontorpult, stolen du sitter på og resten av datamaskinen, samt internettlinje for å publisere artikkelen.

 

I tillegg til at man som eget firma vil få høyere godtgjørelse, så er det også en del andre faktorer som gjør det mer hensiktsmessig både for HW og skribenten at det organiseres slik – og da særlig for skribenter som er i full jobb og tar dette som en biinntekt. Søkere som er interessert i mer info rundt denne type fordeler (og ulemper), kan ganske sikkert få dette tilsendt ved forespørsel til HW.

Lenke til kommentar

okies, skal ta å sende inn en e-post jeg.

Jeg er en teknofrik selv, liker å tweake, researche, teste, benchmarke, etc :-) Men dessverre har jeg hittil blitt holdt tilbake av at jeg må betale for alt jeg tester :S

 

Hehe.. men, men.. Skal snakke med faren min jeg og evnt sende epost til HW.no

Lenke til kommentar
er det noen søknadsfrist eller krav til søkeren?

 

Ingen spesiell frist nei, ei heller har vi et bestemt antall vi trenger.

 

Spesielle krav? Vedkommende bør jo vite en del og det området som man ønsker å teste. I tillegg er det slettes ingen ulempe at man også kjenner til andre deler av en datamaskin. Videre må man kunne skrive såpass godt at vi slipper bruke en uke på å rette opp i alle skrivefeilene.

Endret av RBW
Lenke til kommentar
er det noen søknadsfrist eller krav til søkeren?

 

Ingen spesiell frist nei, ei heller har vi et bestemt antall vi trenger.

 

Spesielle krav? Vedkommende bør jo vite en del og det området som man ønsker å teste. I tillegg er det slettes ingen ulempe at man også kjenner til andre deler av en datamaskin. Videre må man kunne skrive såpass godt at vi slipper bruke en uke på å rette opp i alle skrivefeilene.

 

EDIT:

Det var riktig!

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
er det noen søknadsfrist eller krav til søkeren?

 

Ingen spesiell frist nei, ei heller har vi et bestemt antall vi trenger.

 

Spesielle krav? Vedkommende bør jo vite en del og det området som man ønsker å teste. I tillegg er det slettes ingen ulempe at man også kjenner til andre deler av en datamaskin. Videre må man kunne skrive såpass godt at vi slipper bruke en uke på å rette opp i alle skrivefeilene.

Om det skal være betalt per. artikkel, så er det vel ingen ulempe med mange bidragsytere (spesiellt nå som sommeren nærmer seg, med tanke på fellesferie og tilstedeværelse).

Lenke til kommentar
Hadde jeg bare vært eldre og etablert... Virker som det kunne vært en morsom jobb.

Det er ikke alltid de eldste er de beste kandidatene både tidsmessig, ift. glød, kritisk sans og interesse. Samt at skriveferdigheter, som tross alt er viktig for en god artikkel, ikke alltid blir skarpere. Mange er nok litt som meg som slurver noe med åra.

 

En fremadstormende 17 åring kan fint gjøre jobben mye bedre enn en halvslapp 37 åring som egentlig ikke har tid.

 

 

Ang. dette med alder og voksne.

 

Man må ikke se seg blind på at en person nærmere 30, 40, 50 år skal oppføre seg slik og slik i enhver sammenheng. En av de tingene man lærer ettersom man vokser er at man i enkelte sammenhenger tross alt ikke er så veldig forskjellig fra den man var som yngre. Når man møter "gutta" er det nesten som man var 18 år igjen i mange sammenhenger. I tillegg lærer man at man aldri er helt voksen før man tør å være "barnlig" i mange sammenhenger.

 

Men jeg husker selv som 20 åring at jeg hadde vanskelig for å forstå at voksne personer slapp denne "masken" alle forventer at man skal ha til enhver tid.

Jeg er vel selv en av disse barnslige eldre du snakker om, men jeg tenkte i alle fall akkurat det samme om dette med alder. Det finnes utvilsomt nok av fjortisser og fanboys på dette forumet, men jeg syns det er mange unge som imponerer her også.

Som du sier er de gjerne fulle av pågangsmot og interesse, og mange av de klarer å utrykke seg på fornuftig vis også.

Så det er bare å søke. :thumbup:

 

EC Lagt til I går, 23:02

Så hiv deg uti det! Min karriere i HW-nettverket var at jeg sendte en epost til Lars Bjerke. 2 måneder etterpå var første artikkel publisert, og samme høst overtok jeg Overklokking.no. Resten er, som man sier, historie.

He he, historien til Overklokking.no er jo mest bare en trist historie, men det var vel ikke det du ville frem til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...