Gå til innhold

Må man være en badass for å spille AoC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folkene som bruker mye tid på å understreke sin badassness på et nettforum har som regel et ganske markant behov for å kompensere for utilstrekkeligheter på andre områder i livet. Jeg forestiller meg at AoC vil befolkes av mange sinte tenåringer og frustrerte menn tidlig i 20-årene, som gjerne vil være badass. Om de faktisk er det, tviler jeg mer på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Folkene som bruker mye tid på å understreke sin badassness på et nettforum har som regel et ganske markant behov for å kompensere for utilstrekkeligheter på andre områder i livet. Jeg forestiller meg at AoC vil befolkes av mange sinte tenåringer og frustrerte menn tidlig i 20-årene, som gjerne vil være badass. Om de faktisk er det, tviler jeg mer på.

Jeg må bare dra paralellen til wow her.

Ja man er jo skikkelig barsk når man drar til low lvl områder kun for å ganke andre og da føle at man har makt. Dette har jeg aldri gjort selv(har 2 lvl70 karakterer), men jeg har selv blitt utsatt for slike "barskinger".

Skrevet

Hvor er sammenhengen med måten du spiller på og hvor snill/badass du er?

Handler litt om hvilken type rollespiller du er, og hvilke element i spillet du synes er gøy.

Selv er jeg en relativt snill person, og dro engang til lavlevel område for å gangke, kun for å få ut litt syk glede som jeg tror de fleste gjør, bare at det er så modent å ikke innrømme det.

Skrevet
Jeg skjærer jo selvsagt alle over en kam, men ja, tror man er litt mer badass dersom man velger en male orc warrior med grønn hud og huggtenner, enn dersom man velger en female gnome mage med rosa musefletter. Ser ikke for meg noen personligheter som kan minne om Conan som sitter og spiller sistnevnte character.

Tror ikke jeg. Mange velger female gnome mage med rosa fletter på kødd.

HVA? Jeg spilte med en female gnome mage med rosa fletter i 3 år og det var ingen kødd, syntes den var badass jeg ;)

Skrevet (endret)
er horde spillere i wow badass? :hmm:

Jeg skjærer jo selvsagt alle over en kam, men ja, tror man er litt mer badass dersom man velger en male orc warrior med grønn hud og huggtenner, enn dersom man velger en female gnome mage med rosa musefletter. Ser ikke for meg noen personligheter som kan minne om Conan som sitter og spiller sistnevnte character.

dette er jo bare tull, man velger den toonen man syntes ser kul ut. Min tbc main var en liten gnome mage. betyr det at jeg ikke er tøff nok for aoc? som oopus sier, man velger den toonen man syntes ser kul eller morsomm ut. Om man stiller opp alle personene i RL med bilde av sin toon foran kommer du ikke til å se samtlige på hordesiden er hardcore metal punks etc.. og alle som har gnom er små sjenerte mennesker med gummistøvler.. ;)

om man ganker etc in-game betyr ikke at man er badass som det kalles i RL..

Endret av Christeven
Skrevet

Eneste grunnen til at eg valgte horde på min server, var i utgangspunkte kun fordi at folka der virka mer modne og langt mer hyggligere. Mest sansynlig er bare dette en tilfeldighet.

Skrevet
Jeg er badass, heter Killer irl, drikker mjød og ikke øl, skal spille AoC og ikke wow.

Hehe...that's the spirit. Spøk til side though, så kommer AOC FORHÅPENTLIGVIS til å vøre befolket av litt mer modene spillere enn vi finner i endel mmo. Dette er tross alt et blodig spill designet for å etterligne de orginale conan historiene. Les et random conan blad og tell opp % barskinger mot "pingler":p

Skrevet (endret)

Tror nok at det er plass til alle type spillere i AoC. Både de som har lyst til å spille badass barbarer, og til de som ønsker å spille det motsatte.

Endret av alfabanan
Skrevet

Man må vel ikke være noe mer "badass" for å spille AoC enn for eks EQ og AO. De som er på AoC forumet er uansett en minoritet og er ikke representative for den totale spillermassen.

Skrevet

Jeg har en tendens til å spille healer. tror jeg tar stikk motsatt i AoC.. Men det er vel mest for å få forandring i forhold til

å være "hjelpeløs" holy prest i WoW.

Skrevet
Jeg har en tendens til å spille healer. tror jeg tar stikk motsatt i AoC.. Men det er vel mest for å få forandring i forhold til

ingen klasser i aoc er hjelpeløs holy priest.. det er heller ingen pure healing eller pure dps speccs.

Skrevet (endret)

ingen klasser i aoc er hjelpeløs holy priest.. det er heller ingen pure healing eller pure dps speccs.

Det stemmer vel ikke helt, om du da ikke (ikke helt åpenlyst-)snakker om archtypen Priest. Det er vel "pure" dps speccs til Barbarian og Assasin f.eks.

Endret av kvitrafn
Skrevet

Det stemmer vel ikke helt, om du da ikke (ikke helt åpenlyst-)snakker om archtypen Priest. Det er vel "pure" dps speccs til Barbarian og Assasin f.eks.

nå snakker jeg selvfølgelig om priests, en ren dps klasse har jo kun dps speccs..

Skrevet

Jeg har både tank og healer i WoW, og det irriterer fletta av meg at jeg ikke kan pew pew'e solo med de specene.

Sier dere at hvis jeg mekker en healer i AoC kan jeg fremdeles pew pew'e? For det er interessant...

Skrevet
Jeg har både tank og healer i WoW, og det irriterer fletta av meg at jeg ikke kan pew pew'e solo med de specene.

Sier dere at hvis jeg mekker en healer i AoC kan jeg fremdeles pew pew'e? For det er interessant...

gå på aoc siden, der står alt du trenger å vite. men kort svar: ja.

Skrevet
tror du man vil havne litt utenfor i spillet dersom man er snill og grei og høflig?

Nei.

At folk på AoC forumet virker "badass" har ikke noe med dette å gjøre imo. Folk er gjerne litt aggressive/drittsekker på de aller fleste spillforum (spesielt mmorpg spillforum)

Mye av grunnen til at det klages ekstra mye på aoc-forumet nå i det siste, er at enkelte frykter at Funcom kommer til å la pvp-delen av spillet bli for mye minigamebasert. (som BG’s i WoW)

Svært mange (meg selv inkludert) som har fulgt med på spillet en stund nå, har hatt et håp om endelig å få ett bra spill med ordentlig world-pvp. Mange er nå redde for at world-pvp vil bli dramatisk redusert pga alle minigamene i spillet.

I tillegg er det mange som ønsker at man skal kunne loote andre spillere i pvp, og mener at alt annet vil bli for ”casual”.

Dette samtaleemnet har ført til en del uenigheter på forumet, og en del personer har nok postet en del hissige innlegg.

Hmm, dette ble et rotete svar :p

Uansett: Det er mange som er ”badass” med at de ønsker seg ett ”hardcore” pvp spill, men det er alt. Du vil nok få hodet ditt avkappa en del ganger, men jeg tror IKKE det vil bli etterfulgt av /spit. ^^

Du vil nok her, som i de aller fleste mmorpg, komme lengst med å være grei og høflig.

Skrevet
Jeg må bare dra paralellen til wow her.

Ja man er jo skikkelig barsk når man drar til low lvl områder kun for å ganke andre og da føle at man har makt. Dette har jeg aldri gjort selv(har 2 lvl70 karakterer), men jeg har selv blitt utsatt for slike "barskinger".

Ja, de er nok barske tenker jeg!

Særlig i "reel laif".........................Not. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...