Gå til innhold

Nytt skjermkort til Age of Conan!


Migr

Anbefalte innlegg

Hallo

nå som Age of conan har snart lansering er det på tide med nytt skjermkort.

jeg trenger et kort som takler spillet uten problemer, jeg vil ikke ha det beste korte på markedet, men et kort jeg slipper å få lagg i spillet.

 

min pc:

dual core 6600 2,4GHz

3,25 GB RAM

ATI X1650xt silence

 

jeg har vel tenkt og bruke 2000 pluss pluss

 

Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for et 8800GTS 512MB,det er bedre enn 8800GT og det gir mye bang for pengene per i dag. + du kan overclocke det ganske mye og det bråker veldig lite.

8800GT bråker mye og overclocker ikke langt nær så bra som 8800GTS 512

 

For alt du gjør ikke kjøp 9800GTX. det er ikke verdt pengene. det er nesten ikke noe bedre enn 8800GTS 512.

 

Gå på prisguide.no og finn/kjøp det billigste 8800GTS 512 kortet du finner,produsent spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Gå for et 8800GTS 512MB,det er bedre enn 8800GT og det gir mye bang for pengene per i dag. + du kan overclocke det ganske mye og det bråker veldig lite.

8800GT bråker mye og overclocker ikke langt nær så bra som 8800GTS 512

 

For alt du gjør ikke kjøp 9800GTX. det er ikke verdt pengene. det er nesten ikke noe bedre enn 8800GTS 512.

 

Gå på prisguide.no og finn/kjøp det billigste 8800GTS 512 kortet du finner,produsent spiller ingen rolle.

 

 

1. Skal/vil du klokke?

 

2. Noen meninger om ATI NVIDIA?

 

3. Sli, crossfire?

 

4. ATI X1650xt silence: detter er ATI kort... støtter hovedkortet ditt NVIDIA?

 

5. hvilket hovedkort har du?

 

6. jeg er veldig fornøyd med https://prisguiden.no/product.php?productId=83805

Lenke til kommentar
8800GT kort selges for 1100kr nå, og noen av dem er en smule klokket til og med, så gå for det , det er vel fortsatt det kortet som gir mest for pengene...

Hva med 9600GT? Er ikke prisen og ytelsen omtrent den samme på begge?

 

8800GT er hakket kvassere. :) Litt billigere også, om jeg ikke tar feil. 9000-serien er ikke så bra som den burde være (G92 prosessor), så jeg ville tatt 8800GT/GTS.

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar

9600gt er billigere, men 8800 serien yter bedre i forhold til pris, er snakk om noen få hundre lapper i forskjell her.

 

ATI's hd 3870 er også ganske rimelig, ca 1000-1200

Og siden du har et ATI kort nu burde det passe til hk ditt.

 

 

Men trur mest bang for bucks :p er 8800gt/gts ;)

 

hvilken psu ?

Lenke til kommentar
For alt du gjør ikke kjøp 9800GTX. det er ikke verdt pengene. det er nesten ikke noe bedre enn 8800GTS 512.

Bullshit. Det er klokkevillig som f, og er således lett verdt pengene.

 

Er du en av de lite smarte personene som har kjøpt 9800GTX i stedenfor 8800GTS G92 ?

Du BØR virkelig lese noen tester før du snakker/kjøper!. LOL :D

 

Ja 9800GTX clocker litt bedre enn 8800GTS 512 men ikke mye!

Clocker du begge kortene til max (stabilt). så får du kansje 3 eller 4 fps mer med 9800GTX i noen spill.

Er det verdt 600-700kr extra??? (Bare sløs penger du, hvis du er DUM nok så!)

 

Her er en test på Dinside.no som bekrefter det jeg sier er sant!

http://www.dinside.no/php/art.php?id=519900

 

ps: jeg har finne ca. 20 tester til av 9800GTX som forteller akkuratt samme historie!

 

Dersuten er 99** serien rett rundt kjørnet og da dropper Nvidia hele 9800 serien sier mange kilder.

Lenke til kommentar

1. Nei det har jeg ikke tenkt til, husker godt når jeg hadde brukt alle spare pengene mine på x800 pro back in the old days, flasha det, gikk til helvete med hele korte :/ hehe

 

2. Har hatt problemer med alle ATI kortene jeg har eid.

 

3. Jeg har ikke hvoed kort som støtter noen av delene, så nei tenker ikke på sli eller crosfire.

 

4. Dette vet jeg ikke men jeg tror nå virkelig det.

 

5 Hk mott er MSI platinum p965

 

6.

Lenke til kommentar
For alt du gjør ikke kjøp 9800GTX. det er ikke verdt pengene. det er nesten ikke noe bedre enn 8800GTS 512.

Bullshit. Det er klokkevillig som f, og er således lett verdt pengene.

 

Er du en av de lite smarte personene som har kjøpt 9800GTX i stedenfor 8800GTS G92 ?

Du BØR virkelig lese noen tester før du snakker/kjøper!. LOL :D

 

Ja 9800GTX clocker litt bedre enn 8800GTS 512 men ikke mye!

Clocker du begge kortene til max (stabilt). så får du kansje 3 eller 4 fps mer med 9800GTX i noen spill.

Er det verdt 600-700kr extra??? (Bare sløs penger du, hvis du er DUM nok så!)

 

Her er en test på Dinside.no som bekrefter det jeg sier er sant!

http://www.dinside.no/php/art.php?id=519900

 

ps: jeg har finne ca. 20 tester til av 9800GTX som forteller akkuratt samme historie!

 

Dersuten er 99** serien rett rundt kjørnet og da dropper Nvidia hele 9800 serien sier mange kilder.

Gir den litt mer performance er kortet bedre, og derfor verdt penga.

Jeg skal selvsagt ha 9900GTX når det kommer, det sier jo seg selv.

Lenke til kommentar
Gir den litt mer performance er kortet bedre, og derfor verdt penga.

 

La oss ta 2 produkter, det ene er 5% bedre når man tar gjennomsnitt av alle aktuelle bruksområder. Men det marginalt bedre produkter koster også 30% mer. Er det da verdt det å kjøpe det beste produktet?

 

P.S. jeg jobber i en statlig komite, som lager eksamen/tentamen for ungdomskole nivå. Jeg skal inkludere denne oppgaven for 8. klasse tentamen som kommer opp nå snarest.

 

Gi ditt svar, så skal jeg kjøre ut en statistikk på hva 98 ungdomskole elever svarte, samt hva du svarte. Kan bli interessant.

Lenke til kommentar
Gir den litt mer performance er kortet bedre, og derfor verdt penga.

 

La oss ta 2 produkter, det ene er 5% bedre når man tar gjennomsnitt av alle aktuelle bruksområder. Men det marginalt bedre produkter koster også 30% mer. Er det da verdt det å kjøpe det beste produktet?

Hva noe er verdt er jo opptil hver enkel.

For meg er et skjermkort som er 5% bedre til 30% mer pris verdt penga, rett og slett fordi det er bedre.

Jeg forventer ikke at produkts ytelser og pris er lineært.

Lenke til kommentar
Hva noe er verdt er jo opptil hver enkel.

For meg er et skjermkort som er 5% bedre til 30% mer pris verdt penga, rett og slett fordi det er bedre.

Jeg forventer ikke at produkts ytelser og pris er lineært.

 

Noted. Tror vi får inn statistikken første uken i Juli, kan publisere resultatene da.

 

 

@Xantarion

AoC har enda ikke ( i beta) støtte for to skjermkort. Og ja, jeg vet det er beta fortsatt, og at de kommer til å omplementere det. Men siden de ikke har hatt kode som støtter to skjermkort 2 uker før release, så kan det indikere at det kan ta e ngod stund før denne koden fungerer som den skal.

 

Men det er sant som du sier, x2 kortene er solide kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...