Gå til innhold

Infocare/HP - En spøk?


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg pratet med HP og dem ga de en 4 ukers deadline, hvis ikke ville jeg få ny eller hevet kjøpet.

Det er da ikke teoretisk maks tid?

Problemet du får der blir vel at det regnes som din andre reparasjon nå, og den har vart en ukes tid blir det vel.

 

Det stemmer at det har blitt satt 4 ukers frister som har blitt håndhevet veldig strengt fra HPs side som et ledd i å få ned reparasjonstidene som har vært, men så blir det da spørsmålet om det regnes som en eller to reparasjoner.

 

Regnes det som to reparasjoner, noe som nok er mest sannsynlig, får du se på den lyse siden at dersom du får den tilbake og får samme feilen igjen, så har du en ganske klar sak i hht. Forbrukerkjøpsloven.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Men jeg pratet med HP og dem ga de en 4 ukers deadline, hvis ikke ville jeg få ny eller hevet kjøpet.

Det er da ikke teoretisk maks tid?

Problemet du får der blir vel at det regnes som din andre reparasjon nå, og den har vart en ukes tid blir det vel.

 

Det stemmer at det har blitt satt 4 ukers frister som har blitt håndhevet veldig strengt fra HPs side som et ledd i å få ned reparasjonstidene som har vært, men så blir det da spørsmålet om det regnes som en eller to reparasjoner.

 

Regnes det som to reparasjoner, noe som nok er mest sannsynlig, får du se på den lyse siden at dersom du får den tilbake og får samme feilen igjen, så har du en ganske klar sak i hht. Forbrukerkjøpsloven.

Utfordringen er jo at HP skal ha sagt "Dersom maskinen din ikke er REPARERT innen ....".

 

Og det er jo helt klart her at den ikke er reparert.

 

Forbrukerkjøpsloven sier at "avhjelp skal skje innen rimelig tid". Ikke at "hvert avhjelpsforsøk skal skje innen rimelig tid".

 

Feilen er ikke rettet innen rimelig tid slik jeg ser det iallefall.

Lenke til kommentar
Utfordringen er jo at HP skal ha sagt "Dersom maskinen din ikke er REPARERT innen ....".

 

Og det er jo helt klart her at den ikke er reparert.

 

Forbrukerkjøpsloven sier at "avhjelp skal skje innen rimelig tid". Ikke at "hvert avhjelpsforsøk skal skje innen rimelig tid".

 

Feilen er ikke rettet innen rimelig tid slik jeg ser det i alle fall.

enig i det du sier men tror ikke det er slik Infocare / HP tolker denne saken. HP sier alt skal fikses innen 4 uker Infocare sier vi Prøver å fikse alt innen 4 uker.

når saken settes til ferdigstilt og maskin sendes kunde / kunde kan komme å hente den, skal maskinen ha blitt testet og funnet ok / fungerende av teknikker. (om dette har skjedd vet jeg ikke men det er det som skal gjøres)

og det er det som har skjedd her etter første innlevering. dvs et avhjelpsforsøk har blitt utført. som raste sier her så skjedde feilen etter et par timers bruk dvs feilen var ikke tilstedeværende men kom på nytt etter første reparasjon, den ble så levert inn på nytt for å på nytt forsøke avhjelp på den returnerte feilen.

 

det du sier høres for meg ut som at hvis du har et produkt som to ganger får samme feil uavhengig av tid mellom feilen vil være å regne som et avhjelpsforsøk. men tror jeg misforstår...

Lenke til kommentar

Så hvis jeg får tilbake den nå en dag i denne uken og dem har testet den osv, så får jeg samme feil. Da har jeg rett på ny maskin?

 

Fikk ihvertfall en epost igår før Infocare stengte, at dem måtte ta kontakt med HP hjelp om hjelp siden teknikern ikke greide å finne feilen.

Lenke til kommentar

Så lenge de ikke lenger klarer å konstatere feilen, så blir det vanskelig. Periodiske feil er morsomme sånn.

 

Men dersom de klarer å gjenskape feilen, og du får den tilbake med "nå skal det være ok", og den så går i stykker igjen - da har du krav på heving av kjøp, altså pengene igjen.

Lenke til kommentar
Oppdatering i saken:

 

Ingenting som har skjedd enda i saken, dette er forbannet tull fra HP/Infocare. Nå skal jeg ha en skikkelig stor forklaring fra HP hvis jeg ikke får godkjent returen!"

hvorfor er det tull?

dette er registrert som en ny sak hos IC / HP og de har dermed nye 4 uker på å reparere den. den er nok også satt bak i køen, bak de som er levert inn før den maskinen.

 

sier ikke at dette er den beste måten å håndtere saken for deg men det er slik saken blir håndtert, det er slik de fleste saker blir håndtert (ingen regel uten unntak)

Lenke til kommentar

hehe ja jeg vet hva en recall service er. jeg har jobber på IC brukerstøtte i to år(ikke der nå lengre) og kan si av erfaring med mindre produsent maser så blir den lagt bak i køen. bak de andre recall/hastesaker fra produsent som er inne og ikke unormalt bak de andre vanlige sakene som er inne.

 

for at du skulle ha kommet foran i køen måtte personen du snakket med lagt frem en sak for leder for HP gruppen på verkstedet som bør være backet opp av HP og det vil da kanskje bli satt som en hastejobb. dette er praktisk erfaring fra systemet.

 

det at HP i denne saken har sagt nei til TR tilsier ikke at de har lagd dette til hastesak hos IC.

 

I teorien så skal recall service være raskere i praksis så er det sjelden det.

 

har de ikke kikket på saken i det hele tatt eller venter de på de lforresten? bare sånn for å spør. høres på deg ut som ingenting er gjort.

Lenke til kommentar

Infocare/HP er en spøk, selv hatt samme laptop inne tre ganger for samme feil (død HDD), og nå har den dødd igjen.

 

Hver eneste gang har jeg bedt om lånePC og fått det uten problemer, men i to av tre filfeller har jeg fått en ubrukelig lånePC. Dette resulterer da i at jeg får låne en lik PC om jeg har levert inn, som igjen har samme produksjonsfeil som den jeg leverte inn, såehh...

Og forrige gang lovte de meg en helt ny PC, de skulle bare kikke på den først. Gjett hva som lå å ventet på meg to uker senere? Samme laptop med en HDD 40 gig mindre enn den jeg sendte inn. Irritert? jaa...

Lenke til kommentar

Så lenge dem har lovt deg en ny pc konkret, så skal du få det også.

 

Nå må jeg bare vente på EuroTec, dem virker treige de også :p

Sure på kundeservicen, tålte ikke at jeg sendte 2 meldinger til dem. Den ene meldingen var en feiltakelse, siden det var samme meld som jeg sendte først og jeg kom borte send en gang til. Så begynte han å whine for det.

 

Nå gidder jeg ikke mere, nå skal jeg bare la det gå sin gang :)

Den eneste gode kundeservicen jeg har fått fra er fra HP, men da hadde jeg kontakt med en og samme person hele veien. Synd at HP Hjelp var litt vrange, men dem var greie de som godkjente den.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...