Gå til innhold

Infocare/HP - En spøk?


Raste

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg kjøpte meg en HP HDX 9130 hos XD November 2007. Den 25. Mars så sendte jeg inn maskinen min til Infocare, da jeg hadde fått problemer med den. Problemet var Bluescreen.

Flere ganger fikk jeg epost om forskjellige leveringsdatoer fra Infocare, og jeg begynte å bli lei. Så jeg snakket med en fra HP, han sa at dem hadde satt en deadline på 4 uker, hvis dem ikke hadde fikset pcen innen da ville jeg få ny eller få hevet kjøpet.

Den 21. April fikk jeg epost om at Infocare hadde utført oppdraget, da hadde det tatt 3 uker og 6 dager. Når jeg kom dit for å hente pcen, fikk jeg maskinen min tilbake. Jeg så at batteriet i bærbare pcen ikke var der, så jeg spurte om de hadde det. Da fikk jeg beskjed om, "Du har den helt sikkert hjemme, jeg er 99% sikker på at den ikke ligger her" av en mann. "Ok", tenkte jeg og jeg dro hjem. 20 minutter etter fikk jeg telefon når jeg var nesten hjemme, at dem hadde batteriet. Han sa teknikern hadde glemt og putte det inn i maskinen. Da ble jeg rimelig forbannet, gikk det ikke ann at han på Infocare tok 1 min ekstra og letet etter batteriet?

 

Da jeg var hjemme, så var det vel rett på pcen. Pcen funket fint i 2 timer, så begynte helvette igjen. Bluescreen.

Så da snakket jeg med HP, og fikk beskjed om at jeg skulle kreve teknisk retur. Jeg leverte den inn da, og fikk det som hastesak.

En dag senere fikk jeg epost fra Infocare at jeg absolutt ikke hadde krav på "Teknisk retur", siden jeg hadde hatt pcen kun inne i 5 dager ( 16April-21april). Noe som absolutt var bullshitt, da ble jeg forbannet og tok en telefon til Infocare Kundesenter. Etter jeg hadde forklart det og det, så sa hun damen i telefonen at noen hadde endret selveste innleveringsdatoen til den 16 April.

Så 1 time etter telefonsamtalen, fikk jeg epost fra Infocare igjen. Der sto det at dem skulle søke Teknisk retur til HP, så da gjensto det at HP godkjente den.

Det fikk jeg avslag på siden jeg ikke hadde nok grunnlag. Da måtte Infocare prøve å se på den igjen (reparere den).

 

Så idag fikk jeg beskjed om at jeg skulle få en kompensasjon, ekstern HDD eller digitalt kamera. Det jeg ville ha var en pc som FUNKET.

Noen timer senere fikk jeg epost igjen at teknikern ikke fant noen feil på maskinen og måtte prøve å få hjelp fra HP.

 

Hva syns dere om saken, og hva bør jeg gjøre?

Har jeg krav på noe?

Jeg har jo faen meg sittet uten pc i 5 uker nå, og er rimelig lei. :)

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det har jeg ikke fått. Har heller ikke blitt spurt om det :)

 

Burde jeg gå til forbrukerrådet om dette?

 

Jeg ville slem som jeg er ringt produktsjefen i Norge og sutret, eventuelt ring 08800 og be om Expetions/CRt vet ikke hvilken avdeling, men de skal kunne hjelpe deg Eventuelt ringer du MPX sin produktsjef og klager.

Lenke til kommentar

Er nok lite Exceptions kan bidra med i denne saken. CRT tar forøvrig kun saker som gjelder businessprodukter ;)

 

Om man kontakter produktsjefen blir uansett saken sendt til Exceptions derfra.

 

Sånn den står nå, etter det som er fortalt her, finner ikke tekniker feil på maskinen. Det kan jo også bety at bluescreen ble forårsaket av noe annet denne gangen enn første gang. F.eks. kan det være noe som er koblet til maskinen, installert programvare etc. Dersom det er feil pga. tredjeparts ting er det ikke mye InfoCare eller HP kan bidra med.

 

Jeg har snakket en del med Raste om denne saken, og vet godt hvordan forhistorien fra første levering er. Jeg skjønner godt at Raste er frustrert, for å si det på den måten.

Lenke til kommentar

Men nå kan jo problemet være periodisk feil også? Snakket med en på Elkjøp om dette, og han var ganske sikker på at det var det.

Også så var maskinen formatert eller hadde tatt en recovery like før problemet, og det var ingen programmer installert før eller etter :)

 

Burde jeg henvende meg til XD om dette?

 

Tror jeg driter i de greiene med produktsjefen. :p

Endret av Raste
Lenke til kommentar

for låne produkt så må du henvende deg til XD eller kanskje HP, infocare har ikke det ansvaret vis jeg husker riktig.

 

ang lang rep tid så er det ikke satt en fast definisjon på hvor lang tid for lang reparasjonstid som er for lang (dessverre) før du eventuelt kan forlange å heve kjøpet eller få nytt produkt.

 

du kan ikke før du har hatt samme feilsymptom for 3. gang gå med forbrukerkjøpsloven i hånden og si at du ikke vil ha maskinen på grunn av for mye rep her.

teknisk retur er noe som vurderes av produsent/verksted ved spesielle tilfeller (noe jeg er enig i at ditt kan være)

 

angående kjent feil så kan de fleste si hva de vil om dette men med mindre produsent / selger / support(der du kjøpte produktet) går ut og sier dette er en kjent feil vi bytter produkt / gir deg kompensasjon mens den repareres så hjelper det lite. snakker av praktisk erfaring fra begge sider av den saken.

 

din sak kan tolkes som den har vært inne på rep samme feil oppsto etter rep og dette er reparasjon nummer to på samme feil og dermed ikke videre spesiell (utover hvor kort tid det tok før feilen var tilbake).

 

 

ang dette med batteriet ditt så er det nå en gang slik at de fleste kundebehandlere blir kynisk over tid og dette går dessverre en gang i blant ut over uskyldie mennesker. Og ikke alle teknikerene til IC som har hue helt skrudd på rett vei er nå min praktiske erfaring (dessverre).

 

 

feel free to right my wrongs if there should be any...

Lenke til kommentar
Men jeg pratet med HP og dem ga de en 4 ukers deadline, hvis ikke ville jeg få ny eller hevet kjøpet.

Det er da ikke teoretisk maks tid?

nei da er det 4 ukers reparasjonstid som ikke er iberegnet frakt på deler eller selve produktet. var i alle fall ikke det før.

 

uansett da er det hp som sier det ikke infocare som er to forskjellige ting. og det at HP opererer med den grensen stemmer nok ja.

Lenke til kommentar
Har jo fått dårlig kundebehandling hos Infocare pluss at dem har endret innleveringsdatoen på maskinen min som absolutt ikke er lov?

hvis ikke det bare var kundebehandleren som leste feil dato og ikke leste innlevert dato men påbegynt dato. hvem vet. har du utskrift som viser det du sier her? jeg tror at det du sier men det kan godt være en feilavlesning gjort av en kundebehandler som det kan være forsøk på å lure deg.

 

men har de gjort det og du kan bevise det så ja da vil jeg si at det er ulovlig. blir vel dokument forfalskning kanskje det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...