Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Km-stand på nybil


Muku

Anbefalte innlegg

Søstera mi hentet sin splitter nye Golf Stv idag. Bilen er vi fornøyd med, men det vi la merke til var at km-standen sto på 44 km.

Er ikke det litt for høyt? Da jeg henta min Golf stv i november sto den på 16 km.

Selgeren sa at det var normalt innenfor 0-50 km..

 

Stemmer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja- ganske normalt det.

 

Bilen flyttes fra båt til bil, til båt etc etc. Altså transport. Deretter skal den prøvekjøres av bedriften før den blir gitt ut- dette inngår i nybilklargjøring. Under prøvekjøring skal man sjekke det meste som oppførsel, støy, motoren blir varm- alt det som er relativt.

Lenke til kommentar

Sist eg var på bilhandel fekk me tilbod om nokre tusen i ekstrautstyr for å kjøpe ein bil som var prøvekjørt rundt 40km. Å tilbakestille teljaren blir jo heilt feil, den skal jo indikere kor langt motoren er gått,er den gått 40km så er den gått det, ikkje 0km.

Lenke til kommentar

Jeg ville uansett ikke akseptert at noen skulle tukle med kilometertelleren min. Har bilen gått 44 km så har den gått 44 km. Men uansett så syne jeg det er for mye.

 

Nybil som har gått 500 km er ikke nybil. Det blir en demobil. Altså brukt. Der har nok noen lurt deg . :thumbdown:

Men du har jo alle garantiene som nybil så da skal jo alt være greit.

Lenke til kommentar

Som privatbil? 44km er jo ingenting! Ut av båten, bort til andre enden av stor parkeringsplass, tilbake samme veien og opp på trailer, ned fra trailer og inn til klargjøring, prøvetur hvor man oppdager en minor ting som må rettes på, ny prøvetur. Vips, så har man de 44 km.

 

En annen mulighet er at det er ettermontert ekstrautstyr på bilen som av en eller annen grunn ikke kunne gjøres hos forhandler, og så har man kjørt bilen noen km til et verksted for å få gjort jobben. Skjer ikke så ofte - men det kan faktisk skje hvis de har kapasitetsproblemer internt og prioriterer å levere bilen til avtalt tidspunkt.

 

Jeg ville uansett ikke hisset meg opp over noen få km som det her er - men noe særlig mer enn 50 km synes jeg ville være rart.

Lenke til kommentar

Det jeg ser at ingen reagerer på, som riktignok ikke hører med til tråden 100%, men det er jo at de som evt. flytter bilene på og av toget/lastebilen. De starter jo opp bilene og lar de så på tomgang alt ifra 1 min til sikkert 30 min, før de flyttes videre på.

Betyr det ingenting? Jeg bare lurer...?

Jeg har observert dem her i Trondheim, nede på Dora, for de som evt. lurte på det.

 

Men nå det gjelder sakens kjerne, så hadde jeg vel kanskje spurt selger om hvorfor det 44 km før salg, og sikkert slått meg til ro med at han kom en slik forklaring som dsgf kom med, tror jeg.

Lenke til kommentar

Hva betyr 30 minutter på tomgang for en gjenstand som lever i 15 til 20 år?

hender de står på tomgang i flere timer på lastebilen de blir utkjørt fra kaia med, antagelig har de hvert tome for strøm så de lar den gå og lade opp batteriet. Betyr jo ikke en dritt igrunn.

Lenke til kommentar

Grunnen til at bilen har gått såpass langt er at sønnen til Hallgeir, lederen på klargjøring har slitt med falsk krupp de siste ukene, noe som har gjort at Hallgeir har måttet være hjemme.

 

Uten Hallgeirs jernhånd blir gutta på klargjøring slappe, og jobber ikke like fort. Dermed hoper det seg opp, og når tiden kom for å levere din søsters Golf, hadde de rett og slett ikke tid.

Magne på salg prøvde å få Hallgeir tilbake, men han kunne bare ikke kommer ifra.

Utveien var da å sende bilen på klargjøring hos forhandleren i nabobyen, som ligger 20,2km unna.

 

Sånn... Problemet løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...