Gå til innhold

Tastaturspråk? WIne? mp3?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjort det store. vet ikke hvordan en gang. jeg har hatt ubuntu noen ganger nå uten å skjOnne mye av det, men jeg har tenkt å beholde det denne gangen, men jeg har greid å gjOre noe på noen instillinger sånn at tastaturspråket er engelsk(?). det er venskelig å skrive nå, får jeg må kopiere å lime inn (som jeg gjOr nå med <å>).

 

 

noen som vet en kommando eller noe som kan gjOre tastature mitt vanelig igjen??

 

 

har flere spOrsmål btw-->

 

jeg kan ikke spille av mp3-filer. har lest mye om det, men det er ingenting som hjelper. får ganske mye at jeg ikke kan instalere ditt å datt. noen gode råd.

 

 

Hvordan kan jeg spille wow på linux ubuntu?

 

Jeg prOver å bruke WINE, men det funker ikke å instalere steam. kommer bare `could not initialize installation. file size expected=603633, size returned=603904.`

 

Hvordan instalere automatix. har lest om det å, men ingenting hjelper.

 

 

har mange flere spOrsmål, men jeg kommer med disse fOrst.

 

 

 

 

Takk veldig mye får alle svar!! <3

 

 

MvH KingCharming aka Johannes

 

 

 

 

 

EDIT:

 

Fikk til det med tastaturet.. system>brukervalg>tastatur>utforminger

post-143182-1208460452_thumb.png

Endret av KingCharming
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Keyboardinnstillinger er merkelig nok under Administration/Preferences og Keyboard! (merkelige disse linux-menneskene er altså! :p). Det finner du i menyene på panelet oppe.

 

Har du enablet alle pakkekildene til distroen din? Det gjøres i menyen under Software Repositories. Huk av alt uten om source code (regner ikke med at det er så aktuelt).

 

MP3 dekoding kan dessverre ikke inkluderes i Ubuntu av juridiske årsaker, men jeg TROR at noe sånt som apt-get install ubuntu-restricted-extras burde ordne det. Google er din venn her, du er ikke eneste som har hatt dette iritasjonsmomentet.

 

Hva gjelder automatix, så må du være mer spesifikk på hva problemet ditt er. Prøvd apt-get install automatix ?

 

WoW må innstaleres i/gjennom WINE, som alt annet av windowsprogrammer. :)

 

Husk: den offisielle wikien og forumet til Ubuntu er en viktig ressurs om du sliter med noe. WINE også bør ha god dokumentasjon på det du er ute etter. Finner du det ikke der er google ofte svært hjelpsom også. Det du erfarer er helt grunnleggende problematikk, og har vært dekket gang på gang. Men spør i vei om det er noe du lurer på!

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Takker får svar^^

 

fikk til det med tastaturet som jeg skrev..

 

når det gjelder automatix: E: Pakken automatix har ingen installasjonskandidat

 

 

Å har prøvd å google WINE med den feilen jeg får med steam, men det var bare 2 poster på catchgamer som ikke gjorde stor fårsjeld.

 

 

(unnskyld får alle skrivefeil)

Lenke til kommentar
Har du norsk versjon av Steam? Prøv en engelsk en.

Kan høres ut som det er trøbbelet når du bare får feilmelding fra norske forum. :)

 

 

prøvde å laste ned fra steampowered.com, men det er ikke .exe fil, så det funker ikke så bra, så da måtte jeg laste ned fra catchgamer, som da har steamclient.exe på dowloads.

 

søkte på google etter den feilmellinga, men da kom d bare opp noe fra catchgamer så.

Lenke til kommentar
når det gjelder automatix: E: Pakken automatix har ingen installasjonskandidat

 

 

Hvilken verjon av Ubuntu bruker du?

 

Det er ingen støtte for 8.04 og de vil ikke støtte nye versjoner.

 

Hvorfor ønsker du å bruke Automatix?

 

 

 

ville bruke det får har hørt det er bra får noobs like me! :p

har ubuntu 7.10.

Lenke til kommentar
Automatix ble nettopp også lagt dødt, så det er lite vits å bruke lenger. Det er bare å prøve å spille av en mp3 i totem (default filmavspiller i ubuntu) så spør den deg om du vil installere codecs.

 

 

fikk til å spille av noen sanger.. men så har jeg sikkert noen andre sanger som ikke er mp3, som jeg da ikke kan spille av. har ca 1500 sanger, å kan kunn spille av ca 800.

 

 

kan noen fårklare meg hvordan jeg instalerer å spiller wow?

Lenke til kommentar

Hmm.. får ikke til WINE i det hele tatt nå. har ikke "c:/drive" en gang. kansje det har noe med at jeg prøvde å reinstalere, å det ser ikke ut som at det funka noe bra.

 

dette er noe av det jeg får når jeg prøver på noe:

 

kingcharming@kingcharming:~$ wine msiexec /i SteamInstall.msi

Warning: the specified Windows directory L"c:\\windows" is not accessible.

Warning: the specified System directory L"c:\\windows\\system32" is not accessible.

Warning: could not find DOS drive for current working directory '/home/kingcharming', starting in the Windows directory.

err:shell:SHGetFolderPathW Failed to create directory L"c:\\windows\\profiles\\kingcharming\\Lokale innstillinger\\Temporary Internet Files".

err:wininet:URLCacheContainers_CreateDefaults Couldn't get path for default container 0

err:shell:SHGetFolderPathW Failed to create directory L"c:\\windows\\profiles\\kingcharming\\Lokale innstillinger\\Logg".

err:wininet:URLCacheContainers_CreateDefaults Couldn't get path for default container 1

err:shell:SHGetFolderPathW Failed to create directory L"c:\\windows\\profiles\\kingcharming\\Cookies".

err:wininet:URLCacheContainers_CreateDefaults Couldn't get path for default container 2

err:msi:copy_package_to_temp failed to copy package L"SteamInstall.msi"

fixme:msi:MSI_OpenDatabaseW open failed r = 80030002 for L"SteamInstall.msi"

 

 

 

noen som vet hva jeg må gjøre, eller hvordan jeg reinstalerer WINE?

 

noen råd i det hele tatt? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...