Gå til innhold

Nikon D40 kit til 2995 - bra tilbud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både Elprice og JP her hvor jeg bor. Men JP er 300kr dyrere for dette kameraet, men du får med gratis rens.

Antar Elprice ikke har rens i pakken sin, hvor mye koster det eventuellt å levere inn kameraet for rens i fremtiden på JP ?

 

Har selv en kompis som har fått støv på sensoren og det vises på de fleste bilder så det er litt kjipt.

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Både Elprice og JP her hvor jeg bor. Men JP er 300kr dyrere for dette kameraet, men du får med gratis rens.

Antar Elprice ikke har rens i pakken sin, hvor mye koster det eventuellt å levere inn kameraet for rens i fremtiden på JP ?

 

Har selv en kompis som har fått støv på sensoren og det vises på de fleste bilder så det er litt kjipt.

 

JP gir ikke gratis rens, det som følger med er et gratis fotokurs fra Nikon, men det antar jeg man får uansett hvor man kjøper Nikon kamera. Rens er en del av superforsikringen JP tilbyr, men ikke ved kjøp av bare D40.

Lenke til kommentar

bestilte meg d40 idag! mitt første slr :) dog er jeg litt skeptisk til å kjøpe "slike ting" på nett, så bestilte hos min lokale fotobutikk. litt dyrere, men overkommelig. er det verdt 2000,- for et vr-objektiv til d40 forresten? lurer litt på et slikt også.. det som koster ca 2222,- eller noe slikt i prisguiden fra nikon.

Lenke til kommentar
I motsetning til andre ville jeg kjøpt med telezoomen. Hvorfor? Fordi det er bare 1000,- og det gir det mange flere muligheter, og for mange er nok 18-55 + 55-200 en veldig lett og kompakt combo til en veldig rimelig penge.

Jeg tror de fleste nybegynnere med speilrefleks vil slippe å bytte objektiver hele tiden. Det gjør også at man ikke får plass til utstyret i en snuteveske. Jeg ville heller spart litt mer penger og kjøpt en 18-200 mm i ett og samme objektiv.

 

Så hvis 350D-grepet er best eller ca. like bra, så er det kanskje den beste? Synes nedblendingsfunksjon høres fint ut, da jeg nesten ikke har brukt speilrefleks før.

Nedblendingsknappen er noe av det jeg bruker minst på kameraet mitt. Hadde ikke savnet den ett sekund om den ikke var der.

 

er det verdt 2000,- for et vr-objektiv til d40 forresten?

Tja, det kommer an på hvor mye du har bruk for det zoom-området, bildestabiliseringa osv.

Lenke til kommentar
bestilte meg d40 idag! mitt første slr :) dog er jeg litt skeptisk til å kjøpe "slike ting" på nett, så bestilte hos min lokale fotobutikk. litt dyrere, men overkommelig. er det verdt 2000,- for et vr-objektiv til d40 forresten? lurer litt på et slikt også.. det som koster ca 2222,- eller noe slikt i prisguiden fra nikon.

 

Gratulerer, regner med at du blir fornøyd :)

Du har ihvertfall fått mye kamera for pengene...

Lenke til kommentar
@simen1

 

jeg er (utrolig nok) svaksynt, så tipper jeg ikke ser om ting er i fokus eller ikke (har ikke prøvd så mye SLR men..vet jo aldri :p), så da kan det jo kanskje være smart med vr? :) for det hjelper vell på, eller? og zoom er jo kjekt :)

Jo VR vil hjelpe deg til en viss grad fordi søkerbildet blir stabilisert med VR og dermed ser man bedre om utsnittet man vil avbilde er i fokus.

Men det er mulig du heller skulle kjøpt deg en Sony A300 eller A350 som har bildestabilisering og klassens desidert beste Live View. Det blir antagelig lettere for deg å se på en relativt stor LCD skjerm enn i den trange søkeren som Nikon D40 har. Men det vil jo sprenge ditt budsjett.

Lenke til kommentar

Napoleon: Nå har viiite allerede bestilt et Nikon D40 og da blir det dumt å anbefale han å kjøpe ennå et kamera. De to kameraene du anbefaler koster også rundt dobbelt så mye som det han har bestilt.

 

Jeg vil anbefale å bruke D40'en de neste årene og heller vurdere nytt kamera når viiite føler at D40'en har for mange begrensninger i forhold til hans fotografering. En sånn lærings og modningstid der man lærer å kjenne kameraet fullt ut og kjøper seg ny optikk etter behov kan ta flere år.

 

I starten vil jeg anbefale å ikke kjøpe noe ekstra optikk. Viiite får nok å henge fingrene i fremover når han skal lære seg kameraet og fototeknikker. Jeg tror han vil få mye glede av kameraet før han føler behov for å oppgradere enten optikk eller kamera.

 

Det man kan prøve å legge merke til for å finne ut om man trenger annen optikk er:

- Er det nok vidvinkel for ditt bruk?

- Er det nok tele for ditt bruk?

- Får du mange uklare bilder grunnet dårlige lysforhold og kamerabevegelser?

- Er optikken og kameraet raskt nok for deg med tanke på oppstart, fokusering, lagring av bilder og seriebilde-hastigheten?

- Er det andre ting du føler er en stor ulempe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...