Gå til innhold

Kva store titlar har vi i vente?


Anbefalte innlegg

Kva store PC spel har vi i vente i 2008 som verken kjem på konsoll eller er av typen MMORPG ?

 

På framsida av gamer.no og diverse andre spelsider ser eg nermast kun, ofte originale og nyskapande, spel til konsoll men ingen til PC.

 

Mafia 2, der originalen hadde PC som hovudplattform, vert utvikla først og fremst til konsoll , med ein seinare release på PC-plattforma. Skuffande. Force Unleashed vert utgitt kun på konsoll. (vil, dog, tru at det følgjer same sti som Mass Effect)

 

Av erfaring trur eg ikkje Starcraft 2 kjem ut før i 2009. Kanskje i desember, men deira tidlegare titlar har alltid komt ut eit år eller to seinare enn antatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starcraft 2

Red Alert 3

Aliens: Colonial Marines

Chrome 2 (usikker)

Duke Nukem Forever (hehe)

Left 4 Dead

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

The Sims 3

 

 

Uansett ser jeg ikke hvorfor man ikke kan se fram til titler som også er på konsoll.. Er jo utrolig mange lovende som kommer til alle plattformer.

Lenke til kommentar
Starcraft 2

Red Alert 3

Aliens: Colonial Marines

Chrome 2 (usikker)

Duke Nukem Forever (hehe)

Left 4 Dead

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

The Sims 3

 

 

Uansett ser jeg ikke hvorfor man ikke kan se fram til titler som også er på konsoll.. Er jo utrolig mange lovende som kommer til alle plattformer.

 

Eg ser den, men "problemet" er at eg kun har ein Laptop, og verken tv eller konsoll.

 

Aliens: Colonial Marines og left 4 dead kjem også på konsoll, og alle antatt i fjerde kvartal. Duke Nukem er vel meir ei myte enn realitet? :p SC 2 er svært usikkert, blizzard er perfeksjonistar. Red Alert 3 blir også utvikla til konsoll.

Clear Sky er ein expansion-pakke, skjønt det blir eit gledeleg gjensyn med Stalker!

 

 

Problemet som eg ser med spel som er utvikla til fleire plattformer er at det blir begrensa eller mindre bra gjennomført enn om spelet fokuserte på ein plattform. Og ein indikator på at PC-plattforma blir mindre og mindre satsa på. Er ikkje lenge før MMORPG blir daglegvare på konsoll og.(age of conan?!)

Lenke til kommentar

Red Alert 3 trodde jeg skulle komme til konsoller etter det jeg har lest!

Og FarCry 2 med siden av Fallout 3 er å se på konsoller og pc

Duke Nukem forever er planlagt å lanseres multiplattform har jeg lest på n4g.com for en stund tilbake!!

 

Pr idag så er det ikke mangen som spill som er rene Pc-spill, ser ut som konsoller får ganske så mye i bryne seg med :p

Lenke til kommentar
Problemet som eg ser med spel som er utvikla til fleire plattformer er at det blir begrensa eller mindre bra gjennomført enn om spelet fokuserte på ein plattform. Og ein indikator på at PC-plattforma blir mindre og mindre satsa på. Er ikkje lenge før MMORPG blir daglegvare på konsoll og.(age of conan?!)

Du har ikke noe spesielt å bekymre deg for. Multiplattformtitler har fått en meget bra kvalitet de siste årene.

Lenke til kommentar

Command & Conquer 3, Oblivion og Doom 3 er gode eksempler på bra serier som lider av mangel på PC eksklusivitet. Fordi de må kunne styret med gamepad (og C&C3 er et RTS av alle ting!) må gameplayet og UI'et bli svært enkelt oppbygd. Ta for eksempel de flyvende hodeskallene i Doom 3. Hadde det kun vært på PC kunne de bokstavelig talt ha fløyet over alt og angrepet fra alle kanter samtidig, men fordi det er på xbox også holder de seg i en klynge rett foran deg, eller kommer én og én. For å ta et eksempel på det motsatte kan dere jo tenkere dere Aliens Vs Predator 1 eller 2 på PC. Når man spiller som Alien (i AvP1, om jeg ikke husker feil) må man etterhvert sloss mot en Predator. Det sier seg jo selv. Problemet er at en Predator tåler utrolig mye, har enorm ildkraft, skudd som søker seg inn på deg og så videre. I tillegg står han i et åpent område, så det er umulig å snike seg inn på den ovenfra eller underfra. Fordi fyren har så enorm ildkraft dreper han deg om han treffer én gang, og som sakt søker skuddene seg inn på deg. Med andre ord må du løpe som bare faen for å holde deg i live, og i tillegg har du kun nærkampsvåpen (klør og hale). Det betyr løpe som faen til du kommer bak han, springe bort til han og denge løs noen sekunder før han rekker snu seg, løpe som faen bort igjen og så videre i flere minutter - og som sagt, treffer han én gang er du død. Hvordan har dere tenkt å gjøre noe slikt på konsoll? Dessuten har vi jo "den andre siden". Marine vs noen dusin Aliens. På Motion Detectoren ser du flere dusin Aliens komme mot deg, men fra hvilken retning? Vel, alle. Bokstavelig talt. Forfra, bafra, fra sidene, ovenfra og fra undersiden. Samtidig. Med mindre man har en usedvanlig bra auto-aim (og hva er vitsen med det?) har man ikke sjanse å overleve noe slikt med en gamepad. Og hvem husker ikke et av de mest populære oppdragene fra StarCraft? Du sitter i en liten, ødelagt utpost uten sjanse å stikke av. Heldigvis får du tilkalt hjelp, men de kommer ikke får om en halvtime i sanntid. Oppdraget går ganske enkelt på å holde seg i live... :wow: Et slikt oppdrag hadde neppe vært mulig med en gamepad da det er så enormt mange fiender som kommer mot deg (vi snakker hele skjermen fylt av dem på slutten).

 

Dessuten har vi jo zergene. De er spillbare og satser på styrke i antall da hver enhet er ganske svak. Terran og Protos har én enhet. Zerg har minst fire. Om Terran og Protoss har ti enheter hver, må zerg ha førti for å være like sterk. (kanskje ikke fullt så mange, men dere skjønner hva jeg vil frem til). Nå sier jeg selvsagt ikke at StarCraft II kommer til konsoll, men både Command & Conquer og Red Alert burde helt klart ha holdt seg på PC. Jeg ble ganske skuffet over Command & Conquer 3 på grunn av det kjedelige gameplayed, og ja, jeg tror konsollene har en stor del av skylden.

 

Dessuten hadde vi jo (har vi jo?) Civilization på konsoll, om det ikke er kansellert. Det vil være like avansert som PC versjonen, men UI'et blir sterk forenklet. For min del var CivIV altfor forenklet som det er, så å forenkle det enda mer blir bare å fjerne enda mer av det jeg foretrekker. Det siste jeg vil er et Civilization som fokuserer hovedsaklig på krig fordi konsollfolket vil ha mer action. Mange av oss foretrekker faktisk krig som siste utvei. ;)

Lenke til kommentar

Storm of War: Battle of Britain. Som er oppfølgeren til IL2 sturmovik, dette får vi kanskje se i år om vi er heldige.

 

Knights of the Sky. første verdenskrig fly spill, kommer kanskje i år dette også.

 

Men det største som kommer til pc i år er Empire Total war :)

 

Vet Fallout 3 kommer på konsoll også, men gleder meg stort til dette.

 

 

 

Om ikke noe annet så er pc fremdeles rimelig alene om å ha orntlig simulator spill, Strategi har vi det meste av også, selv om noen blir forsøkt porta til konsoller.

Lenke til kommentar
På framsida av gamer.no og diverse andre spelsider ser eg nermast kun, ofte originale og nyskapande, spel til konsoll men ingen til PC.

 

Hæ? Hvilke originale og nyskapende spill har kommet til konsoll? Er det et sted du ikke finner nyskapende og originale spill, så er det jo til konsoller. Nintendo Wii har jo noe "nyskapende", men det er jo mest pga kontrolleren.

 

Everyday Shooter til PS3 er vel nyskapende, men dette er jo ikke overraskende opprinnelig et PC-spill.

 

For å finne nyskapende spill, så er det indiespill som pleier å ligge lengst framme. Independent Game Festival (http://www.igf.com/02finalists.html) pleier å være et bra sted å kikke.

 

Når det gjelder spill som bare kommer til PC så er det jo så mange at det er umulig å begynne et sted. Her ligger i alle fall en utrolig bra og oversiktlig liste over spill som bare kommer på PC i 2008, og har potensiale til å bli veldig bra (selv om mange sikkert blir utsatt). :)

 

http://www.systemwars.com/forums/showthread.php?t=69169

Lenke til kommentar
Command & Conquer 3, Oblivion og Doom 3 er gode eksempler på bra serier som lider av mangel på PC eksklusivitet. Fordi de må kunne styret med gamepad (og C&C3 er et RTS av alle ting!) må gameplayet og UI'et bli svært enkelt oppbygd.

Var ikke Doom 3 laget for PC da? Og så deretter portet over til Xbox over et halvt år senere....

 

Husk at Doom 3 krevede mer enn nok av PCene på den tiden. (og et godt stykke lengre frem)

Lenke til kommentar
På framsida av gamer.no og diverse andre spelsider ser eg nermast kun, ofte originale og nyskapande, spel til konsoll men ingen til PC.

 

Hæ? Hvilke originale og nyskapende spill har kommet til konsoll? Er det et sted du ikke finner nyskapende og originale spill, så er det jo til konsoller. Nintendo Wii har jo noe "nyskapende", men det er jo mest pga kontrolleren.

 

Everyday Shooter til PS3 er vel nyskapende, men dette er jo ikke overraskende opprinnelig et PC-spill.

 

For å finne nyskapende spill, så er det indiespill som pleier å ligge lengst framme. Independent Game Festival (http://www.igf.com/02finalists.html) pleier å være et bra sted å kikke.

 

Når det gjelder spill som bare kommer til PC så er det jo så mange at det er umulig å begynne et sted. Her ligger i alle fall en utrolig bra og oversiktlig liste over spill som bare kommer på PC i 2008, og har potensiale til å bli veldig bra (selv om mange sikkert blir utsatt). :)

 

http://www.systemwars.com/forums/showthread.php?t=69169

 

takk for linken :) Fleire gode titlar enn eg hadde trudd. Skjønt at lista var dominert av indiespel samt nokre mods.

 

Latterlig at Operation flashpoint 2 er multiplattform dog :p

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Doom 3 var utviklet for PC. Id-software er hovedsaklig en PC-utvikler. Utrolig at de fikk portet det over til Xbox. At det ikke var all verden var helt klart ikke konsollens skyld. Finnes langt værre eksempler der ute. Stort sett har det vært den andre veien som har vært dårlig, altså PC -> konsoll, og ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Det var i såfall et dårlig eksempel. Og hvem er fanboys her, og til hva?

 

Bare fordi jeg ikke synes multiplatform nødvendigvis gjør et spill stort dårligere. hvis en gruppe hos en utvikler bruker tiden på å porte over spillet, mens andre gjør forbedringer osv.. så betyr det ikke at spillet i seg selv blir noe mindre eller dårligere. (kun at det har blitt brukt mer tid på)

 

Jeg sier ikke at det finnes dårlige multiplatformspill, men å skylde på konsoller blir litt drøyt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...