Gå til innhold

SheTalks - noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Har kommet over en nykomling i telemarkedet, SheTalks. Retter seg mot kvinnedelen av markedet, men antar de ikke nekter menn å tegne abo.

Grunnen til at jeg vurderer de er prisene. 60 øre per minutt og i startpris, 30 øre for SMS og 10,- per MB data. MMS koster 2,- noe som er litt dyrere enn de fleste andre småselskap, men jeg sender ikke himla mange MMS, så utslaget blir ikke nevneverdig.

De bruker NetComs nett, men det står ingenting om de er en virtuell operatør i nettet, eller roamer i NetComs nett. Men, det står at de tilbyr tjenesten "Hvem Ringte", som er deres svar på NetComs "WhoCalled", som er en SMS-varslingstjeneste over de som har ringt deg når telefonen har vært avslått (og man ikke har personsvar aktivert). Derfor tyder det på at de ikke roamer i nettet, men er en virtuell operatør. Men en annen ting er at de opplyser å ha samme personsvarnummer som OneCall/Network Norway, +4747919191, som fikk meg til å lure litt. Trodde hvert nett hadde sitt eget personsvarnummer, slik Telenor og NetCom har. Har selv OneCall nå, og fikk nytt nummer når de byttet over til NWN og roaming i Netcoms nett.

Er det noen som har erfaringer eller info om dette selskapet, så tar jeg imot dem.

www.shetalks.no

Endret av Hobbes76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Kr 1,50 til femsifrede nummer, og kr 2,40 til 815-nummer. Det er billig! (Litt sær prissammenlikning, men det er faktisk de skjulte prisene du må se på for å finne ut hva som lønner seg.)

 

Menn får sikkert også lov til å tegne abo. Hvis ikke er det jo diskriminering...

Lenke til kommentar

Det er nok en del av Network Norway ja, det står bl.a. på kundeservice-siden at man må taste 1 foran PIN-koden i utlandet og de har samme postadresse som OneCall.

 

Det kan jo være lurt av mobiloperatørene å opprette flere forskjellige varemerker og markedsføre seg til forsjellige nisjer. Det viktigste for å få suksess er jo at de klarer å bruke ressurser som kundeservice og SIM kort-produksjon effektivt og i samarbeid med andre varemerker innenfor organisasjonen.

Lenke til kommentar
Kr 1,50 til femsifrede nummer, og kr 2,40 til 815-nummer. Det er billig! (Litt sær prissammenlikning, men det er faktisk de skjulte prisene du må se på for å finne ut hva som lønner seg.)

Vet ikke om du prøvde å være sarkastisk her..? Men prisene dems til 810/815/0xxxx-nummer er faktisk ikke så ille. Av de store er det bare OneCall som har billigere 815-samtaler, og til 0xxxx-nummer er det bare OneCall og Tele2 som er billigere. Av de store kjente operatørene jeg sjekket i farten...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Kr 1,50 til femsifrede nummer, og kr 2,40 til 815-nummer. Det er billig! (Litt sær prissammenlikning, men det er faktisk de skjulte prisene du må se på for å finne ut hva som lønner seg.)

Vet ikke om du prøvde å være sarkastisk her..? Men prisene dems til 810/815/0xxxx-nummer er faktisk ikke så ille. Av de store er det bare OneCall som har billigere 815-samtaler, og til 0xxxx-nummer er det bare OneCall og Tele2 som er billigere. Av de store kjente operatørene jeg sjekket i farten...

Litt sarkastisk og litt saklig. Mest saklig.

 

Situasjonen er at det skjer en polarisering av markedet, ved at prisen for å ringe "vanlige" nummer settes lavt, så lavt faktisk at man skal opp i store volumer før forskjellene mellom de forskjellige operatørene blir særlig store. På den andre siden setter mange operatører prisen til servicenummer (jeg mener selvsagt ventenummer) ekstremt høyt, for å ta igjen det tapte. Disse prisene står aldri på førstesida, og rekorden ligger vel hos MTU som klarer å ta bortimot 6 kroner for enkelte servicenummer. Derfor lønner det seg å sjekke de "skjulte" prisene også, før man bestemmer seg.

Lenke til kommentar

Hei mia_tuk!

 

Det kan også være ein fordel å sjekke http://www.tlfnr.com/ fra mobilen sin wap/web-leser eller via Opera Mini (som krymper datatrafikken) for å sjå kva "spesialnummerene" er "linket" til ;)

 

Hadde bare håpet at folk hadde vært flinkere til å etterlyse og legge inn nummer på denne siden..Kun 152 nummer der inne no.Har forøvrig ingen tilknytning til siden uten om at eg benytter med av tenesten dei gangene eg "må" ringe eit "spesialnummer"..Blei tipset om siten fra ein bruker av dette forumet for ei stund siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hei mia_tuk!

 

Det kan også være ein fordel å sjekke http://www.tlfnr.com/ fra mobilen sin wap/web-leser eller via Opera Mini (som krymper datatrafikken) for å sjå kva "spesialnummerene" er "linket" til ;)

 

Hadde bare håpet at folk hadde vært flinkere til å etterlyse og legge inn nummer på denne siden..Kun 152 nummer der inne no.Har forøvrig ingen tilknytning til siden uten om at eg benytter med av tenesten dei gangene eg "må" ringe eit "spesialnummer"..Blei tipset om siten fra ein bruker av dette forumet for ei stund siden.

Veldig bra site! Har lagt inn flere nummer under mitt egentlige navn, Tom B.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
SheTalk? Den var ny for meg. Virker som greit ab.

 

TLFNR.com var ingen dum side heller nei.

Flott når folk lager sånne sider. :)

 

Noen flere tips for å spare penger:

 

- Bruk 915 foran femsifrede numre. Da kommer man ofte til rett sted med vanlig mobiltakst.

 

- sjekk hjemmesiden til firmaet/etaten/kommunen osv du skal ringe til. Ofte har de et eget nummer for bruk fra utlandet. Dette er et vanlig nummer som også virker i Norge!

 

- Mange steder som har faxnr har dette som det første i rekken etter sentralbordnumret. Om man finner faxnummeret er det lett å gjette seg til sentralbordnr uten å bruke 815 eller 5-sifret nummer.

Lenke til kommentar
SheTalk? Den var ny for meg. Virker som greit ab.

 

TLFNR.com var ingen dum side heller nei.

Flott når folk lager sånne sider. :)

 

Noen flere tips for å spare penger:

 

- Bruk 915 foran femsifrede numre. Da kommer man ofte til rett sted med vanlig mobiltakst.

 

- sjekk hjemmesiden til firmaet/etaten/kommunen osv du skal ringe til. Ofte har de et eget nummer for bruk fra utlandet. Dette er et vanlig nummer som også virker i Norge!

 

- Mange steder som har faxnr har dette som det første i rekken etter sentralbordnumret. Om man finner faxnummeret er det lett å gjette seg til sentralbordnr uten å bruke 815 eller 5-sifret nummer.

Gode tips her!

 

Kanskje vi skulle samle alle gode tips i en tråd! Hvis det ikke allerede finnes noe slik?

Lenke til kommentar

"Undersøkelser viser at kvinner sender langt flere tekstmeldinger enn menn. Derfor har She Talks en skikkelig frisk pris på tekstmeldinger, 30 øre er alt du må ut med når du sender en tekstmelding i Norge."

 

Må si at det stemmer, når dama skulle ha abonnement så var det kun SMS prisen som var i fokus. Så da har hun et alternativ om hu skulle bli dritt lei av TalkMore.

Hun hadde noExtra før, alt var fint, i utlandet også. Men med TalkMore streiket telefonen i det hun kom til danmark.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...