Gå til innhold

Anmeldelse av Lenovo Thinkpad T61P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
forresten,kommer maskinen med webcam innebygd?

 

nope...=)

det blir for pianolakkfancygadget ting....

 

Vel, hadde du kjøpt widescreen-versjonen ville du fått med webkamera innebygd, så forferdelig pianolakkfancygadget er det da ikke ;) I tillegg mange som gjør videomøter i dag, og da er webkamera veldig kjekt å ha innebygd, selv for den jevne businessmann.

Lenke til kommentar
forresten,kommer maskinen med webcam innebygd?

 

nope...=)

det blir for pianolakkfancygadget ting....

 

Vel, hadde du kjøpt widescreen-versjonen ville du fått med webkamera innebygd, så forferdelig pianolakkfancygadget er det da ikke ;) I tillegg mange som gjør videomøter i dag, og da er webkamera veldig kjekt å ha innebygd, selv for den jevne businessmann.

 

brae argument, jeg gir meg og trekker tilbake pianolakkfancygadget kommentaren=)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan si noe om kvaliteten på skjermen til denne 14" T61p'en (matt 4:3 skjerm).

 

Grunnen til at jeg lurer er at jeg ønsker en maskin jeg kan bruke til noe bildebehandling i Photoshop når jeg er ute å reiser (bruker en stasjonær med Dell 30" hjemme). Det er for dumt å gjøre bildejusteringer for så å komme hjem å finne ut at alt arbeidet er bortkastet.

 

Har lest i diverse forum at den ikke er spesiellt god på lysstyrke, kontrast og fage sammenliknet med en del andre "highend maskiner" (plaserer også T61p'en i denne kategaorien). Det er ikke sagt at den er direkte dårlig, men den utmerker seg ikke heller. Kommentarer?

 

Ser at en del andre modeller i denne 14" serien er med baklyst display (både WS og 4:3 skermer), men kan ikke se at denne har det? Noen som vet?

Endret av ronsand
Lenke til kommentar
Ser at en del andre modeller i denne 14" serien er med baklyst display (både WS og 4:3 skermer), men kan ikke se at denne har det? Noen som vet?

 

Alle bærbare PC-er på markedet har baklyst display. Hvis de ikke hadde hatt det ville du ikke sett det som står på dem.

 

Angående kvaliteten på skjermen stilte jeg samme spørsmål i den andre tråden som går om denne maskinen her i forumet, svaret jeg fikk var omtrent det samme som du fikk; den er helt grei, hverken god eller dårlig.

 

Hvor fort klarer amentio å levere maskien tro? hvis jeg bestiller den tidlig imorgen,får jeg den på fredag da? reiser på lørdag og kommer ikke tilbake før mandag om to uker,så er veldig viktig for meg å vite akkurat hvor lang tid det tar..ser at amentio kun har 170 maskiner igjen..håper om d er for sent om jeg bestiller den mandag 21.04 jeg..

 

Tror den lagerstatusen er rettet mot lenovo sitt hovedlager eller noe.

De brukte relativt lang tid med meg da. Dog måtte pakken sendes ett stykke nordover.

Bor du i oslo kan det nok gå litt fortere. meeen tviler på innen fredag...

Med meg tok det fra mandag til fredag før jeg fikk den...

vet ikke om de sender fra lenovo eller no

 

Dette svaret kommer kanskje litt sent, men Amentio, som holder til i Trondheim, har ikke eget lager, og alt man kjøper fra dem blir sendt direkte fra respektive importør/distributør for akkurat den varen. Det er da også distributørens lagerstatus som oppgis på hjemmesiden deres (lagerstatus i skrivende stund: 160 maskiner).

Lenke til kommentar

Når det kommer til kvaliteten på skjermen er det ikke så veldig lett og si, siden jeg ikke har med meg noe kalibreringsverktøy på jobben. har derfor ikke fått stilt den inn skikkelig enda.

Når det kommer til lysstyrke synes jeg ikke det er noe problem, jeg kan i hvert fall stille den langt forbi det jeg synes er fornuftig.

 

Kontrastene er per dags dato nokså "matt", sammelignet med de stasjonære (benq og Asus,LG osv) skjermene og de andre laptopene jeg har hatt. Men hvordan man skal tolke dette er litt opp til en hver enkelt. er mer naturlige farger på den synes jeg. Men om man ønsker en "radioaktiv kontrast" skjerm finnes det nok bedre alternativ der ute.

 

Mener mener med det at jeg ikke synes noe farger lyser for mye gjennom, ser man for eksempel på LG tv skjermer har de litt for sterk rødfarge, ser man på samsung sine så må man stille ned en del grønnfarge osv...

 

Om jeg skulle si noe kan den virke litt som den viser littegrann for mye blått, blir litt kjølig bilde. men er ett relativt naturlig bilde.

 

Som sagt, denne saken kan jeg komme tilbake til når jeg får kommet meg hjem og kalibrert den skikkelig. Men drar ikke hjem før neste uke

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvor lang tid tok det før du fikk maskinen din svennand? Bestilte min på fredag og forhåndbetalte samme dag,men fortsatt har amentio ikke har behandlet bestillingen min ennå..:-(

 

hehe uttålmodig?=P

Om du bestilte litt sent på fredag (varierer fra nettsjappe til nettsjappe)

så kom nok ikke ordren inn til ordrekontoret før mandag morgen tenker jeg.

Så man kan nå si det slik at du egentlig la inn ordren i dag kl 08.00 liksom...

 

Nå sendes de laptopene direkte fra lenovo, i mitt tilfelle sto ordren slik i litt over en dag, så pluselig var den godt på vei mot meg...=)

 

btw. veldig fornøyd med batterikapasiteten her jeg sitter, pleier å koble av fra andre kolleger å gå inn på soverommet for å surfe, se film serier osv, ca kl 20.00-21.00

kl 00.00 - 01.00 går jeg ut igjen fremdeles med batteri til overs=P

haha stadig vekk må de jeg sitter med plugge til strømadapteret, isj kjipt er vel ikke det=P

 

Har heller ikke fått den til å bråke noe mer.... haha

Lenke til kommentar

Amentio svarer slik med hensyn til xp:

 

Denne maskinen kommer med Vista.

 

For XP på disse må du i etterkant av kjøpet ta kontakt med Lenovo for å bestille "nedgraderingsmedier" til XP. Dette må du selv legge inn.

 

Joben må man ta sjøl da.

Lenke til kommentar
Men får man da disse mediene (cd-ene) kostnadsfritt fra Lenovo? Og kanskje viktigst av alt, får man med produktnøkkel (lisens) for XP?

 

oooh dette lurer jeg på og,

 

men jeg fikk dog vite at de kunne skaffe xp utgave, meeen at de måtte gå gjennom annen leverandør og det ville ta ekstra tid... så jeg valgte å få med Vista og heller formatere pcen=), trodde jeg skulle over på lovligtoget liksom=P

Lenke til kommentar
Får man kjøpt denne laptopen med xp hos annen leverandør, tro. Slik at man slipper bryderiet med å skifte.

 

som sagt, snakka med amentio over telefon. de kunne ordne. om det har forrandret mening på dette når den gikk ned 500kr til i pris vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

For min del er det ikke noe problem å skifte selv, hadde uansett kommet til å formatert maskinen med en gang når jeg fikk den... så jeg er mest gira på å finne ut om man får både XP-cd og produktnøkkel kostnadsfritt fra Lenovo :)

 

edit: denne linken ser ut til å gi noe relevant informasjon. Ser ut til at det ikke er en vanlig XP-cd man får, men en recovery-cd inneholdende en ferdig aktivert versjon noe som skulle tilsi at produktnøkkelen er med, men kan ikke brukes for å legge inn en clean installasjon. Regn med at operativsystemet er ferdig bloated etter installasjon...

Endret av ventle
Lenke til kommentar
For min del er det ikke noe problem å skifte selv, hadde uansett kommet til å formatert maskinen med en gang når jeg fikk den... så jeg er mest gira på å finne ut om man får både XP-cd og produktnøkkel kostnadsfritt fra Lenovo :)

 

edit: denne linken ser ut til å gi noe relevant informasjon. Ser ut til at det ikke er en vanlig XP-cd man får, men en recovery-cd inneholdende en ferdig aktivert versjon noe som skulle tilsi at produktnøkkelen er med, men kan ikke brukes for å legge inn en clean installasjon. Regn med at operativsystemet er ferdig bloated etter installasjon...

 

det skulle vært dødsstraff for slike påfunn.

hvem i sitt rette sin ønsker å bruke en recovery disk stappa med så mye drit, at man rett og slett må kjøre recovery etter install=P

 

Nei takke meg til...

Skuffa over Lenovo nå ja...

Lenke til kommentar
Tenkte å legge inn en ren vista installsjon nå,men hvordan skal jeg få lage recovery cd etterpå når jeg har fått lagt inn de drivere og programmene jeg vil ha?Kan det gjøres med nero burning,og evt hvordan?

 

vet om for eksempel norton ghost, men kjenner ikke til noen program som ikke koster penger...

google er en fin venn=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...