Gå til innhold

Anmeldelse av Lenovo Thinkpad T61P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fikk du på blåtann du?har installert driver for blåtann,men jeg får ikke d til å fungere...

 

Er frustrert her nå.Har prøvd å legge inn både Vista og Xp,men klarte verken å få trådløst nett eller blåtann til å fungere på noen av operativsystemene...hvilke drivere til henholdsvis trådløst nett og blåtann var det dere installerte?? Jeg lastet ned de drivere til modellen min på lenovo sin hjemmeside.Alt annet fungerer bortsett fra de to komponentene..

 

Hjelp..

Endret av koktris
Lenke til kommentar
Hvordan fikk du på blåtann du?har installert driver for blåtann,men jeg får ikke d til å fungere...

 

Er frustrert her nå.Har prøvd å legge inn både Vista og Xp,men klarte verken å få trådløst nett eller blåtann til å fungere på noen av operativsystemene...hvilke drivere til henholdsvis trådløst nett og blåtann var det dere installerte?? Jeg lastet ned de drivere til modellen min på lenovo sin hjemmeside.Alt annet fungerer bortsett fra de to komponentene..

 

Hjelp..

 

har du skrudd på knappen i front da?:p

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått trådløst internett til å virke,men klarer fortsatt ikke å få bluetooth'en til å fungere..kan verken se blåtannlogoen på min datamaskin eller kontrollpanel og ja,blåtanndriveren er installert,bryteren nede er slått på og jeg har også prøvd Fn+F5.Alle svar og forslag mottas med stor takk

Lenke til kommentar
Nå har jeg endelig fått trådløst internett til å virke,men klarer fortsatt ikke å få bluetooth'en til å fungere..kan verken se blåtannlogoen på min datamaskin eller kontrollpanel og ja,blåtanndriveren er installert,bryteren nede er slått på og jeg har også prøvd Fn+F5.Alle svar og forslag mottas med stor takk

 

arg var borti akkurat samme problemet.

Hehe, mener å huske det var noe med at jeg ikke hadde innstallert riktige drivere!

Man må innstallere en ren driverpakke først. for så å innstallere den vanlige software pakken....

 

husker kor jeg banna å steika med akkurat den delen der=)

Lenke til kommentar
Kan du være så snill å vise meg linken til den driverpakke før jeg knuser maskinen her?:-Phehe..er så irritert på d.

 

tror det er denne: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...ocid=MIGR-61412

 

VIKTIG, med blåtann driver innstallen er det viktig å FØLGE innstallasjonsanvisningen nøye!

 

Du får trøste deg med det at han kollegaen min som har Acer bare gav opp blåtannen på sin =P hehe er ikke bare lenovo at innebygd blåtann kan være ett sant helvete...

 

Installation instructions

ThinkPad Bluetooth with Enhanced Data Rate Software is already installed on your ThinkPad preload. Uninstall the software from Add/Remove Programs in Control Panel or by using Software Installer to enable Microsoft Bluetooth software.

 

1. Start Windows XP and logon with administrative privileges.

2. Double-click the driver package to extract it to your hard drive.

The default location is C:\Drivers\Win\MSBTooth

3. Verify that Windows XP Service Pack 2 is installed.

4. Turn the Bluetooth power on.

5. If the "Found New Hardware Wizard" window is opened, select "Install from a list of specific location (Advanced)" and click Next.

6. Select Search for the best driver in these locations, check Include this location in the search, and enter the location you put the Microsoft Bluetooth support file into.

7. Click Next.

8. The driver will be installed automatically.

Lenke til kommentar

jeg har vista versjonen nå..har prøvd det meste,men får ikke bluetooth på plass.windows har funnet den under enhetsbehandling og hver gang jeg prøver å oppdatere driveren,får jeg som svar at jeg har den beste driveren allerede,men likevel fungerer ikke enheten som den skal...noen andre her som har hatt samme problem med sin t61p etter å ha lagt inn en ren installasjon?

Lenke til kommentar
jeg har vista versjonen nå..har prøvd det meste,men får ikke bluetooth på plass.windows har funnet den under enhetsbehandling og hver gang jeg prøver å oppdatere driveren,får jeg som svar at jeg har den beste driveren allerede,men likevel fungerer ikke enheten som den skal...noen andre her som har hatt samme problem med sin t61p etter å ha lagt inn en ren installasjon?

 

haha velkommen til vista verdenen:P

 

Hater vista og vet derfor særdeles lite om det, dessverre

Lenke til kommentar

Da er alt oppe og går og ting går helt knirkefritt for seg:-P

For de som skulle ha samme problem som meg,last ned thinkavantage system update. det lille geniale programmet søker gjennom maskinen og ser hva som mangler av drivere for at ting skal gå som det skal,så har man mulighet til å velge hva man vi laste ned og installere selv,genialt og enkelt!

Lenke til kommentar
Da er alt oppe og går og ting går helt knirkefritt for seg:-P

For de som skulle ha samme problem som meg,last ned thinkavantage system update. det lille geniale programmet søker gjennom maskinen og ser hva som mangler av drivere for at ting skal gå som det skal,så har man mulighet til å velge hva man vi laste ned og installere selv,genialt og enkelt!

 

hehe still vista=P

 

Ka du synes om maskinene nå da? en minireview kanskje?

Lenke til kommentar

Det er ikke så ofte at jeg blir irritert, men nå vil jeg komme med en påstand angående denne maskinen:

 

1. Dette er det grommeste man kan få tak i av bærbare når det gjelder Core Quality

2. Vista Ultimate, som følger med maskinen virker raskt, fantastisk og uten ett eneste problem - under forutsetning av at man håndterer programvaren riktig

3. Maskinen leveres med noe programvare for salg, som f.eks. Symantec Internet Security og et diskfragmenteringsverktøy (Disckeeper 9).

Om man fjerner disse på riktig måte (bruker Symantecs removal tool), så går dette greit.

4. CCleaner fjerner og retter opp feil i registeret

5. Legg inn en brannmur/Security program som bruker lite ressurser og som scanner disken raskt, både i sanntid og ved pre-scheduled scan. Etter å ha forsøkt Symantec, Trend, Panda, F-Secure og senere Kaspersky, har jeg endt opp med ESET Smart Security. Dette er det raskeste og beste programmet jeg har brukt så langt. Det gjør så lite av seg at man knapt vet at det er der.

 

Jeg har altså brukt den originale Vistainstallasjonen, fjernet det jeg ikke vil ha, MERK flashet BIOS og oppdatert alle drivere via ThinkVantage.

Det ligger i Vistas natur å ideksere filer, men når man er ferdig med dette, så går maskinen utenpå de fleste andre maskiner og Windows XP.

Lenke til kommentar
Da er alt oppe og går og ting går helt knirkefritt for seg:-P

For de som skulle ha samme problem som meg,last ned thinkavantage system update. det lille geniale programmet søker gjennom maskinen og ser hva som mangler av drivere for at ting skal gå som det skal,så har man mulighet til å velge hva man vi laste ned og installere selv,genialt og enkelt!

 

Endelig én som har forstått det. Det er liskom opplest og vedtatt at man skal kaste ut Vista og alt ekstra av programvare.

Fordelen med Vista er at det faktisk fungerer, er nå svært så stabilt og det lages drivere for kommende eksterne produkter. Om man ikke får Vista til å fungere, så må vel det ha noe med kompetanse å gjøre. Kanskje det er slik at man må ha noen års erfaring før man oppdager følgende: If it works; don't fix it!

ThinkVantage, som du refererer til, skulle jo gjøre hele jobben svært så enkelt. Dersom noen har hevet ut dette også, så blir jo det hele ganske morsomt å følge fra sidelinjen....

Lenke til kommentar
Da er alt oppe og går og ting går helt knirkefritt for seg:-P

For de som skulle ha samme problem som meg,last ned thinkavantage system update. det lille geniale programmet søker gjennom maskinen og ser hva som mangler av drivere for at ting skal gå som det skal,så har man mulighet til å velge hva man vi laste ned og installere selv,genialt og enkelt!

 

Endelig én som har forstått det. Det er liskom opplest og vedtatt at man skal kaste ut Vista og alt ekstra av programvare.

Fordelen med Vista er at det faktisk fungerer, er nå svært så stabilt og det lages drivere for kommende eksterne produkter. Om man ikke får Vista til å fungere, så må vel det ha noe med kompetanse å gjøre. Kanskje det er slik at man må ha noen års erfaring før man oppdager følgende: If it works; don't fix it!

ThinkVantage, som du refererer til, skulle jo gjøre hele jobben svært så enkelt. Dersom noen har hevet ut dette også, så blir jo det hele ganske morsomt å følge fra sidelinjen....

 

Latterlige innlegg du har.

Og å betvile kompetansen min er litt lavmål føler jeg.

 

SITAT: Om man ikke får Vista til å fungere, så må vel det ha noe med kompetanse å gjøre

 

Kompetanse: Vokst opp med data siden jeg lærte å gå, har IKT utdanning. veært bruker av: DOS,Windows 3.11,windows 95, Windows 98, Windows98se, Windows ME, Windows2000, Windows2000 server,Windows XP,Linux Fedora 5-6-7-8, Linux Ubuntu 6.06 og 7.04, Linux Mint, en nyanse OSX9 og 10.

Har hatt data siden 386en sin tid, ALDRI kjøpt ferdigpcer før ALLTID bygd dem fra skratch på egenhånd, det gjelder også for de fleste jeg kjenner.

 

 

SITAT: Fordelen med Vista er at det faktisk fungerer.

VEL! kanskje om du er heldig med programvaren. Problemet er at de har laga det så helvetes brukervennlig at får man først problemer med programvare/Hardware så er det ett sant helvete å få dette til å fungere slik det skal, og dette er ikke bare min mening.

Vet om fler som rett og slett har mistet all glede i Data etter at de ble VISTA brukere.

Husker spesielt en hendelse der jeg skulle hjelpe søskenbarnet mitt som er psykisk utviklingshemmet med å få innstallert internett på den nye HP pcen han hadde fått i statsstøtte, med en frisk og "NYDELIG" innstallasjon av VISTA. Vi satt 3 "godt" kvalifiserte datanerder å skulle innstallere ett USB-trådløs kort. Dette ville ikke vista være med på overhode, Den nektet å la oss legge inn riktige drivere,

Prøvde medfølgende software innstallasjon, med skritt for skritt veiledning.

Men neida, Vista synes at den enheten var en nydelig lagringsenhet.

Prøvde alle mulige taktikker, ikke faen om det ville gå, om vi fikk lagt inn riktig drivere

så funket det i 2 sek så SYNES vista at dette var ikke så kult så den hoppet inn igjen de gamle sakene og voila FUBAR!

DET VERSTE MED DETTE VAR AT TRÅDLØSKORTET HADDE DET NYDELIGE "VISTA READY" KLISTREMERKET!

 

har mange eksempler til om noen vil ha....

 

 

SITAT: lages drivere for kommende eksterne produkter.

Hmm og de har dermed bare kuttet ut all fremtidig driverstøtte til XP da altså?

de lager fremdeles driverstøtte til windows98........!

 

SITAT: If it works; don't fix it

but what if it don't work?

 

 

Til slutt må jeg få legge til at VISTA er pokker meg ikke raskere, det ser penere ut med nok Eyecandy til å fylle en hel godteributikk, Dog er det dette man ønsker bør man vurdere Linux Mint, er som å få Vista med mulighet til å skreddersy altå, uten at maskinen koker ved oppstart...

 

Kjenner jeg ble så forbanna at det umulig kan være sunt for kroppen at nå kobler jeg ut.

Om noen har noe fornuftig å si kom gjerne med tilbakemelding...

Lenke til kommentar
svennand: don't feed the troll :)

 

(ps. med troll er det ikke deg jeg sikter til, slapp av ;) )

 

hehe, synes bare at enkelte påstander kan man holde for seg selv.

Å betvile kompetansen min bare fordi jeg som så mange andre har en

oppfatning annerledes hans, er veldig unødvendig...

 

Fikk tatt meg en blås nå og roet nervene

Endret av svennand
Lenke til kommentar
Da er alt oppe og går og ting går helt knirkefritt for seg:-P

For de som skulle ha samme problem som meg,last ned thinkavantage system update. det lille geniale programmet søker gjennom maskinen og ser hva som mangler av drivere for at ting skal gå som det skal,så har man mulighet til å velge hva man vi laste ned og installere selv,genialt og enkelt!

 

Endelig én som har forstått det. Det er liskom opplest og vedtatt at man skal kaste ut Vista og alt ekstra av programvare.

Fordelen med Vista er at det faktisk fungerer, er nå svært så stabilt og det lages drivere for kommende eksterne produkter. Om man ikke får Vista til å fungere, så må vel det ha noe med kompetanse å gjøre. Kanskje det er slik at man må ha noen års erfaring før man oppdager følgende: If it works; don't fix it!

ThinkVantage, som du refererer til, skulle jo gjøre hele jobben svært så enkelt. Dersom noen har hevet ut dette også, så blir jo det hele ganske morsomt å følge fra sidelinjen....

 

Latterlige innlegg du har.

Og å betvile kompetansen min er litt lavmål føler jeg.

 

SITAT: Om man ikke får Vista til å fungere, så må vel det ha noe med kompetanse å gjøre

 

Kompetanse: Vokst opp med data siden jeg lærte å gå, har IKT utdanning. veært bruker av: DOS,Windows 3.11,windows 95, Windows 98, Windows98se, Windows ME, Windows2000, Windows2000 server,Windows XP,Linux Fedora 5-6-7-8, Linux Ubuntu 6.06 og 7.04, Linux Mint, en nyanse OSX9 og 10.

Har hatt data siden 386en sin tid, ALDRI kjøpt ferdigpcer før ALLTID bygd dem fra skratch på egenhånd, det gjelder også for de fleste jeg kjenner.

 

 

SITAT: Fordelen med Vista er at det faktisk fungerer.

VEL! kanskje om du er heldig med programvaren. Problemet er at de har laga det så helvetes brukervennlig at får man først problemer med programvare/Hardware så er det ett sant helvete å få dette til å fungere slik det skal, og dette er ikke bare min mening.

Vet om fler som rett og slett har mistet all glede i Data etter at de ble VISTA brukere.

Husker spesielt en hendelse der jeg skulle hjelpe søskenbarnet mitt som er psykisk utviklingshemmet med å få innstallert internett på den nye HP pcen han hadde fått i statsstøtte, med en frisk og "NYDELIG" innstallasjon av VISTA. Vi satt 3 "godt" kvalifiserte datanerder å skulle innstallere ett USB-trådløs kort. Dette ville ikke vista være med på overhode, Den nektet å la oss legge inn riktige drivere,

Prøvde medfølgende software innstallasjon, med skritt for skritt veiledning.

Men neida, Vista synes at den enheten var en nydelig lagringsenhet.

Prøvde alle mulige taktikker, ikke faen om det ville gå, om vi fikk lagt inn riktig drivere

så funket det i 2 sek så SYNES vista at dette var ikke så kult så den hoppet inn igjen de gamle sakene og voila FUBAR!

DET VERSTE MED DETTE VAR AT TRÅDLØSKORTET HADDE DET NYDELIGE "VISTA READY" KLISTREMERKET!

 

har mange eksempler til om noen vil ha....

 

 

SITAT: lages drivere for kommende eksterne produkter.

Hmm og de har dermed bare kuttet ut all fremtidig driverstøtte til XP da altså?

de lager fremdeles driverstøtte til windows98........!

 

SITAT: If it works; don't fix it

but what if it don't work?

 

 

Til slutt må jeg få legge til at VISTA er pokker meg ikke raskere, det ser penere ut med nok Eyecandy til å fylle en hel godteributikk, Dog er det dette man ønsker bør man vurdere Linux Mint, er som å få Vista med mulighet til å skreddersy altå, uten at maskinen koker ved oppstart...

 

Kjenner jeg ble så forbanna at det umulig kan være sunt for kroppen at nå kobler jeg ut.

Om noen har noe fornuftig å si kom gjerne med tilbakemelding...

 

Hehe,

Temper, temper....

Poenget mitt er ikke å henge deg ut eller betvile kompetansen, men snarere å si noe om at Vista fungerer flott på en Thinkpad T61p, av den modellen denne tråden omhandler. Jeg sitter selv og skriver med den nå. Det er så mange som skriver om hvor forferdelig Vista er, når det faktisk fungerer kjempebra for denne maskinen. At mange har forsøkt å legge inn Vista på påstått Vistaready maskiner og fått problemer, det er jeg enig i. Det er ikke annerledes enn at maskinvaren må ha drivere og en BIOS som passer. Det første året etter at et OS er sluppet, er stort sett befengt med driverproblemer. Dette er noe som løser seg etter ett til to år. Vista er nå testet opp mot XP, og mange ble faktisk overrasket over resultatet. Vista er raskere på testmaskinene. Har ikke linken her nå, men det sto i Digi, ITavisen, Computerworld for noen dager siden.

 

Poenget er alstå at selv om noe ikke fungerer rett etter OS release, så fungerer det som regel etter et par oppdateringer og fixer. Igjen sier jeg at dersom din T61p har Vista, vær litt tålmodig, tweek gjerne, men ikke fjern ThinkVantageprogrammet som jo er en kjempefordel, da drivere, BIOS og programoppdaterningene ligger ett tastetrykk unna.

 

Angrepet på kompetansen ligger vel helst hos dem som får ei maskin som faktisk fungerer og så fjerner Vista, drivere og annet snacks fordi det ikke fungerer helt etter planen med en eneste gang. Er du faktisk uenig i dette????

Lenke til kommentar
Angrepet på kompetansen ligger vel helst hos dem som får ei maskin som faktisk fungerer og så fjerner Vista, drivere og annet snacks fordi det ikke fungerer helt etter planen med en eneste gang. Er du faktisk uenig i dette????

 

hehe ok.

tror det ble litt missforståelser.

 

Er ikke uenig i påstanden over, når det kommer til min opplevelse med Vista og Lenovo T61p

så var førsteinntrykket, at det gikk overekstremt tregt, alt hakket såpass at man skulle trodd jeg satt med en 486 med XP innstall. Og med de tidligere erfaringer jeg har hatt med Vista gav meg klump i halsen akkurat der og da.

spesielt siden jeg da satt på hotell uten annen linje en etter superdårlig hotellnett. noe som førte til at mulighet for å trikse og mixe med oppdateringer fra nett osv var relativt tungvindt....

 

Følte liksom at når man bestiller en laptop med preinnstallert Windows Vista, der man faktisk ikke får med en "ren Vista" disk i tillegg. vel da skal operativsystemet være såpass bra satt opp fra før at man skal slippe å "tweake" operativsystemet godt igjen liksom... Ser for meg at søskenbarnet mitt skulle gjort det liksom...

Lenke til kommentar
Angrepet på kompetansen ligger vel helst hos dem som får ei maskin som faktisk fungerer og så fjerner Vista, drivere og annet snacks fordi det ikke fungerer helt etter planen med en eneste gang. Er du faktisk uenig i dette????

 

hehe ok.

tror det ble litt missforståelser.

 

Er ikke uenig i påstanden over, når det kommer til min opplevelse med Vista og Lenovo T61p

så var førsteinntrykket, at det gikk overekstremt tregt, alt hakket såpass at man skulle trodd jeg satt med en 486 med XP innstall. Og med de tidligere erfaringer jeg har hatt med Vista gav meg klump i halsen akkurat der og da.

spesielt siden jeg da satt på hotell uten annen linje en etter superdårlig hotellnett. noe som førte til at mulighet for å trikse og mixe med oppdateringer fra nett osv var relativt tungvindt....

 

Følte liksom at når man bestiller en laptop med preinnstallert Windows Vista, der man faktisk ikke får med en "ren Vista" disk i tillegg. vel da skal operativsystemet være såpass bra satt opp fra før at man skal slippe å "tweake" operativsystemet godt igjen liksom... Ser for meg at søskenbarnet mitt skulle gjort det liksom...

 

Det er faktisk overraskende at Lenovo legger med salgsvare som Symantec og MS Office. Det er krevende å fjerne dette - og man må vite at man skal bruke Symantec removal tool. Dette er jo ment som en ren business pc. De fleste bedrifter har jo lisenser på den programvaren de ønsker, slik at enkeltinstallasjoner som her er lagt ved har liten eller ingen verdi uansett.

Det skulle ha bli lagt ved en liten fix som fjernet "extras" etter ønske, uten å måtte gå omvegen om Internet, registreringsrutiner osv. Dette er dårlig publikumspolicy av Lenovo.

 

Dog, når alt er oppe og går, så må jeg si at dette er den kjappeste, tøffeste og mest imponerende laptopen jeg noen gang har hatt på lapen.

Endret av Flibustier
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...