Gå til innhold

Anmeldelse av Lenovo Thinkpad T61P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men gutta..opplever dere av og til når windows starter opp,like før man kommer inn i menyen for å bruke fingeravtrykksleseren at nedre del av skjermen gir forvrengte bilder (svarte og hvite streker diagonalt på bildet) i noen sekunder?akkurat som om skjermen er defekt..dette skjer bare av og til og i bare noen sek av gangen..

Lenke til kommentar
Men gutta..opplever dere av og til når windows starter opp,like før man kommer inn i menyen for å bruke fingeravtrykksleseren at nedre del av skjermen gir forvrengte bilder (svarte og hvite streker diagonalt på bildet) i noen sekunder?akkurat som om skjermen er defekt..dette skjer bare av og til og i bare noen sek av gangen..

 

har jeg ikke vært borti på min i hvert fall.

 

Hehe dama var sååå imponert i går, skulle tjuvlåne pcen min.

Det ble vanskelig ;)

Det lyste missunnelse av ho når ho fant ut at man måtte bruke

fingeravtrykk for å åpne den.

Er bare så glad for at den ikke låser seg etter 3 forsøk jeg :D

Lenke til kommentar

Da var det min tur til å komme med en liten anmeldelse av denne maskinen.

Kjøpte den fredag 02.05.08, fikk den ikke før neste fredag (lang og kjedelig ventetid...)

Førsteinntrykket var veldig positivt.Maskinen virker veldig godt bygd og jeg synes faktisk utseendet på maskinen er mye finere enn de der diskomaskinene som finnes der ute.

Første jeg gjorde var å formatere maskinen, slette den skjulte partisjonen og la inn en ren Vista installasjon. Slet litt med å få trådløst nettverk og blåtann til å fungere i begynnelsen,men det ordnet seg da jeg fikk lastet ned system update fra Lenovo sin hjemmeside.Maskinen er overraskende rask.Det tar ikke mange sekunder å starte opp windows eller å slå det av. Photoshop bruker flere minutter på å starte opp på min stasjonære pc,men på denne lille tingen starter photoshop opp så fort noen ganger at jeg bare sitter med et smil i munnviken.

 

Positivt:

 

*Konstruksjon - Virker solid og godt bygd

*Skjermen - Perfekt oppløsning og format

*Tastatur - beste laptoptastatur jeg har vært borti

*Støynivå - Veldig stillegående pc, er ikke mye å klage på støyen der

*Fingeravtrykksleser - Dritkult (har dog ikke funnet ut hvordan man legger inn passord på en mappe og bruker avleseren hver gang man åpner opp mappa.Skulle gjerne også vite hvordan man kan bruke avleseren med tanke på msn,nettside ol jeg..noen som vet?)

Varmeutvikling - har den ofte på fanget når jeg surfer og syns ikke den utvikler noe ubehagelig varme sånn som på mange andre maskiner jeg har hatt

*Batteritid - klarer ca 3,5 timer til 4 timer i gjennomsnitt (lurer på hva du gjorde som fikk 4,5timer ut av maskinen jeg Svennand:-P)

*Pris - Fikk denne til 10999,- må vel kunne kalles det for kupp:-P

 

Negativt:

 

*Hender av og til at det blir forvrengt oppstartsbilde like før man kommer inn i menyen der maskinen skal lese av fingeravtrykk..det skjer bare en sjelden gang og bare i noen sek hver gang. Vet ikke om det skyldes skjermen eller operativsystemet jeg.

*Mellomromtasten er litt skjev virker det som. den venstre delen av tasten "stikker" litt opp.Har egentlig ikke mye å si,men det ødelegger litt av det ellers gode inntrykket.

*Savner minnekortleser og firewire,men ingenting er vel perfekt?:-P

*Materialet på maskinen er slik at det blir lett fingeravtrykksmerker på

 

Dette er den beste laptopen jeg har eid og prøvd hvertfall. Har faktisk aldri vært borti en raskere maskin. Den høye oppløsningen og den gode skjermen gjør det til en drøm å surfe, photoshope og alt annet egentlig.Angrer ikke et sekund på at jeg gikk for denne!

Lenke til kommentar
Positivt:

 

*Batteritid - klarer ca 3,5 timer til 4 timer i gjennomsnitt (lurer på hva du gjorde som fikk 4,5timer ut av maskinen jeg Svennand:-P)

 

Hehe, har rundt 3,5 - 4 timer jeg og nå etter at jeg takket ja til å bruke en funksjon som "tapper" ned littegrann batteriet, for dem som bruker mye nettledning...

Samt at jeg satte opp litt innstillingene i biosen igjen.

var på 4,5 med bios innstillingene på maksimal batterikapasitet...

 

Dog må du være oppmerksom på at Photoshop er nokså krevende applikasjon. når jeg ser film så er det veldig lite cpu bruk pga hardware video dekoding...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei alle sammen, godt å se at det er flere enn meg som har endt opp med en av tidenes beste maskiner..

 

Jeg kjøpte min på tur i Canada, og den har widescreen med 1920x1200 oppløsning, som absolutt kan anbefales.

 

Litt informasjon for å utdype det jeg har lest tidligere i posten.

 

- Widescreenversjonen kommer med firewire.

 

- 1920x skjermen har kun tastaturbelysning isteden for webkamera, som noen andre versjoner av T61p har.

 

- Widescreenversjonen har SD-kort leser i front (en positiv overraskelse)

 

- Widescreenversjonen har litt kraftigere batteri, og du kan kjøpe et 7 cellers batteri som er flush med baksiden av maskinen.

 

 

Ellers vil jeg anbefale alle å kjøpe en harddiskaadapter så man kan bytte ut cd-romen med ekstra lagringsplass.. 250GB ekstra er både billig, og for min del, langt mer nyttig enn en cd-rom.

 

Og hvis noen mister maskinen sin veldig hardt i gulvet, er jeg på utkikk etter ett norsk tastatur (Noen som vet hvor jeg får kjøpt?)

Lenke til kommentar

noen som har funnet firmware så man får gjort den jækla dvd brenneren sonefri?

Akkurat den biten irriterte meg noe voldsomt.

De bruker drivverk fra Panasonic som igjen får de gjennom Matsui eller no.

Og etter å ha googlet litt ser jeg at jeg ikke er den eneste som er forbanna på lenovo for å ha valgt denne leverandøren heller.

Det verste er jo at det ikke bare er å sette inn ka som helst brenner,pga deres "hot-swap" modell

Lenke til kommentar

Mitt batteri har 9 celler, og det holder i omtrent fire timer ved vanlig bruk. Kan oppnå noe mer med lav skjermbelysning og trådløs av og sånt.

 

Jeg har forresten lest i et intervju med en lenovo representant at batteriene skal være litt løse, de er designet for å løsne fra maskinen hvis du mister den i bakken, isteden for å ødelegge festemekanismene eller batteriet.

Lenke til kommentar

tror jeg har skjønt det nå :p

 

er det noen innstilling man kan endre slik at det er mulig å få maks lysstyrke på skjermen på batteri? Med 9-cellers batteri har man jo vanligvis rikelig med brukstid uansett, da er det irriterende at man ikke kan sette den på fullt... vet dette har vært tatt opp før (i flere tråder som omhandler andre TP-modeller), men kan ikke komme på at det har vært noen som har nevnt en løsning?

Lenke til kommentar
tror jeg har skjønt det nå :p

 

er det noen innstilling man kan endre slik at det er mulig å få maks lysstyrke på skjermen på batteri? Med 9-cellers batteri har man jo vanligvis rikelig med brukstid uansett, da er det irriterende at man ikke kan sette den på fullt... vet dette har vært tatt opp før (i flere tråder som omhandler andre TP-modeller), men kan ikke komme på at det har vært noen som har nevnt en løsning?

 

dette lurer jeg også på=)

Lenke til kommentar

står over en liten case,

ble spurt av broren til dama om jeg kunne hjelpe han med å finne en laptop til han

 

skal brukes mye til å ta notater osv på skolen, samtidig som han ønsker å kunne spille litt.

problemet er at maxprisen er 6k.

 

hadde ønsket at han skulle ta en titt på R61 serien til Lenovo, men eneste modellen som kommer innenfor den prisen har ikke touchpad, og det må han ha.

har heller ikke nok grafikk kort til å kunne spille de spillene han vil.

 

Ser dermed på Lenovo N200

https://prisguiden.no/product.php?productId=89742

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36159%3br:pg

 

den har stor skjerm, nok oppløsning, kraftig nok skjermkort og greit med prosessor.

og da til 4800kr=)

 

Spørsmålet mitt er:

Er det noen som har prøvd denne pcen?

er det Lenovo kvalitet på sakene liksom?

Eventuelt noen som har andre alternativer å komme med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...