Gå til innhold

Anmeldelse av Lenovo Thinkpad T61P


Anbefalte innlegg

okey noen spørsmål her

hva får man i 3dmark 2006

kan man spille supcom på den og hvilkw spill spiller dere med den?

 

bruker ikke 3dmarks. google litt så finner du nok noen tester.

 

Har ikke prøvd den så mye til spill (spill er for stasjonære etter mi mening)

 

men om man sjekker hardwaren skal det være fullt mulig å spille temmelig bra med denne

da den har 2x 2,6ghz intel prosessor 2gb ram, og FX570 skjermkort (kraftigere/likestilt med 8600, alt etter som hva bruken er)

Er pro skjermkortet deira beregnet for mer 3d modellering, Autocad osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva het det firewire-expresskort igjen sa du?Hvor mye koster et slikt kort?

 

Jeg har kjøpt et slikt kort. Veldig greit å ha på en gammel T30 uten USB 2.0. Har hatt noe problemer med FireWire på en WD MyBook Pro, men mistenker det er harddisken sin feil. Bør bare være obs på at kortet trenger ekstra strømtilførsel gjennom en USB-kontakt for å fungere optimalt.

Denne pluggen er også litt for kort, men det lot seg fikse med en lommekniv.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd kortet, spesielt med tanke på at du får det for den nette sum av 83.9993968 NOK. Gratis frakt hjelper og på. Bør bare være obs på at postgangen tar veldig lang tid (2 - 3 uker) ettersom det sendes fra Hong Kong.

Lenke til kommentar
ER ikke bare 128 mb ram på skjermkort og 64 bit channal på vramen?

 

er "bare" 128mb intern ram på skjermkortet ja, og det er 128bits som det er på alle 128MB skjermkort....

 

Om man velger en thinkpad med 15,4" skjerm og nvidia skjermkort så er det 256MB ram (dette har med oppløsninge på skjermen å gjøre, større oppløsning krever mer aktivt minne), 256MB utgavene er 256bit...

 

Man har i tillegg psykisk minne fra hovedrammen, men teller egentlig ikke i det store å hele...

Lenke til kommentar
Hva het det firewire-expresskort igjen sa du?Hvor mye koster et slikt kort?

 

Jeg har kjøpt et slikt kort. Veldig greit å ha på en gammel T30 uten USB 2.0. Har hatt noe problemer med FireWire på en WD MyBook Pro, men mistenker det er harddisken sin feil. Bør bare være obs på at kortet trenger ekstra strømtilførsel gjennom en USB-kontakt for å fungere optimalt.

Denne pluggen er også litt for kort, men det lot seg fikse med en lommekniv.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd kortet, spesielt med tanke på at du får det for den nette sum av 83.9993968 NOK. Gratis frakt hjelper og på. Bør bare være obs på at postgangen tar veldig lang tid (2 - 3 uker) ettersom det sendes fra Hong Kong.

 

hadde nok heller kjøpt et kort til 300, der jeg visste at jeg kunne stole på det... men det er bare meg da=, ekstra strømtilførsel hørtes slitsomt ut

Lenke til kommentar
Forresten svennand..er det sånn der tyverisikring på maskinen?at maskinen piper hver gang noen andre prøver å ta den?:-P

 

nei ikke som jeg har kommet over, da må du nok over til Apple sine laptoper, dog også over til OSX operativsystem, det er en fancy gadget applet har kommet med, der du har fjernkontroll akkurat som en bil, og kameraet tar video når den blir løftet på.

Veldig kjekk funksjon om man skal bruke den på skolen liksom...

Lenke til kommentar
så jo en video av det på en thinkpad på youtube jo:-P

http://www.youtube.com/watch?v=hX7nQk3DhdE...feature=related

 

haha, vet hva de har gjort.

er nok ikke noe lenovo har tenkt på vel og merke, virker som det er en eller annen form for software de har fått tak i som tar i bruk Active Protection HDD systemet.

Når man går inn på programmet til AP HDDen så kan man nemlig visuelt se hvordan laptopen blir

håndtert. dvs at alle vinkler laptopen blir vinklet i vises i 3d i programmet.

 

Seff går det ann å benytte denne funksjonen videre, haha=P

 

 

hehe som jeg trodde.

her er linket til to forskjellige slike program, som er laget selv:

http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?t...fbd1c3ce0579db2

Lenke til kommentar

Hvor fort klarer amentio å levere maskien tro? hvis jeg bestiller den tidlig imorgen,får jeg den på fredag da? reiser på lørdag og kommer ikke tilbake før mandag om to uker,så er veldig viktig for meg å vite akkurat hvor lang tid det tar..ser at amentio kun har 170 maskiner igjen..håper om d er for sent om jeg bestiller den mandag 21.04 jeg..

Lenke til kommentar
Hvor fort klarer amentio å levere maskien tro? hvis jeg bestiller den tidlig imorgen,får jeg den på fredag da? reiser på lørdag og kommer ikke tilbake før mandag om to uker,så er veldig viktig for meg å vite akkurat hvor lang tid det tar..ser at amentio kun har 170 maskiner igjen..håper om d er for sent om jeg bestiller den mandag 21.04 jeg..

 

Tror den lagerstatusen er rettet mot lenovo sitt hovedlager eller noe.

De brukte relativt lang tid med meg da. Dog måtte pakken sendes ett stykke nordover.

Bor du i oslo kan det nok gå litt fortere. meeen tviler på innen fredag...

Med meg tok det fra mandag til fredag før jeg fikk den...

vet ikke om de sender fra lenovo eller no

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lagt inn en partisjon med xp på min maskin, helt fersk sådan :)

Er det sånn at jeg bør legge inn oppdateringer fra windows først eller hur ??

Kom gjerne med tips om hva slags rekkefølge jeg skal legge inn driveren o.l.

Har lagt inn endel os og drivere tidligere men da har det vært ganske tilfeldig rekkefølge....kunne godt tenkt meg en liten oppskrift på dette hvis noen har tid.

Endret av ticket2fly
Lenke til kommentar
Da har jeg fått lagt inn en partisjon med xp på min maskin, helt fersk sådan :)

Er det sånn at jeg bør legge inn oppdateringer fra windows først eller hur ??

Kom gjerne med tips om hva slags rekkefølge jeg skal legge inn driveren o.l.

Har lagt inn endel os og drivere tidligere men da har det vært ganske tilfeldig rekkefølge....kunne godt tenkt meg en liten oppskrift på dette hvis noen har tid.

 

will do. meeen kl er 00.30 og jeg skal på jobb 06.30

 

får ta det når jeg kommer hjem fra jobb i 20.00 tida=)

Lenke til kommentar
har dere noen formening om 4:3 vs widescreen?

 

Persolig syntes jeg widescreen gjør seg best på store eksterne skjermer, mens på bærbar så er 4:3 å foretrekke.

 

Fant en oppskrift på hvordan man skal gjøre en "Windows XP Clean Install" til T61P.

link

Men det virker som fryktelig masse jobb ? svennand hjelp :)

Skal sette opp maskinen i løpet av kvelden så setter pris på innspill fra de som har gjort det allerede

Lenke til kommentar
har dere noen formening om 4:3 vs widescreen?

 

Persolig syntes jeg widescreen gjør seg best på store eksterne skjermer, mens på bærbar så er 4:3 å foretrekke.

 

Fant en oppskrift på hvordan man skal gjøre en "Windows XP Clean Install" til T61P.

link

Men det virker som fryktelig masse jobb ? svennand hjelp :)

Skal sette opp maskinen i løpet av kvelden så setter pris på innspill fra de som har gjort det allerede

 

synes selv 4:3 er best om man har 14,1" skjerm eller mindre. har man 15,4" eller 17" på laptopen kan det være greit med "nesten" widescreen (16:10 istede for 16:9).

Prioriterer oppløsning forran hvor stor skjermen og hvilket format det er i, utrolig hvor mye en god oppløsning gjør på orden når man bruker den...

En kollega av meg har kjøpt en Acer Aspire med 15,4" widescreen skjerm med oppløsning på 1280x800. Dette synes jeg var helt forjævlig å jobbe med...

 

Når det kommer til den linken du fant så var ikke den så gale. men han gikk veldig inn på ting som egentlig sier seg selv.

 

Her er hovedpunktene:

 

1. backup (BARE AV DOKUMENT VIDEOFILER OSV, ikke program) har man en nyinstall så driter

man i dette

 

2. last ned alle driverne på forhånd og brenn de ut på en cd, minnepinne o.l

siden nettverksdriverne ikke pleier å funke ut av esken sparer man seg masse arbeid i

senere tid med å flytte og overføre disse fra en annen maskin.

 

3. gjør det han sa i bios (tar 30 sekund...)

 

4. Installer nettverks driverne.

 

5. oppdater windows xp.

 

6. installer alle driverne...

 

VOILA!=)

Lenke til kommentar

Go kveld

 

jeg har selv en T61P (hjemmePC tilbud for 6 måneder siden) og er strålende fornøyd med den :-) 15, etellerannet tommers Widescreen skjerm, kjører 1920x1200 på den... fikk den med Vista Ultimate preinstallert, etter 2 dager med leking osv for å bli kjent i Vista så begynte det, lyden hakket og ting ble tregt, Vista brukte 1 GB med minne når jeg bootet den opp....plenty var fra lenovo preinstall da...

 

laget meg en Win XP DVD med de aller fleste driverne ferdig lagt inn (også SATA Drivere, så jeg kjører i native mode på HDD) og reinstall går som en drøm :-)

 

T.

 

PS. definitivt den beste maskina jeg har hatt, fri for blinkende og sjenerende lys, og glimrende byggekvalitet... anbefales på det varmeste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...