Gå til innhold

Anmeldelse av Lenovo Thinkpad T61P


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for den, men ser at den er for viftene på T4*. Mitt problem er en vifte inni strømfosyningen (tror jeg) til dockingstasjonen som hører til T61P (men sikkert flere andre maskiner også), så jeg tror det blir et stykke fra hva jeg ønsker. Laster ned kildekoden uansett og tar en kikk :)

 

si fra om du får bukt med dette problemet, da jeg vurderer en slik dockingstasjon selv.

Lenke til kommentar

Er det noen som har merket noen forskjell på vista ved å oppgradere fra to til fire Gb på denne maskinen?

 

Jeg antar skjermkortet som bare har 128 Mb vil kunne forskyne seg litt av systemminnet, og da vil vel kanskje effekten av dual-channel være ganske stor?

Lenke til kommentar
Quadro FX570M er ett grafikkort med 256 MB ett hundre prosent dedikert minne og benytter ikke en eneste bit av systemminnet.

 

Takk for svar!

 

www.gs.no har en T61p 14-tommer som blir oppgitt til å ha dette kortet med 128 MB, men da har vel sikker dette kun dedikert minne også.

 

Men siden jeg lurer på å prøve vista (har aldri prøvd det før) Kan det ha noe merkbart utbytte av en ekstra rambrikke tro? Feks ved bildebehandling?

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte at HITACHI Travelstar 7K200 200GB 7200RPM SATA 2,5" (HTS722020K9SA00)fungerer med T61 14", og at "LENOVO THINKPAD SERIAL ATA HARD DRIVE BAY ADAPTER F/ THINKPAD Z SERIES NS" (40Y8725)passer inn i cd/dvd slot?

 

kan ikke dette eventuelt sjekkes på lenovo sine sider?

tenker da på at man puncher inn modellnummeret så ser man kompatiblt "ekstra" utstyr.

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte at HITACHI Travelstar 7K200 200GB 7200RPM SATA 2,5" (HTS722020K9SA00)fungerer med T61 14", og at "LENOVO THINKPAD SERIAL ATA HARD DRIVE BAY ADAPTER F/ THINKPAD Z SERIES NS" (40Y8725)passer inn i cd/dvd slot?

 

kan ikke dette eventuelt sjekkes på lenovo sine sider?

tenker da på at man puncher inn modellnummeret så ser man kompatiblt "ekstra" utstyr.

 

 

Takk for tipset. Den skal fungere. Når det gjelder Harddisk har jeg bare hørt at Lenovo er litt kresen. Burde ikke være noe problem så lenge det er både samme merke som det jeg har fra før og S-ata?

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte at HITACHI Travelstar 7K200 200GB 7200RPM SATA 2,5" (HTS722020K9SA00)fungerer med T61 14", og at "LENOVO THINKPAD SERIAL ATA HARD DRIVE BAY ADAPTER F/ THINKPAD Z SERIES NS" (40Y8725)passer inn i cd/dvd slot?

 

kan ikke dette eventuelt sjekkes på lenovo sine sider?

tenker da på at man puncher inn modellnummeret så ser man kompatiblt "ekstra" utstyr.

 

 

Takk for tipset. Den skal fungere. Når det gjelder Harddisk har jeg bare hørt at Lenovo er litt kresen. Burde ikke være noe problem så lenge det er både samme merke som det jeg har fra før og S-ata?

 

Om harddiskene er av samme merke og har samme funksjoner/spesifikasjoner kan jeg ikke se at det skulle være noe problem. kan dog ikke bekrefte dette da jeg ikke har prøvd.

Hva med å ta en telefon til Lenovo Norge? de kan sikkert fylle ut litt mer=)

Lenke til kommentar

Det stemmer at Thinkpad-maskiner er kresne på harddisk. Dette på grunn av den automatiske fallbeskyttelsen, for at denne skal fungere må harddiskene støtte såkalt "immediate unload". Såvidt jeg husker skal maskinen kunne fungere med en harddisk uten denne støtten, men du vil ved hver eneste oppstart få en feilmelding eller lignende om at fallbeskyttelsen ikke er aktiv eller noe i den dur.

Lenke til kommentar

Ok. Har ikke bestilt enda, men fant ut at jeg fra før har Hitachi Travelstar 5k160 120GB . Hva skulle vært bedre med denne kontra en nyere og større Hitachi Travelstar 7K200 200 GB? Begge er jo Hitachi Travelstar i K serien. Legg merke til kommentarer på komplett.no. Ser ut til å fungere i Lenovo 3000 N200.

 

Edit: Slik jeg forstår det så legger Lenovo inn egen firmware på sine disker. De benytter både Seagate, Hitachi og Toshiba. Er litt usikker på om det finnes noen vei å gjøre dette selv, eller om det er nødvendig? Ble bare litt forvirret av denne tråden.

Endret av microon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal til USA for å studere i et år og vurderer å selge den crappy acer 5720zg jeg fikk i reklamasjon på min 1557 og heller kjøpe en T61 f.eks. i usa. Virker som en ganske grei deal det her gjør det ikke det da?

 

1418 * 5,1 = 7231kr

 

ThinkPad T61 with nVIDIA Graphics - 1 Year Depot Warranty

Processor: Intel® Core™ 2 Duo processor T9300 (2.5GHz 800MHz 6MBL2)

Operating System: Genuine Windows Vista Home Premium

Operating System Language: Genuine Windows Vista Home Premium - US English

Display type: 14.1 WXGA+ TFT

System graphics: nVIDIA Quadro NVS 140M 1

Total memory: 3 GB PC2-5300 DDR2 SDRAM 667MHz SODIMM Memory (2 DIMM)

Keyboard: Keyboard US English

Pointing device: UltraNav (TrackPoint and TouchPad) with Fingerprint Reader

Hard drive: 160GB Hard Disk Drive, 7200rpm

Optical device: DVD Recordable 8x Max Dual Layer, Ultrabay Slim

System expansion slots: PC Card Slot & Express Card Slot

Wireless card: Intel Wireless WiFi Link 4965AGN (supporting Centrino Pro)

Bluetooth: Integrated Bluetooth PAN

Battery: 9 cell Li-Ion Battery

Power cord: Country Pack North America

Language Pack: Language Pack US English

 

Det er et par negative sider. 1 års garati (kan utvides til 3 år for $100 men vet ikke om den gjelder internasjonalt, får sjekke dette) og amerikansk tastatur og strømlader.

 

Men WXGA+ skjermoppløsning. Finnes de med mer i Norge?

Endret av mariux
Lenke til kommentar

Dette er vel tråden for T61p (med p-etternavn, vanlig T61 har en annen tråd), og om du skal kjøpe i USA ville jeg anbefalt deg å gå for en av de dyrere modellene (T61p, X61s, X61T eller den mer eksotiske X300 hvis den passer dine behov) da det vil være mer å spare på disse og du sitter igjen med en langt kraftigere maskin.

 

Jeg synes ikke den prisen der var særlig imponerende når det bare er snakk om en vanlig T61 med Quadro 140M-grafikk, du sparer lite sammenlignet med å kjøpe en tilsvarende spesifisert maskin i Norge, med de fordeler du da får med på kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...