Gå til innhold

Hjelp meg å lure en Nigeria-svindler!


R@ge

Anbefalte innlegg

Ok..

 

først og fremst så har jeg nå passordbeskyttet den artikkelen på sinna.no for å hindre at geniet rett og slett ser dette der.. Så dere må skrive inn passordet "camera" for å se det som er skrevet tidligere...

 

Jeg har også vært i kontakt med Posten for å undersøke priser. Jeg syntes det FedEx greiene virket litt tungvindt når posten har en løsning som heter CarryOnCash.

 

Dette koster for en egenembalert pakke 240 kr + 70 pr kg. og er inkludert eksportfortolling, transport og utlevering til mottakers postkontor til hele verden.

 

Viss pakken ikke blir hentet, så blir man i verste fall fakturert for returen som er samme pris.

Men viss vi da oppgir en feil adresse på returadresse så vil dette maksimalt koste 310 kr viss pakken veien 1 kg.

 

Mottaker må betale fortolling i nigeria for å få pakken utlevert, og nekter han så blir altså pakken returnert...

 

Dette var så fantastiske nyheter at jeg måtte sende en ny mail til Mrs. Sharon (hun har nemlig ikke svart på mitt tilbud og jeg tenkte jeg måtte motivere dem litt)

 

Hi again Sharon…

 

I really look forward to get an reply from you, if you think that price was to expensive we could discuss alternatives..

 

You see, I talked with the Norwegian post office today, and it would not cost as much as I thought to send it, so I can lower the price…

 

A special price since you are buying two things from me J

 

Please respond as soon as possible, I actually have another buyer, but I told him that you was first and that it’s basically was sold J

 

Regards

 

Hans E.

 

Håper denne mailen får litt fart på sakene :)

 

Noen som vet hva det faktisk koster å fortolle i Nigeria, posten visste ikke og sa jeg måtte ringe Nigeria *lol*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All imports to Nigeria must be accompanied by Import Duty Report (IDR) issued by the preshipment inspection agency. All containerized cargo and imports valued at US$ 1,000 and not covered by an IDR will be impounded. Therefore, effective 1 of April 1996, all imports into Nigeria must carry a Clean Report of Finding (CRF) which verifies the quantity, quality and price of shipments imported, and an IDR, for goods to be cleared through customs.

>> http://r0.unctad.org/trains/2001%20Nigeria.htm

 

Var det riktig? O.o

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Ok....

 

Siste update her folkens.....

 

Min mail til Mrs. Sharon fikk virkelig fart på tingene og jeg har nå fått svar.

 

Hello hans

 

Dont worry about the price,my bank just notified me that the total amount of $4199.00usd has been transfer into your account.

I urge you to follow the bank instructions, it's nice doing business with you.

 

Regards

 

mrs stone

 

Jeg kan forstå at du synes det er hyggelig å handle med idioter som meg, jepp,,,, dette går veien mine venner :)

 

Fikk også en bekreftelse fra HSBC BANK WIRE PAYMENT at de nå hadde mottatt følgende innbetalinger fra sin klient

 

Transaction Code: HSBC54326121TR.

Auction Item: CANON XM2 CAMERA.

Auction Item: Cyber-Shot DSC-S600.

Item Amount:$3699.00 usd.

Item Amonut:$ 500.00 usd.

Total Amount:$4199.00 usd.

 

Til dere som er nye i denne tråden: Denne bekreftelsen er ikke verd en dritt.

 

Man kan trygt si at disse gutta nå har fått blod på tann og bare for å ikke miste meg så sendte også raskt etterpå en ny e-post:

 

hi hans,

 

what is going on? you did not reply my mail,i just want to no what is happing please update me,i trust you that is why i ask my bank to make the payment into your account,

 

looking forward to here from you.

 

regards,

 

mrs stone

 

Legg merke til at Mrs. Stone nå bruker ord som "trust", for å fremme tillitt mellom oss.

 

Nå er det tid for å sette inn nådestøtet mine venner....

 

Jeg sendte denne e-posten:

 

Hi Sharon….

 

I got the mail from HSBC BANK today, I knew that I could trust you, thanks :)

 

I will try to send it tomorrow, but because of my work situation it’s possible that don’t manage to actually send it before early next week, I’m really sorry for that.

 

I will of curse get the receipt for the shipment when it’s finally posted, and I will send you the scan immediately…

 

I hope your nephew can wait 3-4 days extra, but I really want to do it as quickly as possible too…

 

Thanks for a nice deal for both of us…

 

Regards.

 

Hans E.

 

Ok... Hva skjer nå?

 

Flott om vi var 3-4 stk. som spleiset på en pakke... men vi må lage ett eller annet å putte oppi der kanskje?

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Jeg prøvde forresten å google litt på hva vi kan forvente at disse idiotene må betale for å få utlevert pakken.

 

Import duties are either specific or ad valorem ( value-added tax, VAT) depending on the commodity. In 2000 the VAT rate was 5 percent. Import duties are collected by the Nigerian Customs Service in association with government-appointed accounting/auditing firms and paid into the federal treasury through selected banks, such as First Bank of Nigeria, Public Limited Company (PLC); Union Bank of Nigeria, PLC; and United Bank for Africa, PLC.
Kilde her

 

Så viss vi sender en vare som angivelig har en verdi på 4199.00 så vil de altså måtte betale 5% av verdien på varen som ble importert.

 

I så tilfelle vil de altså måtte betale ca. 210 dollar, eller 1061 Norske kr.

 

tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...