Gå til innhold

Hjelp meg å lure en Nigeria-svindler!


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er redd den blir for stor, sånn at svindleren vil få kalde føtter hvis han får øye på den før han punger ut.

 

Kopiert inn fra Canon XM2 Product Specification:

 

W x H x D 118.0x136.0x306.0mm

Weight 1120g

 

Esken jeg har kjøpt til formålet er på W X H D: 380x320x280

 

Den skulle altså være midt i blinken tror jeg, husk at denne esken liksom skal romme både et digitalt fotoapparat og et Digitalt videokamera i original forpakning.

 

Han vil jo selvfølgelig skjønne det med en gang han får tak i esken, for den veier nå totalt 984 gram (inkludert postkort)

 

Pluss at du må legge til noe som veier tilsvarende det kameraet skal veie, for det kameraet veier vel litt?

 

Jeg skal sjekke med posten om det vil stå oppført vekt på spesifikasjonene, men det fremgår vel uansett ikke av hentelappen som vedkommende får vil jeg tro...

 

Hovedpoenget her er jo at vi må fortolle varen ut, og dermed skrive på varens verdi på tollpapirene.

Det er denne verdien Nigeria-svindleren må betale såkalt Value added tax (VAT).

 

Det er vel ingen som har sett en hentelapp hvor det står vekt på heller da....

 

Jeg er dog enig i at vi kunne dradd det litt lenger om vi hadde puttet 2 kg med stein oppi, og skrevet "here is a piece of my country, this is all you get" men det koster altså ca. 140 kr ekstra.

 

Da kanskje han venter til han kommer hjem før han åpner pakken i hvert fall, og det hadde for så vidt vært noe konge da :D

 

Så vil jeg nok en gang minne folket om at jeg ikke vil være online i morgen grunnet et sykehus besøk. Er hjemme igjen på Lørdag en gang...

 

Jeg vil benytte anledningen til å takke de som allerede har donert, deres bidrag blir satt stor pris på av min kone, som nå har kjeftet på meg i hele dag fordi hun mener dette er noe av det mest meningsløse jeg noen sinne har brukt tid og penger på.

 

-------------------------------------

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Hvor lenge er det til du skal sende den? Kunne ikke du ha fått diskusjon.no brukerne til å sende deg bilder med "Love from R@ge " "You got served" eller "Scamming is a bitch" eller noe lignende?

Dvs: Ett ord per lapp og ett bredt glis. Tar glatt på meg rollen som manden med "bitch" lappen :ph34r:

Lenke til kommentar

Da har du fått 50 luringer av meg også, så jeg håper virkelig du fortsetter med å holde oss godt oppdatert =)

 

mitt (nye) forslag: putt oppi en lapp hvor det står "lol på deg, da fikk du visst ikke til smør på skiva i dag heller =)" og en nigeriansk - norsk ordbok

Lenke til kommentar

Likte ikke helt slutten av P-P-P-Powebook ...

 

3) Finally, and most disturbingly, Jeff was not heard from again. I personally e-mailed him for permission to run his story on ZUG, but after an initial response, I never heard from him again. All of his Web sites have come down, and he is nowhere to be found.
Lenke til kommentar
Da har du jo fått noen overføringer av oss, så da kan du gå for noen kg stein, og en femtiøring som suvenir fra oss.

 

Keep goin'!

 

Ok.. nå skal jeg straks løpe på sykehuset, men får tid til en liten status rapport før jeg går ut døra.

 

Jeg har pr. nå motatt 3 donasjoner via PayPal, og 2 stk. har signalisert at de ønsker å overføre via konto.

 

Dette blir til sammen 250 kr, men pakken vil komme på ca. 500 kr om vi legger 3 kg stein (eller noe) oppi

 

Håper i så tilfelle at flere ønsker å bidra litt her.

 

Hi sharon…

 

Sorry i didn’t manage to send the package as planned, but i promise you i will get it shipped on Monday or Tuesday..

 

I really need this money, and will get it done as soon as possible…

 

Regards

 

Hans E.

 

Nå må jeg løpe, skal fikse nesa mi :/

 

Finn gjerne på noe skikkelig kreativt å skrive på postkortet som ligger oppi, og skal vi hive stein i så må vi skrive noe smart til det også :)

 

-------------------------------------

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Nå er det overført penger fra meg også.

 

Jeg ser for meg et engangskamera og en boks med makrell i tomat.

 

Man deklarerer ikke makrellen på pakken, man legger den bare oppi, pakket inn i en tom kamera-eske eller liknende!

 

Postkortet legger man også i esken, og skriver bare 419 Mugu, eller noe slik. De tar hintet og forstår at de er blitt scammet selv :D

 

Eventuelt er det sikkert noen som har et defekt video-kamera liggende som vil donére bort det.. Kanskje noen i el-skrot-tråden?

Lenke til kommentar

Har faktisk et stygt dritkamera på 12mpx som jeg kan kvitte meg med.. Men er redd han hadde blitt glad for det

 

Har alt av original innpakning også. Kan knuse det, knekke drivercden, kutte kablene, osv og skrive "just as broke as you" (meget god engelsk:P)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...