Gå til innhold

OT: takk til forumbrukerene for hjelp til valg av utstyr :)


Anbefalte innlegg

Your order might be held for verification. Kindly scan and fax or email us a copy of your credit card, and a bill showing name, address & card number.

 

har jeg aldri opplevd med visabetaling før.. noen som vet hva slags "bill" de mener jeg skal sende?

 

:ermm:

 

Kredittkortregninga di?

 

det gikk bra, fikk superraskt (!) svar på mailen, trengte bare å sende kopi av kortet. skjønner fortsatt ikke helt hvorfor det skal være nødvendig, men men.. det skal jo være et ordentlig selskap så tror ikke jeg blir svindlet.

 

Er så DE ikke skal bli svindlet av noen som kun har kredittkortnummeret og navn.

 

I Norge pleier vi å bruke kontrollsifferet for å unngå dette, men er mange i utlandet som ligger litt etter oss :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Think Tank Urban Disguise 20 veske + belte + ekstra holder som passer til enten vannflaske eller objektiv.. falt totalt for denne designen! ikke ser det ut som en fotoveske (er livredd for å bli ranet den første uka på tur!), kan bæres som vanlig veske eller som skulderveske, og hvis jeg vil ha frie hender så ser den ikke ut som en sånn standard kjip magetaske når den er på belte heller.. håper bare den svarer til forventingene :)

 

Gleder meg til å høre din test av ThinkTank produktene. Har hørt mye bra om de. Regner med at du poster en liten test av de her inne. :)

 

Edit: Skriveleif

Endret av onslow123
Lenke til kommentar
Think Tank Urban Disguise 20 veske + belte + ekstra holder som passer til enten vannflaske eller objektiv.. falt totalt for denne designen! ikke ser det ut som en fotoveske (er livredd for å bli ranet den første uka på tur!), kan bæres som vanlig veske eller som skulderveske, og hvis jeg vil ha frie hender så ser den ikke ut som en sånn standard kjip magetaske når den er på belte heller.. håper bare den svarer til forventingene :)

 

Gleder meg til å høre din test av ThinkTank produktene. Har hørt mye bra om de. Regner med at du poster en liten test av de her inne. :)

 

Edit: Skriveleif

 

selvsagt :) det blir i slutten av mnd..

Lenke til kommentar
I Norge pleier vi å bruke kontrollsifferet for å unngå dette, men er mange i utlandet som ligger litt etter oss :)
Det er ikke noe problem å notere seg kontrollsifferet heller, dersom det skulle være nødvendig. Jeg for min del er nødt til å skrive inn passord til nettbanken og bruke kodebrikke for å betale med kredittkort på nett, i tillegg til de vanlige opplysningene (kopler opp mot Gjensidige Bank), så den skulle være nokså trygg akkurat der.
Lenke til kommentar
I Norge pleier vi å bruke kontrollsifferet for å unngå dette, men er mange i utlandet som ligger litt etter oss :)
Det er ikke noe problem å notere seg kontrollsifferet heller, dersom det skulle være nødvendig. Jeg for min del er nødt til å skrive inn passord til nettbanken og bruke kodebrikke for å betale med kredittkort på nett, i tillegg til de vanlige opplysningene (kopler opp mot Gjensidige Bank), så den skulle være nokså trygg akkurat der.

 

Nei, men da må man ha sett kortet ved en anledning, ikke bare funnet kredittkortnummeret på nettet.

 

BankID er ikke noe tryggere det syns jeg:

http://www.digi.no/php/art.php?id=498290

Lenke til kommentar
BankID er ikke noe tryggere det syns jeg:

http://www.digi.no/php/art.php?id=498290

Gjensidige bruker tilsvarende kodebrikker som BankID, men er ikke med i samarbeidet:

http://www.bankid.no/index.db2?id=2701

 

Gjensidige Nor var i sin tid, og DnB-nor er i dag. Men da Gjensidige startet egen bank holdt de seg utenfor dette.

 

Poenget er at slike løsninger ikke nødvendigvis er noe tryggere for DEG, det gjør bare handleprosessen mer komplisert og tungrodd.

 

Uansett måte du blir svindlet (bankID hacking eller utnyttelse av kredittkortnummeret på nett) så får du pengene dine tilbake vedig lett. Har selv vært igjennom denne prosessen 2-3 ganger og har familie som også har det.

Lenke til kommentar
Uansett måte du blir svindlet (bankID hacking eller utnyttelse av kredittkortnummeret på nett) så får du pengene dine tilbake vedig lett. Har selv vært igjennom denne prosessen 2-3 ganger og har familie som også har det.

 

har du blitt svindlet 2-3 ganger? :ohmy::ermm: jeg håper du er gammel så i det minste det er over lang tid :tease:

Lenke til kommentar
Uansett måte du blir svindlet (bankID hacking eller utnyttelse av kredittkortnummeret på nett) så får du pengene dine tilbake vedig lett. Har selv vært igjennom denne prosessen 2-3 ganger og har familie som også har det.

 

har du blitt svindlet 2-3 ganger? :ohmy::ermm: jeg håper du er gammel så i det minste det er over lang tid :tease:

 

Er 25 og alle gangene har skjedd siden jeg ble 20.

2 av gangene var det et utested jeg var på som trakk dobbelt eller et fiktivt beløp.

 

Siste var et mindre beløp som plutselig var borte fra kontoen.

Heldigvis har jeg stålkontroll på alle konti og kort.

 

Dette hender nok mye oftere enn man tror, spesielt det med utesteder (er en grunn til at flesteparten av de klamrer seg til de utdaterte underskriftløsningene kanskje, slik at de som driver stedene kan få en biinntekt?)

 

Faren min ble trukket for et større (5-sifret) beløp fra Brasil og oppdaget selvfølgelig dette med én gang.

Lenke til kommentar
Pappa var i NY og ute på restaurant. Han betalte med Master card og 2 timer sener ble han trukket for et betydelig beløp fra andre siden av landet :p

 

Der kan du se. Kanskje hadde servitøren en skimmer i forkleet, eller kanskje han gav fra seg kortet?

 

Trenger ikke mer enn én utro tjener selv på det mest fasjonable stedet.

Lenke til kommentar
Pappa var i NY og ute på restaurant. Han betalte med Master card og 2 timer sener ble han trukket for et betydelig beløp fra andre siden av landet :p

 

Der kan du se. Kanskje hadde servitøren en skimmer i forkleet, eller kanskje han gav fra seg kortet?

 

Trenger ikke mer enn én utro tjener selv på det mest fasjonable stedet.

 

Ga fra seg kortet, de tok det med på bakrommet (for å belaste) så var det bare å skrive ned nummer og sende det over til noen som ventet på andre siden)

Lenke til kommentar
Pappa var i NY og ute på restaurant. Han betalte med Master card og 2 timer sener ble han trukket for et betydelig beløp fra andre siden av landet :p

 

Der kan du se. Kanskje hadde servitøren en skimmer i forkleet, eller kanskje han gav fra seg kortet?

 

Trenger ikke mer enn én utro tjener selv på det mest fasjonable stedet.

 

Ga fra seg kortet, de tok det med på bakrommet (for å belaste) så var det bare å skrive ned nummer og sende det over til noen som ventet på andre siden)

 

Ikke sant. Og da hjelper det heller ikke med kontrollnummeret, de kan jo skrive ned det også.

Heldigvis får man alltid igjen pengene sine, uansett hvor "tosk" man er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...