Gå til innhold

Nynorsk - Ny, enkel diskusjon


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig ville statskassa blitt gitt til bokmålkommunen oslo. Dere i nord ville måtte sette sammen en ny regjering, og oljepumpingen får dere finansiere på egenhånd. Så det så.

 

Dere kunne forresten fått regjeringen vår, jeg vil ikke ha den.

Kvifor brukar du konstant "nord" når det er snakk om nynorsk. Har du i det heile sett på kartet eg posta tidlegare i denne tråden? Skaff deg LITT kunnskap mann!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo nynorskkommuner sør for grensa di òg då :p

Jammen de telles ikke. De er irrelevante...

 

Næmmen du skjønner hva jeg mener? Dere er liksom oppover i landet, mesteparten ihvertfall. Dessuten har jeg alltid sett for meg nordnorsk-brukere som bitre fiskergubber og beinharde fjellklatrere. :whistle:

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Jammen de telles ikke. De er irrelevante...

Saklig :p

 

Næmmen du skjønner hva jeg mener? Dere er liksom oppover i landet, mesteparten ihvertfall.

Oppover? Nord ivertfall. Om det er opp eller ikkje, synst eg er litt drøyt å la en formbruker på diskusjon.no som kaller seg teletubbiekid, få avgjere :p

 

Dessuten har jeg alltid sett for meg nordnorsk-brukere som bitre fiskergubber og beinharde fjellklatrere. :whistle:

Det er godt mulig NORDNORSK-brukarar er bitre fiskegubbar og beinharde fjellklatrarar. Men du fell litt igjennom i diskusjonen sidan du gong på gong beviser at du ikkje heilt ser forskjellen på Nord, opp, nynorsk skriftspråk og nordnorsk dialekt.(evt. fiskegubbar og fjellklatrarar i tillegg:p)

Lenke til kommentar

SATANA

 

Eg trudde mest at Satan var ett mannfolk eg, før

eg såg han som alle dei hine,

som ein trolldiger gubbe med horn og med klør,

og med hestehov på føtane sine.

Men i natt fekk eg sjå den personen slik han er,

med ein underleg, gåtefull smil kom han meg nær,

og då brått fekk eg anna å finne,

for då såg eg at Satan var ein kvinne.

 

Med ein løyndomsfull dragnad inn i augo ho såg meg,

til mitt hjarta som i feberrus brende,

og eg skalv for den trolldom som i augo hennar låg,

medan veik i hennar vald eg meg kjende.

Kvar ein tanke som eg tenkte til sitt upphav dei batt,

dei var mykje som ein skuggesvart endelaus natt,

men det loga og blenkte på botn,

liksom kveldsol i skogsvarte votn.

 

Eg vart dregen mot den framande med viljelaust sinn,

og eg kjende som i vintunge draumar

hennar blodvarme, bivrande munn imot min,

til eg drukna som i havdjupe straumer.

Og ein dvaletung gløymsla over minnet mitt seg la,

då ho bøyde seg nedover meg og kviskrande sa:

Du er min, du skal fylgje Satana

til det evige store Nirvana.

 

- Jakob Sande

 

Likfunn:

 

(Achtung! Grotesk!)

 

 

LIKFUNN

 

So fann dei han Ole Johan,

langt burte i Håsteins-hagen.

Der låg han og rotna og brann,

med solsteiken rett i magen.

Og magen var grøn og blå,

av steinklaka gorr og slim,

og flugor og kvitmakk små,

aula i yrjande stim.

 

Spyfluga grøn og feit,

la sine egg i skinne,

og ålkvite småmakkar beit

seg gangar og hol der inne.

Ei rotte stakk tranten ut,

– kva svarten som no var og sjå?

Ho var som ein blodgorra klut,

med blankslimut hale på. –

 

Og augo hans Ole Johan,

var berre ei slimut glye

som nedover kinnet rann,

so sleip som ei slimut spye.

Og nasa eit blodraudt sår,

der beinpipa lyste bleik.

– For rotta ho var der i går,

og åt seg so feit ei steik.

 

Og lippa for kjøt var rein,

og gliste med kvasse tenner,

som illkvite stakk og skein,

som marssol på frosne fenner.

Og teven stod tjukk ikring,

denne blaute, flytande kropp,

og kråka sat rundt i ring,

og skratta med høge hopp.

 

So tok dei han Ole Johan,

og la han på fire påla.

So bar dei han fire mann,

med kråkene skratta og skråla.

Mykje tå skrotten flaut vekk,

og mykje kvarv burt som eim,

og mykje i spyfluga gjekk,

men beina kom heile heim.

 

 

 

Meir på heimesida for Jakob Sande selskapet. Ellers kjend for "Det lyser i stille grender".

Lenke til kommentar

Fleire som har erfaringar med den nye eksamensordninga?

 

Dvs. to tekstar på 1 dag? (Hovudmål + Sidemål)

 

Dette virkar som eit tåpeleg forsøk på å skvise Nynorsk ut av Noreg. Sidan det er mange bokmålselevar som gjer blaffen i Nynorsk så kan dei gje blaffen i nynorsk-teksten sin, fordi mest sannsynleg så synst bokmåls-læraren at eleven har vist at han kan skrive ein god tekst. Det er ingenting i reglane for den nye eksamensordninga som seier kor mykje kvar tekst skal vekte på slutt-karakteren.

 

Dette blir ikkje det samme for nynorsk-elevar.

 

Dei fleste nynorsk-elevar prøver å få eit bra resultat på begge tekstane, men pga. tida så får dei ikkje laga ein kvalitetsfull bokmåls-tekst.

Lenke til kommentar
Fleire som har erfaringar med den nye eksamensordninga?

 

Dvs. to tekstar på 1 dag? (Hovudmål + Sidemål)

 

Dette virkar som eit tåpeleg forsøk på å skvise Nynorsk ut av Noreg. Sidan det er mange bokmålselevar som gjer blaffen i Nynorsk så kan dei gje blaffen i nynorsk-teksten sin, fordi mest sannsynleg så synst bokmåls-læraren at eleven har vist at han kan skrive ein god tekst. Det er ingenting i reglane for den nye eksamensordninga som seier kor mykje kvar tekst skal vekte på slutt-karakteren.

 

Dette blir ikkje det samme for nynorsk-elevar.

 

Dei fleste nynorsk-elevar prøver å få eit bra resultat på begge tekstane, men pga. tida så får dei ikkje laga ein kvalitetsfull bokmåls-tekst.

Dette må vere noko av det dummaste eg har lese.

 

Korleis kan dette vere eit tiltak for å skvise nynorsken ut? Fordi du kjenner folk som gir blaffen i nynorsk og fordi du kjenner lærarar som mest sannsynlig synst at bokmålseleven har laga ein fin bokmålstekst og derfor ikkje vurderar nynorskteksten? Då må elevane du kjenner vere enten dumme eller late, og lærarane du her snakkar om kan verkeleg ikkje vurdere korrekt og burde då aldri vore lærarar?! Kvifor skal bokmålselevar få lov å drite i nynorskteksten fordi dei er flinke i bokmål?

 

Til eksempel kan du skrive ein stil som har fantastisk språk og ingen skrivefeil. Har du likevel ikkje svart på oppgåva og valt feil sjanger, kan sensor stryke deg. Blank stil på eine oppgåva burde derfor slik eg ser det også kvalifisere til elendig karakter.

 

At dei fleste nynorskelevar prøver å få eit bra resultat på begge tekstane ser eg på som sjølvsagt, og kan ikkje forstå kvifor du meiner bokmålselevane ikkje gjer det same(Noko eg trur dei gjer)

 

Forslaget derimot er eg ikkje for, men det blir heilt likt for bokmålselevar og nynorskelevar. Og eg kan ikkje forstå korleis dette kan vere eit forsøk på å skvise ut nynorsken...

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Det som er dumt er at "alle" omtalar Nynorsk som det faget som må bort. Enten så må sidemål i skulane vekk, eller så får alle lære både/og slik det er i dag.

 

Irriterende at enkelte ting i samfunnet står på nynorsk. Hvorfor ikke bokmål?

 

Eg synest bokmål er irriterande. Kvifor kan ikkje alt vere på nynorsk?

Synsing frå ein enkelt person her blir feil.

 

Synes det er tåpelig å jamre over nynorskopplæring.

 

Einig. Kva med å heller bruke ressursar på ting som faktisk betyr noko?

 

Men om eg seier at ein svært stor del av alle norske dialekter brukar "nynorskord" foran "bokmålsord" (eg, ikkje, ein/ei/eit osv...) - vil nokon frå austlandet bry seg om det? Det er jo strengt tatt austlandet som står for 95% av all sutringa om nynorsk i skulane...

 

Betyr det ingenting at man bruker en ganske stor prosentandel av tiden på skolen til å lære to skriftspråk når kun ett av de er nødvendig? Sidemål kan fint være et valfag, så kan man bruke de obligatoriske timene til noe viktigere.

 

AtW

 

For alle som er so inkompetente at dei ikkje veit kvar i landet nynorsken vert brukt:

post-150056-1207158750_thumb.png

 

Mine erfaringar er slik at austlendingar (dei som "snakkar" bokmål), har store vanskar med å forstå oss som har ei dialekt som ligg nærare nynorsk enn bokmål. Å lære nynorsk vil då vere ei god hjelp til å forstå oss som har ei slik dialekt.

 

Eit eksempel: Eg var på restaurant i Oslo for nokre år sidan, og skulle ha eit glas vatn. Eg sa "vatn". Kelneren sto der som eit spørjeteikn, og eg sa det ein gong til: "Vatn". Slaget var tapt, og eg måtte synke so lavt som å seie "vann".

Eg snakkar Nordfjorddialekt, som visstnok skal vere lettare for ein austlending å forstå enn til dømes Sognamaol.

 

Nå har man jo nynorsk på skolen, og allikevel skjønte ikke kelneren hva du sa, tyder ikke på det at det ikke fungerer så godt som hjelp heller enn det motsatte?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes nynorsk er et vakkert skriftspråk og vil at det skal overleve i Norge. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det blir så big deal med denne saken egentlig. Jeg er selv ingen mønsterelev når det gjelder nynorsk men jeg prøver hvertfall. Har man et positivt syn på noe man skal lære så lærer man mye mer!

Men hvis nynorsken tar over hele livet deres* og gjør det til et helvete så skjønner jeg jo godt.

(*= nei til nynorsk-folk)

 

Det er jo så mye annet på skolen vi lærer som vi aldri kommer til å få bruk for! kan vi ikke boikotte alt og gjøre det om til valgfag hele sulamitten? :)

Lenke til kommentar
Det er jo så mye annet på skolen vi lærer som vi aldri kommer til å få bruk for!

 

Så mye annet enn nynorsk man aldri kommer til å få bruk for?

Finnes det virkelig andre omfattende ting, som nynorsk, man ikke kommer til å få noe som helst bruk for?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Eg HATAR naturfag, og kjem aldri til å få bruk for det sidan eg har tenkt å verte journalist. Kvifor skal eg då lære om alle desse kjemiformlane mm. som eg veit eg ikkje kjem til å få bruk for?

 

Hadde færre tenkt slik, så hadde man kanskje unngått grelle, pinlig og misvisende feil i avisene på naturfaglige ting. Nivået er håreisende lavt i norske avviser på slikt, skal du være en normal journalist har du i aller høyeste grad svært god bruk for naturfag, så slipper du å bli en av disse journalistene som sprer misinformasjon og får folk til å innbille seg tull.

 

AtW

 

Det er jo så mye annet på skolen vi lærer som vi aldri kommer til å få bruk for!

 

Så mye annet enn nynorsk man aldri kommer til å få bruk for?

Finnes det virkelig andre omfattende ting, som nynorsk, man ikke kommer til å få noe som helst bruk for?

 

:hmm:

 

Av de mer eller mindre obligatoriske fagene jeg har hatt, så er vel tysk det andre faget jeg ikke har hatt særlig bruk for i tilegg til nynorsk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det journalistens oppgave å komme med konklusjoner ang. naturfaglige saker? Jeg trodde en journalist bare skulle dekke saken og få frem andre menneskers eventuelle meninger uten å involvere seg selv inn i saken.

 

Dere kan vel ærlig talt ikke si at vi kommer til å TRENGE ALT vi lærer av naturfag, matte, religion, norsk, samfunnsfag, geografi osv. uansett hva du velger å gjøre videre i livet?

Lenke til kommentar

Ser ikke fornuften med å ha nynorsk...

vi kan jo likegjerne lære oss svensk og dansk. da har vi faktisk lært et språk framfor en jævla dialekt. ellers så burde vi begynt å lære ALLE dialektene i norge...

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
nei[/
Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Lenke til kommentar
Er det journalistens oppgave å komme med konklusjoner ang. naturfaglige saker? Jeg trodde en journalist bare skulle dekke saken og få frem andre menneskers eventuelle meninger uten å involvere seg selv inn i saken.

 

Dere kan vel ærlig talt ikke si at vi kommer til å TRENGE ALT vi lærer av naturfag, matte, religion, norsk, samfunnsfag, geografi osv. uansett hva du velger å gjøre videre i livet?

 

Om det er deres oppgave kan vel diskuteres, men de har hele tiden saker om det, strømsparing, miljø, stråling, gifter meldinger om diverese forskningsresultater, dette er ting som stadig meldes om i i media, og der det gjøre grove feilaktigheter stadig vekk. Det er et reellt problem for samfunnet at folk danner seg meninger på basis av journalisters feilatkige framstillinger av slikt. De makter jo ikke engang å skjønne at det er forskjell på en amerikansk og en norsk billion.

 

Vi trenger nok ikke alt vi lærer nei, men det er jo å trakte etter å gjøre de obligatoriske fagene mest mulig allmennyttige.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Av de mer eller mindre obligatoriske fagene jeg har hatt, så er vel tysk det andre faget jeg ikke har hatt særlig bruk for i tillegg til nynorsk.

 

AtW

 

 

Ikke for å rakke ned nå nynorsk, men tysk er vel ganske mye mer "brukanes"? Selv hadde jeg fransk, og om jeg hadde lært det litt bedre ville jeg jo kunne kommunisere med mange millioner, mens nynorsk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...