Gå til innhold

Nynorsk - Ny, enkel diskusjon


Anbefalte innlegg

Det ble diskutert litt rundt nytten av nynorsk. Jeg sa at jeg kjenner flere som har hatt mindre tyskundervisning totalt enn de har hatt nynorsk, og nytten til f.eks. tysk er større enn nytten av å kunne skrive noen gloser på nynorsk.

 

Selv ser jeg ikke nytten av å kunne skrive nynorsk. Og det som virkelig er dårlig med nynorsk som sidemål er at den karakteren skal telle like mye som andre større fag. Brukere av nynorsk ser ikke at det er lettere for dem å skrive bokmål, ettersom det meste av media i norge i dag bruker bokmål. Dette gjelder teksting av filmer, bøker og de store nasjonale avisene.

 

Jeg synes enda ikke vi har sett et godt argument for nynorsk. Et forsøk fra en var at han hadde vært i Oslo og bestilt vatn, uten at han ble forstått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så sant så sant. Derfor har man måtte prioritert enkelte ting. At "alle" i Norge skal få lære å beherske dei 2 viktigaste skriftspråka, nynorsk og bokmål som er nytta av henholdsvis 15% og 85% avbefolkninga(henta tal frå tidlegare i tråden), ser eg ikkje på som urimeleg. Ved ein jobb i NRK skal ein jo kunne beherske begge måla. Det same om ein jobbar i eit statleg organ, etat eller liknande.

 

Ein skal etter endt grunnskule vere kapable til litt av kvart. Naturfag matte osv. Kvifor skal vi då ikkje ha lært å nytte nynorsk, då dette kan vere like aktuelt som naturfag og matte i mange (jobb)samanhengar?

 

 

Jeg tror ikke veldig mange av dem som skriver bokmål "behersker" nynorsk etter endt skolegang. Jeg forstår utmerket hva du skriver, men å selv skrive nynorsk faller seg ikke naturlig for meg. Nynorsk karakteren min (3) trekker ned snittet, og er langt i fra like aktuelt som matte og naturfag i mange jobbsammenhenger. Hvilke jobbsammenhenger er det viktig med nynorsk? Jeg kunne vært journalist uten å måtte skrive et ord nynorsk. Det er vel i utgangspunktet kun noen få offentlige stillinger nynorsk kan være aktuelt, og det p.g.a. et firkantet regelverk.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke veldig mange av dem som skriver bokmål "behersker" nynorsk etter endt skolegang.

Og derfor fjerne nynorsken som obligatorisk fag for dei som har den som sidemål?

Då vil jo endå ferre beherske den. Er det det du vil oppnå?

 

Jeg forstår utmerket hva du skriver, men å selv skrive nynorsk faller seg ikke naturlig for meg. Nynorsk karakteren min (3) trekker ned snittet, og er langt i fra like aktuelt som matte og naturfag i mange jobbsammenhenger. Hvilke jobbsammenhenger er det viktig med nynorsk? Jeg kunne vært journalist uten å måtte skrive et ord nynorsk. Det er vel i utgangspunktet kun noen få offentlige stillinger nynorsk kan være aktuelt, og det p.g.a. et firkantet regelverk.

Du KAN vere journalist uten å måtte skrive eit ord nynorsk ja. Men då kan du ikkje akkurat vere jorunalist i ei avis eller kva som helst der ein nyttar nynorsk. Vi får ei grunnleggande utdanning i grunnskulen. Det er jo poenget med heile skulegongen! Føler eg gjentar meg her no. Alle skal ikkje bli journalistar. Ein kan ikkje legge opp læreplanane etter kva akkurat DU skal bli for noko. Mange treng den, mange ikkje. Vi treng derfor ei grunnleggande opplæring i begge måla.

 

Ein kan ikkje kutte ut organisk kjemi frå kjemifaget fordi enkelte har problem å skilje den frå uorganisk? Ein kan i jobbsamanheng ha bruk for kunnskap om begge deler og ein må derfor undervisast i begge deler. Dette er då heilt logisk?!

 

No har eg ikkje akkurat tal, men det er mange offentlege stillingar der folk bør kunne nynorsk godt. Tenk på alle saksbehandlarane for eksempel. Eg vil påstå at det ikkje kan skade nokon å kunne basic nynorsk. Det kan kun ha fordelar med seg. Og det kan for ein del vere nødvendig...

 

Og det som virkelig er dårlig med nynorsk som sidemål er at den karakteren skal telle like mye som andre større fag.

Slik er det då med alle fag. Ikkje kun nynorsk. Heimkunnskap teller like mykje på vitnemålet som norsk. Dette er likt for alle fag, så dette argumentet held ikkje.

 

Brukere av nynorsk ser ikke at det er lettere for dem å skrive bokmål, ettersom det meste av media i norge i dag bruker bokmål.

Det gjer vi då vel?!

Eg reagerer litt når du her skriv at veit kva eg og andre nynorsbrukarar ser.

 

Klart eg ser fordelen for oss. Men det er jo heilt uvesentleg for debatten. Karakteren du får i sidemål viser kva for ferdigheiter du har i det faget. Om den kjem frå skule eller fjernsyn spelar ingen rolle. Det som er poenget er at du kan vise den kunnskapen på aktuelle prøvar, stilar tentamenar o.l. Og der stiller vi likt. Vi har ikkje med oss fjernsynet på tentamen.

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Og derfor fjerne nynorsken som obligatorisk fag for dei som har den som sidemål?

Då vil jo endå ferre beherske den. Er det det du vil oppnå?

 

Ja, jeg vil ha nynorsk inn som en del av hovedmålet. Ikke at man skal få en egen karakter på en snever del av norsken. Det blir som om å få egen karakter i algebra i matten. (Ikke mange har bruk for algebra senere i livet heller..)

 

 

Du KAN vere journalist uten å måtte skrive eit ord nynorsk ja. Men då kan du ikkje akkurat vere jorunalist i ei avis eller kva som helst der ein nyttar nynorsk. Vi får ei grunnleggande utdanning i grunnskulen. Det er jo poenget med heile skulegongen! Føler eg gjentar meg her no. Alle skal ikkje bli journalistar. Ein kan ikkje legge opp læreplanane etter kva akkurat DU skal bli for noko. Mange treng den, mange ikkje. Vi treng derfor ei grunnleggande opplæring i begge måla.

 

Igjen, hadde nynorsken vært som en del av en felles norsk undervisning, uten en skriftlig eksamen som trekker ned snittet skulle ikke jeg sagt et ord.

Skal læreplanene legges opp etter hvilke kvalifikasjoner man trenger i en offentlig stilling da? Jeg tok eksempelen med journalist fordi en annen debattant sa han ikke trengte naturfag som journalist. Jeg vil påstå at en generell kompetanse i naturfag er minst like viktig som en generell kompetanse i nynorsk.

 

Ein kan ikkje kutte ut organisk kjemi frå kjemifaget fordi enkelte har problem å skilje den frå uorganisk? Ein kan i jobbsamanheng ha bruk for kunnskap om begge deler og ein må derfor undervisast i begge deler. Dette er då heilt logisk?!

 

No har eg ikkje akkurat tal, men det er mange offentlege stillingar der folk bør kunne nynorsk godt. Tenk på alle saksbehandlarane for eksempel. Eg vil påstå at det ikkje kan skade nokon å kunne basic nynorsk. Det kan kun ha fordelar med seg. Og det kan for ein del vere nødvendig...

 

Og det som virkelig er dårlig med nynorsk som sidemål er at den karakteren skal telle like mye som andre større fag.

Slik er det då med alle fag. Ikkje kun nynorsk. Heimkunnskap teller like mykje på vitnemålet som norsk. Dette er likt for alle fag, så dette argumentet held ikkje.

 

Brukere av nynorsk ser ikke at det er lettere for dem å skrive bokmål, ettersom det meste av media i norge i dag bruker bokmål.

Det gjer vi då vel?!

Eg reagerer litt når du her skriv at veit kva eg og andre nynorsbrukarar ser.

 

Klart eg ser fordelen for oss. Men det er jo heilt uvesentleg for debatten. Karakteren du får i sidemål viser kva for ferdigheiter du har i det faget. Om den kjem frå skule eller fjernsyn spelar ingen rolle. Det som er poenget er at du kan vise den kunnskapen på aktuelle prøvar, stilar tentamenar o.l. Og der stiller vi likt. Vi har ikkje med oss fjernsynet på tentamen.

Flott at du ser det samme som oss da. Mange her på forumet sier nemlig at det er det samme for dem om de lærer bokmål som om det er for oss med nynorsk. Det vil jeg påstå at det ikke er.

 

Det siste du skriver om fjernsyn motsier jo hva du først antyder?

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Hva med å redusere antallet obligatoriske timer i sidemål, slik at alle forsto, men ikke nødvendigvis var i stand til å skrive tekster på sidemål? Deretter kunne sidemål blitt et valgfag for de som ønsket ytterligere fordypning.

 

Ang. argumentet om at det er lovfestet at man skal svare tilbake på samme mål som brevet er skrevet i: Ærlig talt, så lenge begge parter forstår hverandre, hvor er logikken? Dersom jeg skriver et brev, og mottar svaret på nynorsk, tviler jeg på at jeg hadde blitt spesielt fornærmet. Det er ikke noen grunn til å skape mer avstand mellom de to målene enn det som er i dag. Det er faktisk ikke så vanskelig å forstå hverandre som enkelte prøver å skape et inntrykk av.

 

Magnus :)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig bakgrunnen til at vi har to sidestilte skriftspråk?

 

Dette er då grunnleggjandes kunnskap, noko alle skal ha lært på skula. Mangelfull opplæring akkurat på dette er med på å skape negative haldningar mot nynorsken. Uansett, eg skal ta ein kortverson.

 

Det heile byrjar med svartedauden, då stort sett alt av lærd norsk folk døyr (lærarar, doktorar, prestskapet og liknande), og det var desse som kunne skrive norrønt, det skriftspråket vi hadde før. Etter svartedauden var Noreg eit svært svekka land, og danskane utnyttar dette og tar oss som koloni. Sidan Noreg manglar desse lærde folka kjem det inn nye frå Danmark, og det dannar seg ein dansk overklasse. Desse styrer alt som ein treng språk til, og offisielt språk i Noreg blir dansk. Etter lausrivinga stod Noreg utan eit eiget skriftspråk.

 

Knut Knudsen tok dansken, overklasse språket, og fornorska det. Altså, han tok dansken og satte norske endingar på orda, bytta litt om, og putta på litt -het og -else til slutt der han meinte det passa seg. Slike endingar i bokmålet er forøvrig heilt utan logikk i dag, og stemmer ikkje overeins med kva ord som har liknande endingar i til dømes tysk. Dette tyder på at Knudsen ikkje var det heilt store språkgeniet som Aasen.

 

Ivar Aasen samla dialekter frå heile landet, frå Kristiansand i sør til Tromsø i nord (nord for det var det samisk som vart tala). Desse satte han inn i eit system og skapte det norske landsmålet. Forøvrig budde Ivar Aasen storparten av sitt vaksne liv i Oslo, så de som påstår at han berre samla obskure vestlandsdialekter, ta dykk ei bolle. Då det nye landsmålet vart tatt opp som offisielt språk i Noreg hadde det 5 brukarar. Noko må det jo difor vera med nynorsken som gjer han verdig til ein plass som offisielt språk, i tillegg til antal brukarar. Brukartalet har sidan den gong vokst kraftig.

 

Ja, nettopp, han er ankra i dei norske dialektene. Nynorsken er så norsk som du får det! Han er dessutan meir demokratisk, nett av den grunn at alle dialektene er med.

 

Men som eg sa i mitt forrige innlegg og, ei veldig enkel løysing på problemet er at alle har nynorsk som hovudmål. Meg sjølv og mange mange andre som har hatt nynorsk som hovudmål kan skrive under på at ein kan begge målformene godt då, etter endt skulegang. Og det utan eit snev av sidemålsopplæring. Så det så!

Lenke til kommentar
Ivar Aasen samla dialekter frå heile landet, frå Kristiansand i sør til Tromsø i nord (nord for det var det samisk som vart tala). Desse satte han inn i eit system og skapte det norske landsmålet. Forøvrig budde Ivar Aasen storparten av sitt vaksne liv i Oslo, så de som påstår at han berre samla obskure vestlandsdialekter, ta dykk ei bolle. Då det nye landsmålet vart tatt opp som offisielt språk i Noreg hadde det 5 brukarar. Noko må det jo difor vera med nynorsken som gjer han verdig til ein plass som offisielt språk, i tillegg til antal brukarar. Brukartalet har sidan den gong vokst kraftig.

 

Ja, nettopp, han er ankra i dei norske dialektene. Nynorsken er så norsk som du får det! Han er dessutan meir demokratisk, nett av den grunn at alle dialektene er med.

 

Men som eg sa i mitt forrige innlegg og, ei veldig enkel løysing på problemet er at alle har nynorsk som hovudmål. Meg sjølv og mange mange andre som har hatt nynorsk som hovudmål kan skrive under på at ein kan begge målformene godt då, etter endt skulegang. Og det utan eit snev av sidemålsopplæring. Så det så!

 

 

Aasens vektning av forskjellige dialekter er omdiskutert, det er en overforenkling å framstille det som det er så demokratisk og flott og har tatt hensyn til alle. Men det er forsåvidt irrelevant, man må se på situasjonen i dag og hvor godt det passer til hvordan vi snakker i dag. Brukertallet er vel også lavere nå enn det har vært tidligere. Kun nynorsk er bedre enn å ha begge deler, men når 90% bruker bokmål, så er det bedre med kun bokmål enn kun nynorsk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Og derfor fjerne nynorsken som obligatorisk fag for dei som har den som sidemål?

Då vil jo endå ferre beherske den. Er det det du vil oppnå?

Ja, jeg vil ha nynorsk inn som en del av hovedmålet. Ikke at man skal få en egen karakter på en snever del av norsken. Det blir som om å få egen karakter i algebra i matten. (Ikke mange har bruk for algebra senere i livet heller..)

Dette er forsåvidt greit. Men å kutte ut nynorsken som obligatorisk synest eg ikkje er rett. Vi kan gjerne ha ein felles skriftleg norskkarakter, men både nynorsk og bokmål bør inngå der. Enten det, eller så må nynorsken avskaffast.

 

Det siste du skriver om fjernsyn motsier jo hva du først antyder?

Poenget med det siste er at når vi kjem på tentamen stille alle likt. For karakteren skal sei kva vi kan, ikkje kva vi har lært på skulen. Uttrykte meg litt dårleg der på slutten. Men poenget mitt er at ja, vi har fordel av at det er masse bokmål på tv, men nei det har ingenting å sei, for karakteren skal uansett stå til kunnskapsnivå.

 

Skal læreplanene legges opp etter hvilke kvalifikasjoner man trenger i en offentlig stilling da? Jeg tok eksempelen med journalist fordi en annen debattant sa han ikke trengte naturfag som journalist. Jeg vil påstå at en generell kompetanse i naturfag er minst like viktig som en generell kompetanse i nynorsk.

Nei, planane skal ikkje leggast opp etter kva ein treng for offentleg stilling. Dei skalleggast opp etter det som bør vere allmen kunnskap. Ja naturfag kan vere like viktig, men nynorsk er og viktig. Derfor har vi begge deler obligatorisk. Eg seier då ingenting om at vi skal fjerne naturfag, men eg seier at nynorsken og kan vere viktig, og derfor bør vi ha begge 2 obligatorisk.

 

Som fleire her skriv er ikkje forskjellane så veldig store, og derfor burde det heller ikkje vere noko problem å sette seg inn i dei 2 skriftspråka. Meiner eg. Kva er eigentleg problemet med obligatorisk nynorsk?

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Kva er eigentleg problemet med obligatorisk nynorsk?

 

 

Først og fremst begrunnelsen til hvorfor vi har obligatorisk nynorsk. Skal vi ha det bare fordi det "alltid" ha vært på denne måten?

 

Vi har nå kuttet ut ren kr.doms undervisning, enda andelen medlemer i statskirken er høyere enn andelen nynorsk brukere..

 

Problemet er ikke at nynorsk er obligatorisk. Det kunne fortsatt vært obligatorisk som en del av hovedmålet (for dem som har nynorsk som sidemål). Det ville kanskje trukket ned karakteren noe for mange, men vektingen kunne vært mye mindre. Bokmålskunnskapene til nynorskbrukere er/blir selvsagt bedre når de blir omgitt av bokmål i de fleste landsdekkende skriftlige medier.

Et argument som går igjen er svar på offentlige brev om man jobber i det offentlige. Ja, la eksamensformen bestå av en 1timers prøve der man svarer på et nynorsk brev da. Denne karakteren kunne utgjort 20% av totalkarakteren i Norsk-faget.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Ein burde kanskje vurdere å utvide nynorsken. Ein kunne i tillegg sette opp eit eige fag med pugge-ordlister for dialektord og djupare norsk språkforståing. Dette ville hjelpe ein del som møter "akademisk nynorsk" og arbeid i "distrikta" (les: vestlandet).

 

Nynorsk karakteren min (3) trekker ned snittet, og er langt i fra like aktuelt som matte og naturfag i mange jobbsammenhenger. Hvilke jobbsammenhenger er det viktig med nynorsk? Jeg kunne vært journalist uten å måtte skrive et ord nynorsk. Det er vel i utgangspunktet kun noen få offentlige stillinger nynorsk kan være aktuelt, og det p.g.a. et firkantet regelverk.

 

Uff så synd det må vere å tape konkurransen om studieplassar til ein som har betre karakter enn deg sjølv. (For han har dei sama faga å gå opp i, har han ikkje?)

 

Du kan ikkje rekne med å vere journalist utan å kunne nynorsk, av to grunnar. For det første skal du kunne kommunisere med intervjuobjektet. Einar Førde snakka ikkje "standard østlandsk" uansett kor mykje han vart gjengjeven på bokmål, og slike vestlendingar støter du på om du skal bli journalist på høgt plan. For det andre er ein vesentleg del av journalist yrket å lese andre sine skrifter og vidarerapportere. T.d. Dag og Tid, Syn og Segn, div. lokalaviser, bortimot samtlige 'smale' (altså seriøse?) riksaviser opnar for nynorsk, regionaviser og så bortetter. Dag og Tid pleier å vere seriøst frampå med ting for å vere "nynorskens morgenbladet".

 

 

Hovudoppslaget i krigstyper om ein skotte som hadde seg i eit vestlandsk leikestativ, ville aldri ha komme i VG om ikkje Firda hadde hatt ei kuriosasak på det fem dagar i forvegen. Det er kanskje ikkje det du tenkjer på når du planlegg å bli journalist, men det er ein del av jobben.

 

Ja, jeg vil ha nynorsk inn som en del av hovedmålet. Ikke at man skal få en egen karakter på en snever del av norsken. Det blir som om å få egen karakter i algebra i matten. (Ikke mange har bruk for algebra senere i livet heller..)

 

Algebra vert brukt i det meste av "høgare matematikk". Ingeniørar og andre som skal kunne rekne noko meir enn 2 + 1. Spesielt likningar som skal berekne ting og utvikling i framtida krev algebra, om momentet ikkje er konstant. Det er også greit å forstå bokstavmatte om du skal bli programmerar for prosessar. ('int a = a + 1 + a;' )

Lenke til kommentar
Uff så synd det må vere å tape konkurransen om studieplassar til ein som har betre karakter enn deg sjølv. (For han har dei sama faga å gå opp i, har han ikkje?)

 

Jeg overser sarkasmen her, og velger å svare saklig. Jo, de har samme fag, sett at de ikke har fritak. Er man veldig flink i matte og naturfag og får 6'ere i disse, vil en dårlig karakter i nynorsk trekke ned snittet. Det er samme fag de tar, men vektlegging av nynorsk er forskjellig fra skole til skole i undervisningsopplegget. Jeg har hørt om skoler som har mindre enn én time nynorskundervisning i uken. Er det rett at en dårlig nynorsk karakter skal hindre en flink som er flink i matematikk på en linje/studieretning hvor nynorsk ikke er relevant?

 

Du kan ikkje rekne med å vere journalist utan å kunne nynorsk, av to grunnar. For det første skal du kunne kommunisere med intervjuobjektet. Einar Førde snakka ikkje "standard østlandsk" uansett kor mykje han vart gjengjeven på bokmål, og slike vestlendingar støter du på om du skal bli journalist på høgt plan. For det andre er ein vesentleg del av journalist yrket å lese andre sine skrifter og vidarerapportere.

 

Jeg antar de som kommer fra vestlandet snakker norsk som de fleste andre. Om man skriver på nynorsk snakker man ikke gresk. Vidererapportering vil kunne foregå på bokmål. Har man problemer med et ord må man jo uansett slå det opp i ordlista..

 

Algebra vert brukt i det meste av "høgare matematikk". Ingeniørar og andre som skal kunne rekne noko meir enn 2 + 1. Spesielt likningar som skal berekne ting og utvikling i framtida krev algebra, om momentet ikkje er konstant. Det er også greit å forstå bokstavmatte om du skal bli programmerar for prosessar. ('int a = a + 1 + a;' )

 

 

Litt OT, men siden du ikke tok poenget skal jeg utdype. Algebra er en del av matematikken, på samme måte som nynorsk burde vært en del av norskkarakteren.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Ein burde kanskje vurdere å utvide nynorsken. Ein kunne i tillegg sette opp eit eige fag med pugge-ordlister for dialektord og djupare norsk språkforståing. Dette ville hjelpe ein del som møter "akademisk nynorsk" og arbeid i "distrikta" (les: vestlandet).

 

Nynorsk karakteren min (3) trekker ned snittet, og er langt i fra like aktuelt som matte og naturfag i mange jobbsammenhenger. Hvilke jobbsammenhenger er det viktig med nynorsk? Jeg kunne vært journalist uten å måtte skrive et ord nynorsk. Det er vel i utgangspunktet kun noen få offentlige stillinger nynorsk kan være aktuelt, og det p.g.a. et firkantet regelverk.

 

Uff så synd det må vere å tape konkurransen om studieplassar til ein som har betre karakter enn deg sjølv. (For han har dei sama faga å gå opp i, har han ikkje?)

 

Du kan ikkje rekne med å vere journalist utan å kunne nynorsk, av to grunnar. For det første skal du kunne kommunisere med intervjuobjektet. Einar Førde snakka ikkje "standard østlandsk" uansett kor mykje han vart gjengjeven på bokmål, og slike vestlendingar støter du på om du skal bli journalist på høgt plan. For det andre er ein vesentleg del av journalist yrket å lese andre sine skrifter og vidarerapportere. T.d. Dag og Tid, Syn og Segn, div. lokalaviser, bortimot samtlige 'smale' (altså seriøse?) riksaviser opnar for nynorsk, regionaviser og så bortetter. Dag og Tid pleier å vere seriøst frampå med ting for å vere "nynorskens morgenbladet".

 

 

Hovudoppslaget i krigstyper om ein skotte som hadde seg i eit vestlandsk leikestativ, ville aldri ha komme i VG om ikkje Firda hadde hatt ei kuriosasak på det fem dagar i forvegen. Det er kanskje ikkje det du tenkjer på når du planlegg å bli journalist, men det er ein del av jobben.

 

Ja, jeg vil ha nynorsk inn som en del av hovedmålet. Ikke at man skal få en egen karakter på en snever del av norsken. Det blir som om å få egen karakter i algebra i matten. (Ikke mange har bruk for algebra senere i livet heller..)

 

Algebra vert brukt i det meste av "høgare matematikk". Ingeniørar og andre som skal kunne rekne noko meir enn 2 + 1. Spesielt likningar som skal berekne ting og utvikling i framtida krev algebra, om momentet ikkje er konstant. Det er også greit å forstå bokstavmatte om du skal bli programmerar for prosessar. ('int a = a + 1 + a;' )

 

Det er jo unektlig litt bittert om man skal utdanne seg til fysiker, har 6 i fysikk, 3 i nynorsk, og blir tilsidesatt av noen som har 4 i fysikk og 6 i nynorsk. Men det er forsåvidt en kritikk til poengsystemet, ikke nynorsk i seg selv.

 

Ellers skjønner jeg ikke helt hvor denn misforståelsen om at man må ha nynorsk for å forstå dialekter kommer fra? Jeg har aldri vært god i nynorsk, og har stort sett alltid skjønt dialekter helt fint (med et mulig unntak av valle-dialketen, som jeg må innrømme er vrien til tider :)). At man kan ha bruk for nynorsk som journalist er forsåvidt helt greit, men det er mye man har bruk for i diverse yrker, sprøsmålet er om det er viktig nok til å være obligatorisk for alle.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Kva er eigentleg problemet med obligatorisk nynorsk?

 

 

Først og fremst begrunnelsen til hvorfor vi har obligatorisk nynorsk. Skal vi ha det bare fordi det "alltid" ha vært på denne måten?

 

Vi har nå kuttet ut ren kr.doms undervisning, enda andelen medlemer i statskirken er høyere enn andelen nynorsk brukere..

 

Problemet er ikke at nynorsk er obligatorisk. Det kunne fortsatt vært obligatorisk som en del av hovedmålet (for dem som har nynorsk som sidemål). Det ville kanskje trukket ned karakteren noe for mange, men vektingen kunne vært mye mindre. Bokmålskunnskapene til nynorskbrukere er/blir selvsagt bedre når de blir omgitt av bokmål i de fleste landsdekkende skriftlige medier.

Et argument som går igjen er svar på offentlige brev om man jobber i det offentlige. Ja, la eksamensformen bestå av en 1timers prøve der man svarer på et nynorsk brev da. Denne karakteren kunne utgjort 20% av totalkarakteren i Norsk-faget.

 

Trur du virkelegt at det er lettare for oss å lære bokmål enn for dåke å lære nynorsk??

Det er heilt feil.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Er nokon flinkare på fag så er dei flinkare på fag. At nokon urettferdig mister fysikkstudiumet sitt til ein med seksar i nynorsk trur eg må vere ein myte. Folka med seksar i nynorsk søkjer seg vel helst inn på språk. Normalt vert det å "ikkje bli fysikar" løyst ved å pugge meir, ta opp att fysikk eksamen og så søke seg inn igjen til neste år. Karaktergrunnlaget som trengst for å bli tatt opp varierar etter år. dessverre er det blitt meir realistisk å trenge gode karakterar til medisin og journalistikk, enn til eit fysikk eller ingeniørstudium.

 

 

Det med algebra var meint som ein kommentar til ein vanleg myte. Folk treng algebra i høgare matematikk.

 

 

 

Folk treng nynorsk for å forstå andre, rett og slett fordi folk er ein gjeng tullebukkar. Enkelte skrik og skjeller når dei får høyre "et helt nytt ord", på ein måte som får meg til å vurdere ein telefon til krisemedisinsk for å få dei tvangsinnlagt på psykiatrisk. Heilt seriøst. Ein fyr presterte å skrike ner ein folkehøgskulelærar av di læraren sa "Og so må de smøre ein durabeleg matpakke!". "HVA FAEN!!?? DET HAR JEG ALDRI HØRT OM!! DURABELEG ER IKKE ET EUROPEISK ORD!!!!111" ! Vi spurte han om det kanskje var gresk for han, og han var for dum til å ta hintet. "JEG SA EUROPEISK!!!" Ja, Hellas ligg jo delvis i Lille-Asia, sa vi. Han såg dumt på oss og rista på hauet.

 

(Eg veit "durable" er bygd på latin og ikkje gresk, at ordet sannsynlegvis er importert igjennom engelsk og også finst på bokmål. Men det gjer det heile berre mykje, mykje verre. Og so å argumentere språk imot ein lokal lærar. Folk respekterar ikkje dei lokalkjendte lenger. )

 

Men at ein burde utvide norskfaget til meir dialektforståing, det skal eg gå med på.

Lenke til kommentar
Er nokon flinkare på fag så er dei flinkare på fag. At nokon urettferdig mister fysikkstudiumet sitt til ein med seksar i nynorsk trur eg må vere ein myte. Folka med seksar i nynorsk søkjer seg vel helst inn på språk. Normalt vert det å "ikkje bli fysikar" løyst ved å pugge meir, ta opp att fysikk eksamen og så søke seg inn igjen til neste år. Karaktergrunnlaget som trengst for å bli tatt opp varierar etter år. dessverre er det blitt meir realistisk å trenge gode karakterar til medisin og journalistikk, enn til eit fysikk eller ingeniørstudium.

 

 

Det med algebra var meint som ein kommentar til ein vanleg myte. Folk treng algebra i høgare matematikk.

 

 

 

Folk treng nynorsk for å forstå andre, rett og slett fordi folk er ein gjeng tullebukkar. Enkelte skrik og skjeller når dei får høyre "et helt nytt ord", på ein måte som får meg til å vurdere ein telefon til krisemedisinsk for å få dei tvangsinnlagt på psykiatrisk. Heilt seriøst. Ein fyr presterte å skrike ner ein folkehøgskulelærar av di læraren sa "Og so må de smøre ein durabeleg matpakke!". "HVA FAEN!!?? DET HAR JEG ALDRI HØRT OM!! DURABELEG ER IKKE ET EUROPEISK ORD!!!!111" ! Vi spurte han om det kanskje var gresk for han, og han var for dum til å ta hintet. "JEG SA EUROPEISK!!!" Ja, Hellas ligg jo delvis i Lille-Asia, sa vi. Han såg dumt på oss og rista på hauet.

 

(Eg veit "durable" er bygd på latin og ikkje gresk, at ordet sannsynlegvis er importert igjennom engelsk og også finst på bokmål. Men det gjer det heile berre mykje, mykje verre. Og so å argumentere språk imot ein lokal lærar. Folk respekterar ikkje dei lokalkjendte lenger. )

 

Men at ein burde utvide norskfaget til meir dialektforståing, det skal eg gå med på.

 

Enkelte har problemer med å forstå dialekter, stemmer sikkert, men hvor mye bedre blir det av nynorsken?

 

Ellers er jo din antakelse om at ingen mister studiet sitt til noen med sekser i nynorsk litt underlig, jeg kjenner flere med seks i nynorsk som studerer fysikk. Og essensen er uansett ikke akkurat hvilken karakter det er, essensen er at noen kan (og har) ikke kommet inn på studiet, fordi noen som var dårligere i fysikk, var bedre i nynorsk (eller noe annet irreelvant for den saks skyld).

At man må kaste bort et år på ta det omigjen er ikke akkurat en bagatell, og forøvrig er det relativt høye krav på endel fysikkrelaterte studier (siving feks).

 

AtW

Lenke til kommentar
Trur du virkelegt at det er lettare for oss å lære bokmål enn for dåke å lære nynorsk??

Det er heilt feil.

 

Det er mulig, men jeg har hørt fra andre at "bokmål er så lett". Dette er også subjektive meninger, som din. Jeg velger likevel å tro at når omfanget av bokmål i media er så stort som det er, blir det lettere for dere å lære bokmål.

Lenke til kommentar
Men som eg sa i mitt forrige innlegg og, ei veldig enkel løysing på problemet er at alle har nynorsk som hovudmål.

Så du mener at 80% av norges befolkning skal legge over til nynorsk, en at dere 20% som bruker nynorsk skal legge over til bokmål?

 

Det som er litt merkelig her er at alle nynorskbrukererne er i mot at bokmålsfolk skal slutte å lære nynorsk. Men hva syntes dere om at dere må lære bokmål.

 

Og som sagt vil jeg tro det er mye lettere å "lære" bokmål en nynorsk da de fleste medier bruker bokmål. For å være ærlig syns jeg at de som syns nynorsk er vanskelig er litt spesielle, det er jo bokmål med litt medefikasjoner, skjønner ikke hvordan folk kan ha problemer med det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...