Gå til innhold

høyeste temperatur på grafikkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha. Etter at min mor klarte å slå av kjøleribba på kortet mitt når hun skulle rydde der, klarte jeg å få det opp i 144 grader celsius :p

 

Men for å svare uten at jeg er noe spesielt god på overklokking av skjermkort, så bør det vel helst ikke ligge på mye over 70-80 grader? (Correct me if I'm wrong)

Lenke til kommentar
Haha. Etter at min mor klarte å slå av kjøleribba på kortet mitt når hun skulle rydde der, klarte jeg å få det opp i 144 grader celsius :p

 

Men for å svare uten at jeg er noe spesielt god på overklokking av skjermkort, så bør det vel helst ikke ligge på mye over 70-80 grader? (Correct me if I'm wrong)

 

Ok... Jeg skal prøve å holde meg under 70-80 grader :) . Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde et kort som døde, målte ikke tempen - men det må ha vært laaaangt oppe på 100-tallet, basert på sammenligning av heatsinken, og de utallige gangene jeg har brent meg på stekeplater under smørbrødsteking :tease:

 

Jeg vil vel tro at det skal en del til å drepe kortet pga varme, men normalt sett skal ikke kortet gå over 100 grader under ekstrem load - gjør det det er det noe som ikke gir heeelt optimal kjøleeffekt.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

mener å huske noe om at nvidia har 115grader som limit i drivere, dvs at den bremser hastighet på kjerner ved temp over 115.

men det er ikke ønskelig med sånne temperaturer da... vil si at skjermkortet varmer opp PC-en ganske kraftig. husk at GT blåser varme lufta inn i kabinettet, og varmer opp cpu, harddisk og alt annet inni der...

Lenke til kommentar

Har hatt noe problemer med nvidia + linuxdrivere + viftestyring, så en gang jeg satt og spilte (ja, det går faktisk an i linux også :) ), så ble skjermen helt rosa, og eneste mulighet var å reboote. Når jeg rebootet sjekka jeg temperaturen på GPUen, og denne var godt over 90 grader etter reboot, så jeg mistenker at den hadde vært langt over 100 grader når den kræsja. Kortet har dog ikke tatt skade, så regner med at de tåler en god del.

 

Er forøvrig snakk om et Asus 8800GTS 512MB-kort.

 

(Nå tar jeg ingen sjanser, og setter viftehastigheten manuelt med et verktøy som heter nvclock)

Lenke til kommentar

Alt om til hundre er greit, men nærmer det seg 110-130 så er det fare for svidd GPU... Men dæven du er god om du klarer det.. Klarte ikke å svi mitt X1800XL når vannkjølingspumpa ikke gikk engang, og da smelta plasten på skjermkort- og CPU-blokka, så det begynte å renne vann ut :p og plast smelter ikke med det første heller. særlig ikke slik som er lagd for å tåle varme...

Lenke til kommentar
Sant nok. Korta tar skade av så høg temperatur. Har skjedd det sam med 8400gs kortet mitt allereie. Før klarte den 810 mhz 3dmark, nå klarer dne "berre" 780 mhz.

Tror det kan være spenning også, har sett bla rambrikker og cpuer klokke dårligere hvis de har blitt kjørt høy spenni

g igjennom helst over tid. Men uansett har man kortet under 90 grader så er det god gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...