Gå til innhold

Anmeldelse: Gran Turismo 5 Prologue (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal møte Kazunori Yamauchi i morgen, blir spennende å se om jeg klarer å lure noe interessant ut av ham. Intervju kommer på Gamer.no.

STORT! Kunne du tatt med deg følgende spørsmål...

 

- definere/utbrodere planene rundt planlagt skademodellering (selv om de nok er lei temaet)

- rabattmuligheter for GT5 for trofaste fans som har kjøpt GT5P og slik sett sponset utviklingen noe?

- Hvilke Innholdsoppdateringer er planlagt? Han nevnte bla. noe om en bredere online "My Garage" funksjonalitet.

- Han nevnte at spillet vil komme i moduler selv etter GT5, vil de måtte betales for i tillegg via PSN eller være gratis? Hans utsagn var "We will have to add things gradually even after GT5 launch, because of the complexity of PS3"

- Det er rapportert trøbbel rundt online racing, selv om de mente det var pga. stor pågang i starten.

- Vil det nyutviklede rattet kunne komme som en bundle med GT5?

- Gir de støtte for alle funksjoner det nye rattet har, også for G25 dog via andre knapper?

- Vil mye av innholdet av den ferdige GT5 pakken måtte forhåndsinstalleres fra BD til harddisken eller mestrer de utfordringene med BD og lastetid som andre har problemer med. (Kanskje ikke så aktuelt, men mange utvider ikke diskene sine og 40GB er begrenset)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det var da fælt for en trang det var til å ha GT som simulator, kan hende bilene oppfører seg sånn nogenlunde realistisk på veien men det er mer som skal til for å gjøre en simulator, deriblant en realistisk skademodellpakke (ikke bare utafor bilen).

 

Jeg vil kalle GT en halvsimulator, den simulerer enkelte aspekter men lar andre være usimulert og statiske. Derfor vil jeg ikke klaske det opp som en simulator, er andre spill som gjør det GT gjør men til en mye mer tilfredstillende grad.

Lenke til kommentar
Skal møte Kazunori Yamauchi i morgen, blir spennende å se om jeg klarer å lure noe interessant ut av ham. Intervju kommer på Gamer.no.

- Gir de støtte for alle funksjoner det nye rattet har, også for G25 dog via andre knapper?

 

Det kan jeg svare deg på at GT5P med G25 gjør (in-race justering av tcs,asm,brakebias etc). Jeg har bildet av oppsettet hjemme. Kan laste det opp senere....

Lenke til kommentar
Simulator er greit, men ikke "the best driving simulator" og "the best driving experience" etc, etc... ^^

 

Simulator(SLÆSJ)Arcade hadde vært best ^^

Hva med GT simulering med arkade mulighet, enkelt og greit som det jo er.

Helt i orden, bare så lenge de slutter med å reklamere produktet sitt for noe det helt og holdent ikke er.

Lenke til kommentar
Eventuelt si dette:

"Dere reklamerer for å være verdens beste simulator, HVA er det som gjør deres spill til akkurat dette?"

 

Også når han begynner å snakke om textures, polygoner og skygger så gi han en på trynet.

Evt. spør han hvorfor grafikk prioteres så høyt.

Lenke til kommentar
Skal møte Kazunori Yamauchi i morgen, blir spennende å se om jeg klarer å lure noe interessant ut av ham. Intervju kommer på Gamer.no.

- Gir de støtte for alle funksjoner det nye rattet har, også for G25 dog via andre knapper?

 

Det kan jeg svare deg på at GT5P med G25 gjør (in-race justering av tcs,asm,brakebias etc). Jeg har bildet av oppsettet hjemme. Kan laste det opp senere....

Veldig gjerne :D

 

Det var da fælt for en trang det var til å ha GT som simulator, kan hende bilene oppfører seg sånn nogenlunde realistisk på veien men det er mer som skal til for å gjøre en simulator, deriblant en realistisk skademodellpakke (ikke bare utafor bilen).

 

Jeg vil kalle GT en halvsimulator, den simulerer enkelte aspekter men lar andre være usimulert og statiske. Derfor vil jeg ikke klaske det opp som en simulator, er andre spill som gjør det GT gjør men til en mye mer tilfredstillende grad.

Hvilke da?

Lenke til kommentar

Herre jerremiasen, hvor har du vært? Tror det har kommet rimelig godt frem Forza 2 i, tja, annenvær post i tråden. Tenker da selvfølgelig på Stunts til DOS.

 

Forøvrig:

 

Forza 2

Gran Turismo 5

 

Mhm, dump i et autovern og kjør videre, realistisk.

 

Ja jeg vet at GT5 hra grafikken men som jeg før har sagt, jeg vil heller at driverket knekker, fronten ramler av, rutene knuses og bilen ser ut som et vrak fremfor en halvdum unnskyldning om at de kun vil ha realistisk skademodellering. Vel da burde de i alle fall eksperimentere litt mer med det eller så får de det aldri til.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Herre jerremiasen, hvor har du vært? Tror det har kommet rimelig godt frem Forza 2 i, tja, annenvær post i tråden. Tenker da selvfølgelig på Stunts til DOS.

Tåpelig utsagn og jeg er rett og slett lei bedrevitere som aldri begrunner påstander ;) Flott at du nå forsøker å være litt ryddig i argumentasjonen din.

 

Regner med at du mener at Forza2 er et bedre spill som gjør det GT5 forsøker å få til...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Turn 10 har i det minste forsøkt å implementere en grunndig skademodellering i bilene og gjort en veldig god jobb av det. PD har ikke gjort det i GT5 fordi fordi fordi. Tusen og en unnskyldninger med andre ord.

 

Som jeg har sagt, det er ingen god unnskyldning for at GT5, som femte spill i serien, ikke gjør noe så forferdelig mye mer nytt enn de 4 foregående spillene i serien. Cockpitview og en elementær banefysikk i tillegg til HD glinsende grafikk.

 

Med noe slikt burde ikke GT5 kalle seg simulator, den har ikke det som gjør en bilsimulator til en bilsimulator. Hvordan ville flight sim vært om du kunne styrte flyet og det bare spratt opp av bakken uskadet? Ikke akkurat mye sim der.

Lenke til kommentar

- Gir de støtte for alle funksjoner det nye rattet har, også for G25 dog via andre knapper?

 

Det kan jeg svare deg på at GT5P med G25 gjør (in-race justering av tcs,asm,brakebias etc). Jeg har bildet av oppsettet hjemme. Kan laste det opp senere....

Veldig gjerne :D

post-60638-1207259121_thumb.jpg

Jeg har her gjort det slik at venstre knapp på rattet åpner og lukker in-race menyen. Og knappene på Girskifteren som tilsvarer X,firk,trek,O fungerer som pilknapper, X og Trek. bla'r opp og ned, Firk. og O justerer hvert valg i menyen.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...