Gå til innhold

mozilla firefox eller Internet explorer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
One of the biggest problems with IE is that it is still vulnerable to ActiveX scripting exploits and because of its large market share it is targeted by the bad folks all of the time.

 

Det er flere som bruker IE enn firefox, og de som velger å bruke firefox har gjennomsnittlig mer generell kunskap om sikkerhet på maskinen. dette gjør at folk heller tukler med IE enn firefox, da det er blir lettere å komme seg gjennom på maskiner med IE fremfor firefox.

 

edit: dessuten liker jeg den medfølgende google-søkemotoren som er i firefox.

jeg er også opptatt med å støtte opp om ting som har fri kildekode, men det alene er ikke noen grunn for å velge firefox.

 

 

min mening, er som du selv sier: "tryggere, raskere, bedere"

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Er det så stor forskjell med sikkerheten til opra ift firefox da? poenget er jo bare å komme seg vekk fra IE...

I følge Secunia sin "Vulnerability Report" er Opera bedre til å tette sikkerhetshull, Opera ligger jevnt over på 0 unpatched, mens FF ofte har noen som ligger som kjent problem uten å være fikset. Oversiktene finner du her: Opera, FF, IE. Men i praksis tror jeg det er liten forskjell på sikkerheten mellom dem, og de er uansett mye tryggere enn IE.

Lenke til kommentar
Vil selv si at Opera er best, sikrere og raskest.

Ettersom det er så mange som har firefox for tiden, så kommer det til å lages flere virus mot firefox, Opera har ikke så mange brukere enda, så det er relativt sikkert en god stund framover enda.

og så er spørsålet igjen: hvorfor er det fler som har firefox enn opra?

Lenke til kommentar
Vil selv si at Opera er best, sikrere og raskest.

Ettersom det er så mange som har firefox for tiden, så kommer det til å lages flere virus mot firefox, Opera har ikke så mange brukere enda, så det er relativt sikkert en god stund framover enda.

og så er spørsålet igjen: hvorfor er det fler som har firefox enn opra?

 

Tja, fordi firefox er mer kjent for eksempel?

Internet explorer er jo mer kjent og mer brukt enn firefox den og, men den er jo ikke bedre for det.

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Tja, fordi firefox er mer kjent for eksempel?

Internet explorer er jo mer kjent og mer brukt enn firefox den og, men den er jo ikke bedre for det.

 

 

grunnen til at IE er "mer kjent" og "mer brukt", er selvsagt fordi det er det som følger med alle windows-maskiner...

 

poenget mitt var bare at det må jo være en grunn for at firefox har blitt mer kjent enn opra...

 

men skal ikke nekte for at opra er mer sikkert, for det har jeg ikke kjennskap til. Tror uansett at de fleste er enige i at alt er bedre enn IE...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Kjære dere, la oss ikke starte enda en uendelig Firefox vs. Opera diskusjon som vi alle vet aldri kommer til å ende i enighet. Tråden kommer etterhvert til å bli stengt grunnet offtopic og personangrep.

 

Trådstarter spurte om hva som var best av Firefox og IE. Firefox er bedre enn IE, og det er ikke rom for diskusjon på det feltet. Selv om jeg personlig foretrekker Firefox, er jeg fornøyd så lenge man holder seg langt, langt unna IE.

 

Til trådstarter: Hvis du vil ha mitt råd, så laster du ned Firefox i dag. Ikke bare er det sikrere, men det støtter webstandarder og hjelper oss som utvikler nettsider. IE er et mareritt for mange av oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...