Gå til innhold

Hjelp til kjøp av MEGA SLI/Crossfire oppsett


Anbefalte innlegg

Hei, jeg holder på å oppgradere pcen mmin, men nå vil jeg legge fokus på sli/crossfire. Tanken min er at jeg skal ha 3 eller 4 nye skjermkort og lurer på hva som er bra. Tenkte først på 9800gx2 men den kan du val bare ha max 2 i sli. ellers har jeg tankt litt på 3870x2 og 9800gtx. Hele poenget med pcen jeg skal mekke er at den SKAL ha minst 3 skjermkort, så kun 2 kort i sli er utelukket. Møtte en fyr på TG08 som hadde 4 stk 3870 i Crossfire og "extern seriekobling", hva menes med det? Hva tenker dere? kom med forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg holder på å oppgradere pcen mmin, men nå vil jeg legge fokus på sli/crossfire. Tanken min er at jeg skal ha 3 eller 4 nye skjermkort og lurer på hva som er bra. Tenkte først på 9800gx2 men den kan du val bare ha max 2 i sli. ellers har jeg tankt litt på 3870x2 og 9800gtx. Hele poenget med pcen jeg skal mekke er at den SKAL ha minst 3 skjermkort, så kun 2 kort i sli er utelukket. Møtte en fyr på TG08 som hadde 4 stk 3870 i Crossfire og "extern seriekobling", hva menes med det? Hva tenker dere? kom med forslag.

 

 

 

Clue er atte både CF og SLI kun har støtte for 4 gpu`er max, så viss noen har hatt 4 stk 3870, så vil jo det bli nett det samme som 2 stk 3870x2. blir 4 gpu`er tilsammen uansett..

å sånn som eg har forstått det, så kan du kun ha 3 sli nvidia, å då blir spørsmålet om ka som e best av 3 * 9800gtx (3 gpu`er) eller 2 * 9800gx2 (4 gpu`er)

eg vett ikkje kor mongen spill som har støtte for mere enn 2 gpu`er, kan ikkje så mye om den slags, men støtten for 3 stk kommer vel sikkert før den får støtte for 4 stk..

 

eg vil tippa at me tiå, så vil 2* 9800gx2 være det beste valget..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...