Gå til innhold

Øker til 16 GB


Anbefalte innlegg

(kanskje man er litt mer i nærheten om man går opp til 128 bit dog)

 

mulig det ja, fant dette sitatet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Zfs#Capacity

 

der snakkes det om å koke hav :scared:

En liten tankevekker på hvor stort 16EiB er hentet fra wikipedia:
If a billion computers each filled a billion individual file systems per second, the time required to reach the limit of the overall system would be almost 1,000 times the estimated age of the universe.

 

Så kan man tenkte på at den antatte alderen til universet er 13,73 milliarder år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Ikke ennå for min del. Jeg er på utkikk etter hovedkort også og da hadde det vært kjekt om det støttet 16GB. Ellers så må jeg innrømme at jeg hadde håpet på en lavere pris, enn så urealistisk det er på et slikt unikt og nytt toppprodukt i sin sjanger.

 

Jeg ligger på rundt 5-6GB i forbruk normalt, kjører da 2-3 VMWare gjester.

16GB er ikke så mye som det høres ut som, har 8GB på de fleste maskinene mine, unntatt de bærbare da. Blir litt slitsomt med bare 4GB på disse men det går jo på et vis.

 

8GB i 64bits OS er utrolig mye bedre enn 4GB.

Lenke til kommentar
Theo: Nå er 16GB-settet i salg hos Newegg til 1250 $ = 6250 + frakt og avgifter.

 

:dribble:

 

Det vil si 390 kr/GB, omtrent 3 ganger høyere enn GB-prisen til 2GB-moduler med DDR2-800, eller omtrent det samme som GB-prisen på DDR3-1066.

Haha jeg blinka til med en gang jeg så tråden hadde en oppdatering og tenkte at "nå ha simen funnet disse til salgs". Men som du sier så virker prisen liiiitt stiv og sånn at jeg nestne vurderer 4*2GB istedet, men hmm får se :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hmm nå begynner det å bli pent :) Synd man ikke får 8 minneslots på LGA775 dog, kunne vært kjekt og billig med 8*2GB.

Jeg tror den nye sokkelen LGA1366 kan komme med 6 minnespor (DDR3) på enkelte hovedkort.

 

IMG_0349.jpg

 

6 * 2 GB = 12 GB = 4872 kr for øyeblikket.

 

og CL6 :(

P45 hk støtter 16GB, men tviler litt på at det kan klokkes særlig.

CL6 = 15 ns i sette tilfellet. Det er ganske tregt ja, men ganske vanlig på så store moduler.

 

Regn med at de tåler mins original hastighet. Har du LGA775 så betyr det 400 MHz FSB med 1:1 hastighet med minnet. Sannsynligvis lar de seg nok overklokke moderat. Muligens til rundt DDR2-900 og 450 MHz FSB. Det skal altså holde ganske bra.

 

Men nå må man jo se litt på bruksområdet også. Man får ikke både i pose og sekk (mye og raskt minne) så man må ta et valg om hva man ønsker.

 

Kingston DDR2-533 CL4 ECC til 3168,- for 16GB

Hvis man har hovedkort som støtter ECC og man godtar den lave hastigheten så bør det gå bra.

Lenke til kommentar
QUOTE(Anvil @ 16/06-2008 : 23:00) *

Kingston DDR2-533 CL4 ECC til 3168,- for 16GB

Ved å øke timingene til 5-5-5-15 og endel volt så kan man sikkert kjøre PC5300 hastighet på dem, som tilsvarer 1:1 1333FSB. Men man må nok regne med å volte endel pga store og mange moduler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...