Gå til innhold

Tips til vifte som flytter mye luft men samtidig er stillegående?


jajaja1

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jupp riktig som erik sier her:P veldig gode vifter av den stillegående kaliber!

 

ja du kom litt nærme når du skulle høre på den erik:P haha, var genialt og se på

 

over til topic igjen, dette er vel egentlig en av de eneste som jeg anbefaler i følge beskivelsen din om hvordan vifte du vil ha! i tillegg koster de nesten ingen ting per stk så du får masse for pengene

Lenke til kommentar

Når det gjelder Noctua vifter er det verdt å merke seg at den vanlige NF-S serien har noe dårlig ytelse ved mottrykk, noe man typisk får når de f.eks. monteres på en TRUE kjøler slik vifta skal monteres. Derfor vurderer mange Scythe S-Flex og SilenX 120mm iXtrema PRO IXP-74-14 som bedre alternativer. Det er også disse to som blir brukt i mange tester, av f.eks TRUE

 

For å adressere dette problemet kom Noctua med NF-P12-1300. Den løftet faktisk Noctua sin egen kjøler opp på nøyaktig samme nivå som TRUE, og faktisk bedre i noen tilfeller.

 

Ellers er tallene når det gjelder støy som står i prisguiden bare bullshit. Noctua sine tall for støy er som følger:

1. Noctua NF-S12-1200, 1200 rpm gir 17 dB(A), 600 rpm gir 6 dB(A)

2. Noctua NF-P12-1300, 1300 rpm gir 19,8 dB(A), 1100 rpm gir 16,9 dB(A) og 900 rpm gir 12,6 dB(A).

 

Uansett snakker vi om støysvakt.

 

Pr dato er det ubestridte valget en Noctua NF-P12-1300, som nummer 2 kommer SilenX 120mm iXtrema PRO IXP-74-14

 

PS! Jeg har 2 stk NF-S12-1200 som kabinettvifter, kjempeprodukt.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

når jeg hørte på spioner sin noctua så måtte jeg ta hue helt inntil når jeg skulle høre den, og var så vidt jeg hørte den:P så tok hue litt for nærme haha men dem er sykt stillegående, då må legge øret helt inntil for og høre dem ;) Ville gått for en Noctua vifte, alle modellene dems er jo stillegående så hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...