Gå til innhold

AoC: Hva vil du velge slags class?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg heller mot Conqueror selv nå. Aquilonian, sågar.

Hva får deg til å tro dette? (går utifra at du er i beta). Det jeg hørte er at (for øyeblikket) Conqueror er absolutt raskeste levleklassen nå, og er av de høyeste på dps - ikke laveste (selvfølgelig er barbarian høyere).

Lenke til kommentar
Jeg heller mot Conqueror selv nå. Aquilonian, sågar.

Hva får deg til å tro dette? (går utifra at du er i beta). Det jeg hørte er at (for øyeblikket) Conqueror er absolutt raskeste levleklassen nå, og er av de høyeste på dps - ikke laveste (selvfølgelig er barbarian høyere).

 

Hvorfor skulle jeg være i beta? Jeg refererer det en av utviklerne (Jason "Athelan" Stone) sa i et intervju for noen uker siden, der han rangerte dps-potensialet til archetypes. Han bekreftet senere at det han sa stemte; I generelle ordelag ligger Rogues og Mages øverst, Priests under dem, og Soldiers nederst. Conqueror er den av de tre soldier-klassene med best DPS, og ligger sannsynligvis over Guardian, Dark Templar og Priest of Mitra, men under resten.

 

Rent DPS-potensiale alene er dog ikke det samme som f.eks. effektiv levling, der andre ting også spiller inn (HP, survivability, osv., som Conqueror har masse av). Jeg tror også det han snakker om gjerne er i PvE-sammenheng, og i et scenario der klassene ikke gjør annet enn å DPSe, så det er ikke akkurat noen finitt rangering som gjelder over hele lista han kommer med.

 

Hvis dette ikke stemmer i det hele tatt, og en Conqueror pumper ut mye mer DPS enn priests og mages som også går "all out", så får den godeste Athelan ta ansvaret for det. Hvis ikke han vet hva han snakker om, hvem skal en da stole på? :)

Lenke til kommentar
Hvis dette ikke stemmer i det hele tatt, og en Conqueror pumper ut mye mer DPS enn priests og mages som også går "all out", så får den godeste Athelan ta ansvaret for det...

 

... og rette opp i den feilen, soldiers kan ikke gjøre mer damage enn klasser med under halvparten av Armoren og HP som de selv har, ville vært litt gamebreaking, ihvertfall ubalansert.

 

On Topic: For meg blir det enten Conqueror, eller Tempest of Set. Ser det litt ann på resten av folket i guilden. Men virker som om det er ToS som er mest aktuelt. Liker Stygia best, så passer bra:)

Lenke til kommentar
Er en hardcore Conana fan lenge før jeg fikk høre om spilletXD les enda de gamle tegneseriene:D

 

^SÅ det blir nøkk: Cimmerianer, Rogue, Barbarian. Det Conan var:D

 

Jeg også er det :D Eller, broren min er det så jeg har blitt påtvunget conanblad :p Han har alle bladene, fra 1994 og frem til nå.

Lenke til kommentar

Barbarians er under Rogue classen og har sneak attaks, de kan også bruke Pil og Bue, men ikke armbrøst.

 

Cimmerians er den som er beskrevet som den sterkeste rasen for melee classer.

 

Conan passer nok best under Barbarian, ihvertfall en rogue classe. Conquerror bruker auras og slik, så der passer han nok ikke helt. Det er heller ikke en snike klasse.

Endret av Robinvi
Lenke til kommentar
Conan passer nok best under Barbarian, ihvertfall en rogue classe. Conquerror bruker auras og slik, så der passer han nok ikke helt. Det er heller ikke en snike klasse.

 

Dette blir litt som diskusjonen rundt "hvilken klasse er Gandalf?" osv. Tingen er at ingen av klassene vil matche opp mot Conan selv, han startet nok ut som en Rogue type, men han har også erfaring med store våpen og full-plate armor, noe som en Guardian eller Conqueror har. Samtidig utstråler han en personlighet, en slags aura rundt seg som får mennesker til å følge han. (slikt kreves for å bli en stor hærfører)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...