Gå til innhold

Hvordan skal jeg reagere?


Anbefalte innlegg

Jeg vil bare åpne med å si at jeg er ingen rasist og generelt en veldig fredlig person. Jeg har alltid behandlet utlendinger med respekt, til tross for at jeg har fått mye dritt og stygge blikk slengt etter meg av utlendinger uten grunn.

 

I dag derimot kom det en tilfeldig gruppe med 9-10 pakistanere bort til meg og 3 kamerater og begynte å anklage kameraten min for å ha plaga fetteren hans. Kompisen min nektet selvfølgelig, ettersom det ikke var sant, og vi begynte å gå igjen. De kom etter oss og begynte å dytte kameraten min og rive han i jakka.

 

Selvfølgelig står jeg ikke på sidelinja når dette skjer og stepper inn og dytter dem unna ham. Da får jeg et slag mitt i trynet av en liten jævel. Jeg kommer til sansene mine igjen og spør hva faen det er han driver med. Så får jeg et slag til. Jeg gidder ikke slå tilbake, selvom det frista som faen, ettersom jeg ikke ville ha bråk og de var i klart flertall.

 

Hva er vitsen? Hvordan skal jeg reagere på noe slikt? Og er det rart det oppstår rasisme når sånt skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anmeldelse er selvfølgelig relevant, men føler at jeg ikke kommer spesielt langt med det. Hovedpoenget med dette innlegget var hovedsakelig å få noen forskjellige syn på hvor mye dritt vi skal måtte få fra disse folka? Jeg er lei av å bli kalt rasist for at jeg blir sint og frustrert på disse menneskene når de oppfører seg slik. Jeg mener ikke å dra alle under samme kam, men det har skjedd lignende tilfeller tidligere med utlendinger med midtøstlig-bakgrunn mot både meg og kamerater og jeg er drittlei.

Lenke til kommentar
DU kan ikke bare la dem gå fri!!? Anmeld dem før det skjer igjen med en annen eller samme kis

 

Skal anmeldelde, selvfølgelig. Men helt ærlig, hva skal politiet få gjort hvis jeg kommer ned og sier at en gruppe med mennesker med utenlandsk bakgrunn slo meg i trynet?

Lenke til kommentar

For det første så får du senskader så har du en anmeldelse å vise til over evnt forsikringsoppgjør senere.

Dessuten får politiet melding om hendelsen som blir registert.

Muligens sitter politet på nok info til å identifisere dem, og da er det jo rimelig greit.

 

Sannsynligvis blir det henlagt ihht bevistets stilling. Men forsatt er saken registeret.

Om det viser seg at dette er en gruppe som frekventerer område kan det medføre økt fokus for å ta de det gjelder.

Er du da heldig så blir det en samledom med din sak inkludert.

 

Om heller ikke det skjer, så er saken fortsatt registeret og hendelsen kan brukes i datamaterialet som avgjør hvilke ressurser politet skal få!

Lenke til kommentar

Skjedde det samme da jeg gikk på ungdomskolen. Ikke mot meg, men jeg observerte lignende tilfeller ofte. Vanligvis ble helt tilfeldige personer angrepet og ble fysisk og verbalt mobbet med drapstrusler mot familien og han selv, dette varte vanligvis resten av skoledagen.

 

Siden det var elever og ungdom knyttet til oslogjengene er det utrolig lite noen kan få gjort uten å risikere noen dager på sykehuset.

 

Det beste er å ignorere dem, ikke ta igjen og håpe at de glemmer deg. Tar du igjen kan de gjøre livet surt for deg resten av skolegangen. Har ikke erfart tilfellene selv, siden jeg holdt en lav profil mot dem, men det er av hva jeg har observert.

 

Det er flott at du skal anmelde, nå vet jeg ikke alderen din, men det er utrolig lite som blir gjort hvis de er unge. De er vanligvis ekstreme flinke til å utnytte rasismekortet for å få en lavere straff. Finner dem ut at det er deg, kan det gjøre livet ditt ganske surt.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Det er trist med innvandrere som oppfører seg sånn. De gjør bare livet så mye vanskeligere for den delen av innvandrerne som faktisk prøver å være skikkelige mennesker. Selvfølgelig burde ikke et mindretalls handlinger gå utover en majoritet, men når mennesket nå engang er konstruert fordomsfulle sier det seg selv at dette går utover andre enn dem selv. Videre bidrar de nok også til rekruttering til både fremmedfientlige og direkte rasistiske organisasjoner.

 

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg nok anmeldt, men du må jo veie det opp avgjørelsen mot den eventuelle risikoen du tar ved å anmelde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...