Gå til innhold

Her er Gullstikka-vinnerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Super Mario Galaxy knuste alle spillene!!

Skulle likksom ikke Crysis være så bra som Crytek skulle ha det til, revolosjunerende og ha syk AI og historie, ikke alle er grafikkåt.

 

For meg så viste jeg att Galaxy tok det meste da andre sider i utlandet har gjort det samme!

Super Mario Galaxy Game Of The Year 2007!!!

Nå har jeg hatt 4år på rad med å eie Game Of The year spill!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er jo om "Gullstikka" var like flaut og amatørmessig i år som tidligere år? "Spillbransjens prisutdeling" my ass, prøv heller "spilljournalister drikker seg fulle og snakker masse drit". Har hatt veldig lite til overs for hele "prisutdelingen" helt siden starten av, jeg syns det er utrolig tåpelig å i det heletatt ha en slik "prisutdeling" her i landet da vi enda ikke har noen ordentlig spillbransje og prisene går til distrubutørene som distrubuerer de forskjellige spillene i Norge...det blir rett og slett for dum.

Lenke til kommentar

Ok, en kjapp gjennomgang:

 

CoD4 vinner ting generelt fordi det har en helt OK singleplayer campaign og god multiplayer, ikke ulikt Halo-serien generelt. Assassin's Creed viser hvor langt man kan komme med god grafikk og animasjoner, samme hvor lite det er av alt annet. Super Mario Galaxy viser at Mario har uendelige dråper melk som kan presses ut til våre dagers ende, og spillmedie-prisen står som et enestående bevis på at norsk spillpresse jevnt over trenger en skotupp i ballene hvis dette er det beste vi har å fare med.

 

Og en egen pris for norskspråklige spill er egentlig bare helt på trynet, vil jeg påstå. Spillene i denne kategorien i årets kåring rangerte fra "greit" til "helt greit", så hvis det faktum at de kostet på seg en oversettelse til et -- i internasjonal sammenheng -- tarvelig obskurt lite språk skal være verdt en pokal, kan en sannelig lure på hvor desperate vi har blitt.

 

Da har jeg fått rast fra meg for i natt.

Lenke til kommentar

Forstår ikkje kvifor folk synest Gamereactor er så latterleg. Folk som seier dei har vore innpå sida til gamereactor og ikkje synest det er så bra, må jo tenke på at Gamereactor faktisk har eit heilt gratis blad som kjem ut nesten kvar månad. Eg er ikkje overraska over at dei vant årets spillmedie med det.

Lenke til kommentar
To spill ble de store vinnerne under årets Gullstikka-arrangement.

 

Les mer

Utrolig at Cod4 vant synes jeg, veldig bra spill men det er ganske trad. og gjort unna på 4-5 timer Bioshock burde ha vunnet synes jeg, orginal story, nydelig grafikk, totalt bugfritt bra lyd/musikk/stemmebruk Beste spill 2007 uansett sjanger

 

Totalt bugfritt? Spør de som hadde problem med lyden om det var bugfritt, du.

 

Cod4 var kort og supert. Kvalitet over kvantitet anytime.

Lenke til kommentar

Noen andre som synes det er rart at Mass Effect og Burning Crusade konkurerte om samme pris? Å putte disse spillene under samme genre er for meg helt uforståelig.. Dessuten viser denne kategorien at det kun kom ut to gode RPG spill i fjor, jeg hadde trodd det var flere..

 

Ellers synes jeg gamer.no har tapt seg en god del det siste året. Slappe anmeldelser og merklige "feature" artikler som inneholder et hav av kjedlig synsing. Og hva er greia med å lage anmeldelser av spill(sør afrika spillet) fra 1980tallet? Dessuten virker det som om de serverer færre nyheter nå enn før, men det er kanskje ikke så mange nyheter å komme med?

 

Men når det gjelder gamereactor så sluttet jeg å besøke den siden for mange år siden. Hver gang jeg gikk inn på siden og skulle lese en nyhet ble jeg møtt av en reklame som dekket over teksten og samtidig serverte en ulyd av dimensjoner. Man skal ikke irritere folk som prøver å lese nyhetene med ulyder! Men kanskje jeg skal gi siden en ny sjangse.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Noen andre som synes det er rart at Mass Effect og Burning Crusade konkurerte om samme pris? Å putte disse spillene under samme genre er for meg helt uforståelig.. Dessuten viser denne kategorien at det kun kom ut to gode RPG spill i fjor, jeg hadde trodd det var flere..

 

Ellers synes jeg gamer.no har tapt seg en god del det siste året. Slappe anmeldelser og merklige "feature" artikler som inneholder et hav av kjedlig synsing. Og hva er greia med å lage anmeldelser av spill(sør afrika spillet) fra 1980tallet? Dessuten virker det som om de serverer færre nyheter nå enn før, men det er kanskje ikke så mange nyheter å komme med?

 

Men når det gjelder gamereactor så sluttet jeg å besøke den siden for mange år siden. Hver gang jeg gikk inn på siden og skulle lese en nyhet ble jeg møtt av en reklame som dekket over teksten og samtidig serverte en ulyd av dimensjoner. Man skal ikke irritere folk som prøver å lese nyhetene med ulyder! Men kanskje jeg skal gi siden en ny sjangse.

 

At Burning Crusade i det hele tatt blir tatt med, det er jo en utvidelse og ikke et spill :roll:

For ikke å snakke om at World of Warcraft ikke er særlig til "Rolespill", da burde de hatt en egen MMO sjanger, for selv om WoW er et "så kalt" MMORPG så kan du si hva du vil om spillet, men RPG-delen er heller svak i hele spillet.

 

At noe slikt som knapt er et RPG, og samtidig er kun en utvidelse kan bli tatt med fremfor The Witcher osv er jo rett og slett latterlig :thumbdown:

 

Og når GameReactor som er like kildekritiske som ITAvisen, og pøser ut med alle slags rykter osv kan vinne årets spillmedie så har jeg fullstendig gitt opp hele Gullstikka.

 

Syntes ikke Assassin's Creed er noe eventyrspill heller, er ikke stort mer eventyr det enn Half-Life 2 osv..

For ikke å snakke om at det er et alt for gjentagene spill til at jeg syntes det fortjener noen pris.

 

Super Mario Galaxy derimot fortjener en del priser, et veldig solid, godt og underholdene spill!

 

Vi diskuterte jo veldig om The Orange Box hadde noe her å gjøre, da det er en spillpakke og ikke et spill.

Men når det først ble tatt med burde det ærlig talt vunnet noe, både Portal og Half Life 2: Episode 2 fortjener hver sin pris.

 

 

Men jeg mistet all respekt for hele kåringen under nominasjons runden.

Da jeg så et The Sims 2 spill, The Burning Crusade, FIFA08 (og ingen PES08?), Need for Speed og ingen The Witcher, da skjønte jeg at her er det noe feil..

Lenke til kommentar

Half Life 2: The Orange Box var 1 av 4 kandidatier til årets multiplayer/online spill

 

samme med Årents spill..

 

 

hvem var det som greide å få dette til å virke logisk?

 

 

RP, RPG eller CRPG ellementer i WoW/andre MMOspill er på langt nær dårlig. Du har en character, du kan si, kle deg og gjøre bortimot hva

du vil, i en gedigen værden... Det å ha grafiske elementer å boltre

seg på er ikke akkurat værre en èn bok og noen tærninger.

 

Når det kommer til charutvikling på en "skill" level, så kan du velge

mellom veldig mange classes og races slik at du kan se og gjøre det

din rollespill figur skal gjøre etter din figur sin bakgrunns historie. Ser ikke helt problemet her altså, mangel på fantasi? :>

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Her har dere de skyldige: http://gullstikka.no/juryen.php

Jammensanten er en av dem også far gamer.no.

 

Synes virkelig denne kåringen viser tegn på å være styrt av populæritetsjag fremfor kvalitet og det er virkelig trist. Mange av vinnerne virker som om de er plukket fra topp10 listen for slag, fremfor at juryen har testet dem grundig.

 

Er det foressten mulig med en kommentar (forsvar) fra Kent William Innholt som er gamer.no sin jury-representant?

Lenke til kommentar
Hvordan kan et barnespill som Super Mario Galaxy vinne over så mange andre bra spill? Skuffa.

 

Men synes at COD4 fortjente alle nominasjonene den fikk!

 

 

Assassins creed årets beste spill! :D

 

Åssen kan AC med sitt utrolig kjedelige og repetetive gameplay i heile tatt vinne noe som helst? :hmm:

Lenke til kommentar
Her har dere de skyldige: http://gullstikka.no/juryen.php

Nå må du være litt forsiktig med uttalelsene dine her. Hvis du hadde fulgt med litt, og lest artiklene om Gullstikka bedre, så hadde du visst at folkets stemmer teller like mye som juryens. Alle har fått anledning til å stemme gjennom stort sett alle landets medier (inkludert Gamer.no) i flere uker i forkant av Gullstikka. Det er kun en eneste kategori som utelukkende kåres av fagjuryen.

Lenke til kommentar
To spill ble de store vinnerne under årets Gullstikka-arrangement.

 

Les mer

Utrolig at Cod4 vant synes jeg, veldig bra spill men det er ganske trad. og gjort unna på 4-5 timer Bioshock burde ha vunnet synes jeg, orginal story, nydelig grafikk, totalt bugfritt bra lyd/musikk/stemmebruk Beste spill 2007 uansett sjanger

 

Totalt bugfritt? Spør de som hadde problem med lyden om det var bugfritt, du.

 

Cod4 var kort og supert. Kvalitet over kvantitet anytime.

javel? ikke hørt om noen som hadde prob med lyden.. var det for en spesill type lydkort eller? Cod4 er kvalitet det men sp delen er en ganske trad fps og kort men har man en forkjærlighet for krigsspill så liker man Cod4 best uanset, men likte Cod1 og 2 veldig godt jeg, Bioshock var nyskapende tross alt Hellgate London.....da snakker man bug at det i det hele tatt nominert er en gåte
Lenke til kommentar
Hvordan kan et barnespill som Super Mario Galaxy vinne over så mange andre bra spill? Skuffa.

 

Men synes at COD4 fortjente alle nominasjonene den fikk!

 

 

Assassins creed årets beste spill! :D

 

Nei nå må du gi deg. Alle vet at Mario er får alle aldersgrupper :) Har Mario Galaxy er jo vannvitig bra da.

Endret av Xp3ri3nZ
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...