Gå til innhold

2 knuste kjerner på 1 dag.


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

må nett legge til at den XP2200 var den første CPUen eg noensinne satte på....

 

uansett...min Volcano 9 kjøler klarte susen med begge to....litt for skjev påsetting og så var det gjort....eg fikk nytt HK sammen med CPUen så eg har tatt den av og på ørten ganger....så det gikk nok litt for fort i svingene i slutten der ja...jaja....der lærte eg meg i det minste noe...

Lenke til kommentar
Intel - Trenger jeg si mer?

 

Der SLITER du med å knuse core'n ;)

 

Jeg sliter med å knuse core'n på AMD prosessorer. En gang en kamerat hadde kjøpt ny maskin (i deler, blant annet en XP1400 var det vel) skulle jeg hjelpe han med å montere den. Ingen av oss hadde montert kjøler før, så vi visste ikke at vi måtte bruke skrutrekker for å benne festemekanismen ut og inn på festet på hovedkortet så vi trykket av all kraft, begge to, på kjøler og festemekanismen for å få vippet den over på festet på hovedkortet. Det gikk bra, og er i ettertid overrasket over at folk klarer å knuse AMD prosessorer. Selv har jeg montert to AMD prosessorer på min maskin, og byttet kjøler flere ganger (eksperimenterte med støy-kjøler forholdet). Har ikke hatt problemer ennå, og jeg monterer ganske kjapt uten å ha peil. Men... jeg har kanskje vært heldig.

Lenke til kommentar

har dere problemer med og montere kjøler så prøv og monter kjøleren på hket uten at d er i kabinettet, gjorde det med min nyeste kjøler (taisol heatpipe) grunnen til det var fordi at den var så stor og festeklipset var litt vrient og få på.

Den er jeg storfornøyd med, har 36c idle maks 40c med full load.

Har aldri knust noen kjerne før og jeg har sikkert montert over 100 amd baserte pcer, det gjelder bare og være forsiktig og nøye. :D

Lenke til kommentar

joda...eg har fått med meg no at det er nok best å sette kjøleren rett ned på, o ikkje bøye den første klipsen først og så vippe kjøleren over....

 

men det er ein ting eg aldri har forstått og det er hvorfor produsentene av kjølerene ikkje lager slike fine festere på begge sidene av kjøleren....den eine er alltid uten ein slik som eg kan putte skrujernet nedi....ganske irriterende og med lite kabinett må eg ta ut PSUen for å ta avpå kjøler...det gjer ikkje akkurat situasjonen bedre...

 

4 hull er bedre ja...men da må eg investere i ein shim..dvs..100-200kr? pluss porto....+++...får halde meg til festeklips foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...