Gå til innhold

Tsjernobyl, et varsel om å aldri gå for thorium?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan linke til en side hvor jeg kan se litt fler enn 2-5 bilder av tsjernobyl i nåtid? Synes det er fascinerende og se. Kan også opplyse at jeg ikke er ønsker og se noen ofre, fra den tid, eller som lider av ettervirkninger, på noen måter, so keep it away! :p

 

Her er litt snacks fra rett etter, opprydningen og litt senere inkl. en video fra inne i sarkofagen i "nyere tid" (fritt for bilder av kreft, misdannelser og stråleskade)

her er noen ganske nye bilder (ingen ofre her heller (untatt gravsteiner/minnetavler))

Også finner du bilder på "google earth" N 51 23' 23.00'' E 30 06' 00.00'' både fra luften og fra bakken (her har jeg ikke sjekka om alle er "trygge").

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en dokumentar på TV fra Tsjernobyl for ikke så lenge siden. Det virket frodig, men bygninger osv er selvsagt preget av å ha blitt forlatt på dagen for 22 år siden. Naturen har i stor grad tatt byen tilbake. De som filmet hadde med seg gevær i tilfelle de skulle møte på en Bjørn. Dyr, rovdyr, trær osv har tatt over byen.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan linke til en side hvor jeg kan se litt fler enn 2-5 bilder av tsjernobyl i nåtid? Synes det er fascinerende og se. Kan også opplyse at jeg ikke er ønsker og se noen ofre, fra den tid, eller som lider av ettervirkninger, på noen måter, so keep it away! :p

 

Her er litt snacks fra rett etter, opprydningen og litt senere inkl. en video fra inne i sarkofagen i "nyere tid" (fritt for bilder av kreft, misdannelser og stråleskade)

her er noen ganske nye bilder (ingen ofre her heller (untatt gravsteiner/minnetavler))

Også finner du bilder på "google earth" N 51 23' 23.00'' E 30 06' 00.00'' både fra luften og fra bakken (her har jeg ikke sjekka om alle er "trygge").

 

Sprøtt...

 

Dette bildet:

http://farm4.static.flickr.com/3286/289633...5a2f7b312_o.jpg

fra tråden du postet:

http://forums.filefront.com/s-t-l-k-e-r-so...ltra-death.html

er fryktelig stil-likt veggmaleriene som finnes et par steder på fysisk institutt på Blindern. Er vel en viss tidsforskjell i mellom (1930-ish vs. 1970), men likevel skremmende likt.

Lenke til kommentar
Jeg liker rakett-til-sola planen :D

Eventuelt trygg lagring slik at man på et senere stadium kan shippe det til sola.

Mja, feks sende det til månen først med første romferge, lagre der til containeren som skal til sola blir full.

 

Dyrt, men definitivt gjennomførbart.

 

Skulle forsåvidt vært gjort med ikkegjennvinnbar søppel også.

Lenke til kommentar
Jeg liker rakett-til-sola planen :D

Eventuelt trygg lagring slik at man på et senere stadium kan shippe det til sola.

Mja, feks sende det til månen først med første romferge, lagre der til containeren som skal til sola blir full.

 

Dyrt, men definitivt gjennomførbart.

 

Skulle forsåvidt vært gjort med ikkegjennvinnbar søppel også.

Så ofte som romreiser går i dass tror jeg det er en særdeles dårlig plan.

Lenke til kommentar

Romreiser kommer alltid til å være forbundet med stor fare. Synes du det er greit om det mot formodning skulle bli 99% sikkert? Altså at vi får en ladning med høyradioaktivt avfall spredt over oss for hver 100 søppeltømming vi gjør i rommet?

 

Høres heller ikke ut som noen billig energiproduksjon om hver GWh medfører bruk av en GWh energi for å sende ut avfallet.

 

Søppeltømming i rommet fungerer fint på Futurama men ikke i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Jeg liker rakett-til-sola planen :D

Eventuelt trygg lagring slik at man på et senere stadium kan shippe det til sola.

Mja, feks sende det til månen først med første romferge, lagre der til containeren som skal til sola blir full.

 

Dyrt, men definitivt gjennomførbart.

 

Skulle forsåvidt vært gjort med ikkegjennvinnbar søppel også.

 

Rommferger og rommraketter går som regel på hydrogen og oksygen (og noen boosterraketter). Det vil antagelig kreves mere energi for å produsere denne hydrogenenog og oksygenen enn det man sender ut i rommet har produseri i energi

=> man har totalt sett tapt energi => et bortkastet kjernekraftverk som faktisk bruker energi istedenfor å produsere energi.

 

(hydrogen + oksygen produksjon) + energien boosterrakettmotorene produserer > kraft produsert av uranet

=> forbruk av energi istedenfor å produsere energi

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...