Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: BMW M5 E39 1999


Anbefalte innlegg

Hei hei! Tenkte å lage en liten showcase om min BMW M5 :-)

 

Bilen er en 1999 Modell som var første året for denne modellen av M5 (tror det var noen 98 men ikke mange)

 

Litt info om bilen:

 

- 4.9 Liter V8 med variabel ventilstyring (Dobbel vanos)

- 400HK/500NM

- 275/35-18 Bak

- 245/40/18 Forran

 

 

Av planer jeg har nærmere sommeren er Supersprint effektanlegg med chrome potter og kanskje no kaldluftinntak. Noen nye sommerdekk hadde heller ikke vært å forakte. Ellers så vil jeg holde den så stock som mulig.

 

 

Her upolert med vinterdekk :p

 

post-48993-1204384528_thumb.jpg

 

post-48993-1204384548_thumb.jpg

 

post-48993-1204384565_thumb.jpg

 

post-48993-1204384583_thumb.jpg

 

post-48993-1204384602_thumb.jpg

 

post-48993-1204384739_thumb.jpg

I farta :)

 

post-48993-1204384814_thumb.jpg

 

 

post-48993-1204384802_thumb.jpg

Kunne trengt en motorvask :p

Endret av opterolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Råe felger på vinterhjulene :D (De fleste nøyer seg med stålfelg)

Ellers generelt pen bil! Alt er orginalt ?

 

Har du tengt å gjøre noe med bilen? Sette på pynteenderør på eksosen? :p (Du må i hvert fall få en annen ordning med GPS-en...)

 

Takk for det.

Blir nok helt nye bakpotter med chroma rør i såfall :)

Dingsen som hang der er en akselerasjonsmåler, står ikke der fast så ble litt jalla. hehe

Lenke til kommentar

Fy faen, nå begynner det å ligne noe her inne! :D

 

E39 M5 er så herlig bil. Hadde kanskje gjort seg med facelift-lyktene, også er jeg litt svak for bakrutesenker (som ligger INNTIL ruten, ikke litt over) på E39. Vurdert noen av de?

 

Strøkent... rett og slett.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Takker for det :)

Kommer til å holde den så orginal som mulig. Er litt fristet å bytte til disse facelift lyktene. Er en ganske dyr bil i drift og den er ganske glupsk på slitedeler.

 

Nå har en kollega klart å ta en 180 graders sleng å ødelagt felgen og brekt et stag i bakstillinga :( Så har ny felg på vei fra england. Sånn går det når man låner bort bilen. hehe.

Lenke til kommentar
Takker for det :)

Kommer til å holde den så orginal som mulig. Er litt fristet å bytte til disse facelift lyktene. Er en ganske dyr bil i drift og den er ganske glupsk på slitedeler.

 

Nå har en kollega klart å ta en 180 graders sleng å ødelagt felgen og brekt et stag i bakstillinga :( Så har ny felg på vei fra england. Sånn går det når man låner bort bilen. hehe.

Lurt å låne bort en så fin bil.. :ohmy:

 

Hvor mye måtte du/han betale for en slik felg? (m5)orginalfelg?

 

Brekt et stag tvert av? Sikker på at det ikke har gått utover noe mer?

Lenke til kommentar

Kan godt hende det ble noe mer, skal bortom verkstedet senere i dag :-) Får håpe på det beste. Var ikke Så stor smell, satt selv på. Tror felgen kom på 2000 brukt, hadde utrolig flaks å fikk tak i en kar som solgte én bakfelg som var i god stand. Tror prisen er rundt 6000 kr pr stk om man skal handle dem hos BMW.

 

Kollegaen min ble litt lang i maska når han gikk ut av bilen å så at vi plutselig hadde fått svinging på bakhjulet også ;)

Lenke til kommentar
Kan godt hende det ble noe mer, skal bortom verkstedet senere i dag :-) Får håpe på det beste. Var ikke Så stor smell, satt selv på. Tror felgen kom på 2000 brukt, hadde utrolig flaks å fikk tak i en kar som solgte én bakfelg som var i god stand. Tror prisen er rundt 6000 kr pr stk om man skal handle dem hos BMW.

 

Kollegaen min ble litt lang i maska når han gikk ut av bilen å så at vi plutselig hadde fått svinging på bakhjulet også ;)

Det var jo en god pris!

 

Regner med han som betaler dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...