Gå til innhold

Erfaringer med altitec?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har funnet dette uoriginale batteriet til D200 kameraet mitt, og lurer på om noen har erfaringer med altitec.

Og om noen har erfaring med om de holder det de lover;

Vi garanterer at våre batterier ikke skader produktet ditt på noen måte. Dersom produktprodusenten beviser at en feil skyldes uoriginalt batteri, dekker vi reparasjonskostnadene.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har funnet dette uoriginale batteriet til D200 kameraet mitt, og lurer på om noen har erfaringer med altitec.

Og om noen har erfaring med om de holder det de lover;

Vi garanterer at våre batterier ikke skader produktet ditt på noen måte. Dersom produktprodusenten beviser at en feil skyldes uoriginalt batteri, dekker vi reparasjonskostnadene.

Har en stygg mistanke om at de ikke har hatt behov for å bruke den lovnaden noen gang, og at den i så måte er nokså trygg...
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er nok ganske trygt å kjøpe uoriginale batterier fra norske leverandører. Det er når vi snakker de aller billigste batteriene fra Ebay at man bør begynne å bli skeptisk.

 

Stort sett varer de ikke på langt nær så lenge som originale eller gode uoriginale, og har de ikke nødvendige sikringer, så kan de ødelegge kameraet ved overoppheting, brann eller eksplosjon. Hvis de i det hele tatt fungerer da. Garantien mange Ebay-selgere gir om at batteriet ikke vil skade kameraet, er ofte ikke verdt noe som helst.

Lenke til kommentar

Holder til ikke så himla langt unna meg,så har tittet innom i ny og ne.

 

Har på en måte fulgt med på oppveksten til firmaet,fra han begynte i garasjen til dem flyttet inn i nye moderne lokaler.

 

Har brukt dem flere ganger på både ferdig produkter og for å få laget spesialtilpasset batteripakker,Innehaveren fremstår som en sympatisk og hyggelig fyr som gjerne tar i et tak for å gjøre kundene fornøyde.

 

På ferdigprodukter skal jeg ikke være for bombastisk,men på spesiallaget produkter bruker han kun de beste cellene som fins,de standardbatteriene jeg har handlet der sier han at cellene også er av ypperste kvalitet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Jeg beklager denne gravediggen på forhånd, men føler nesten jeg er nødt til å få sendt ut en advarsel til folk som vurderer å benytte seg av denne bedriften på bakgrunn av blant annet denne tråden. Denne tråden, lå blant andre til grunn for at jeg dannet meg et bilde om altitec. Og det virker som de før i tiden var en veldig lovende bedrift, dette har dog forandret seg. Kraftig.

Jeg bestilte riktignok batteri til bærbar pc, men jeg kan ikke annet enn å grøsse av måten min bestilling har blitt håndtert på. Bestilte tidlig i juli 2 stk. batterier til min laptop. En måned etterpå uten å få annet enn bestillingsbekreftelsen fant jeg ut at jeg hadde bestilt feil type batteri, "Heldigvis" var ikke ordren min ferdigbehandlet ennå og derfor gikk det fint å bytte og jeg fikk en meget hyggelig svar vedrørende akkurat dette. Dette var dessverre det eneste positive fra hele opplevelsen. Etter jeg, hvis jeg ikke husker helt feil, hadde sendt avgårde to henvendelser om hvordan det stod til med bestilingen min, fikk jeg endelig 1x batteri i posten i begynnelsen av September (ja, denne måneden). I leveringsarket stod det at det nå var blitt levert 2x batterier dog jeg hadde bare motatt 1 (naturligvis). Sendte mail avgårde igjen, blant annet da også for å høre om eventuell refusjon på summen, da de batteriene jeg originalt hadde bestilt var omkring 300 kroner dyrere enn de jeg fikk endret ordren på. Har til dags dato enda ikke fått noe som helst svar. Skikkelig useriøs bedrift, styr klar! Ja, forresten. Batteriet var i tillegg av veldig laber kvalitet og har holdbarhet rundt 1 time ved god bruk (f.eks en film), i tillegg til at det har en tendens til å kortslutte hvis ikke det får kontinuerlig strøm fra laderen.

 

Jeg har somregel fått veldig mange positive opplevelser opp gjennom årene ved å lese meg litt opp om bedrifter og annet her på forumet, men her etterlot denne bedriften seg en meget skuffet kunde.

 

Hvis noen har andre erfaringer fra nylig er det bare å komme med innspill. Håper dette var et enkelttilfelle men så dårlig behandling har jeg aldri opplevd fra noen annen bedrift.

Lenke til kommentar

Har handlet en del derfra og er veldig fornøyd.

Dog bor jeg bare noen km. unna, så jeg henter varene selv :)

 

Jeg kjenner også du som driver butikken, og det er oppegående mennesker man kan stole på.

 

At en og annen opplever negative ting må man vel nesten bare regne med.Ingen er feilfrie, hverken kunder eller bedrifter.

 

Dog har jeg erfart at mange mailer frem og tilbake kan støte på uoverenstemmelser, da mange firmaer har forskjellige løsninger på hvem som får hvilken mail etc.

 

Ta opp telefonen og ring. Det er det enkleste.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

altitek sitt batteri:

http://altitec.no/ba...ompatibelt.html

er tilsynelatende identisk med dette:

http://www.ebay.com/...=item27c12acfc5

 

Forskjellen er prisen; 694 kr vs. 151 kr. Kan det være samme batteri?

 

De forskjellige batteripakkene blir ofte laget på samme fabrikk men de som kjøper fra fabrikken kan bestemme selv hvilken type batteri-celler pakken skal inneholde og/eller så kan kjøperene bare kjøpe skallet og selv montere inn cellene.

 

Pakken du linker til inneholder celler fra Panasonic 4600 mah "altitec", men den fra eBay har 4400 mah noe som tyder på at der er forskjellige batterier i de to pakkene, hvor bra eller dårlig eBay-pakken er vet ikke jeg men har opplevd andre billige batteripakker som dårligere på kapasitet en oppgitt samt lever ikke så lenge.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...