Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Mining er kun gøy såfremt det er med en corporation og det er en op gående synes nå jeg. Ble bare for ensomt 80% av tiden når jeg fløy rundt aleine og minet. Samt at det ikke gav så himla mye profit i grunn. Jaja.

Lenke til kommentar

Vurderer om jeg skal aktivere kontoen min igjen.

Men det som får meg til å stusse litt er at EVE er så PvP sentrert og at jeg overhode ikke liker å miste skip. Om jeg husker rett så hadde jeg vel sist jeg spilte, Caracal - Drake - Heron - Kestrel - Retriver, kun T1 skip altså.

 

Så jeg burde vel bare sette meg inn i å miste skip om jeg skal begynne å spille EVE igjen.

Likte ikke helt UI'en heller. Er kanskje bare en vanesak.

Lenke til kommentar

Såklart svir det litt når man mister skip; men det gjør det hele bare enda mer interessant når man har en vellykket roam.

 

Mistet en Abaddon her om dagen. Var noen få minutter for sent ute til en større fleet, og ble selvfølgelig most av en gatecamp. 125M rett ut vinduet. (Den var rigget og påkostet...)

 

For å holde ut så er det viktig å finne seg et godt corp. Blir for kjedelig når man flyr rundt alene.

Lenke til kommentar

problemet er at det er ikke alltid sikkerhet i å hoppe inn i det største norske du finner heller, da de har ofte flere wardeccs på seg enn ett med en litt lavere medlems liste, som kjører ett mer passivt løp. Jeg var med i en fantastisk norsk corp før, hadde egne dager med roaming, egne dager med mining ops, egne dager med WH explorations og alt var bare avslappet. :) ble aldri plaget av wardeccs og levde livet i "The good Lane" med en CO som visste hva han gjorde og som gjorde hva han kunne for medlemmene.

 

så skal dere inn igjen, finn en bra corp, det er der hemmeligheten ligger i å ha det morro. ikke hopp blindt inn i " store" corps med mange medlemmer. det kan like fort kvæle underholdninga som å gjøre den større.

 

 

:edit:

jeg vil bare ikke si for mye konkret da jeg vet det er eve players her inne som "støvsuger" forummet etter taktisk pvp info ;)

Endret av Dolg_313
Lenke til kommentar

Industrials er ikke til mining, de er til for å flytte på ting.

 

Bruk en miningcruiser, eller miningbarge, og putt det du miner i en jetcan, så henter du det med en industrial. Får fort inn minst 5-10 ganger mer i timen enn det man gjør med en industrial.

 

Plages du med at folk stjeler, så husk på at det faktisk kan skje noen ganger før du taper på det i forhold til å være panaroid og dra til en stasjon hver gang du har fylt opp skipet ditt. De fleste som stjeler er kun ute etter å agresse deg slik at de kan skyte deg uten konsekvens.

 

Iteron MkV klarer jo å dra med seg omtrent 40k m^3.

 

---

 

Dolg_313 sitt tips om å unngå corps som er i krig når man er ny er viktig. Lite, aktivt corp på mellom 25-75 medlemmer er flott.

 

Krig gjør plutselig highsec usikkert, og det vil man helst ikke oppleve som nybegynner. Husker det falt bort 5-6 stykker fra et lite corp jeg var med i, når vi ble med i hydra reloaded og var i krig med the orphanage. ikke en eneste markedshub var trygg, og plutselig kunne man oppleve lokal med 100+ wartargets.

 

Corpet jeg er med i nå har meget strenge regler for krig. "Bot" på 100M om man blir kverket i et mission-skip, utkastelse om det skjer enda en gang. :new_woot:

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Sikt deg inn på en RETRIEVER for å mine, og om du har planer om seriøs mining, så tar du T2 varianten, som heter HULK

 

for frakting av gods/ ore, så brukte jeg personlig BESTOWER med T2 cargo expanders. grunnen til at jeg valgte den er fordi du trenger minimalt med treningstid for å lære og fly den, og du har plutselig 13000m3 med cargo space.

Lenke til kommentar

Procurer fikk meg til å ragequit en gang faktisk, så ubrukelig er den. :p

 

hahaha, win ^^

 

ja det er mange skip der som du bare lurer på hvorfor i H de gadd å bruke tid på... og så i tillegg, bruker de enda mer tid på å upgrade looksen på skip ingen flyr rundt i. da tenker jeg på Scorpion BS.

Lenke til kommentar

Skaffer du deg en Scorpion og har en riktig fit på den, kan du bli VELDIG irriterende i en flåtekamp.

 

*Locking target*

*Jammed*

"Fuuuu.. Får vel bare vente 10 sek"

*Locking target*

*Jammed*

"Fuuuuuuu-"

 

Ser ingen grunn til å joine en Corp bare fordi den er norsk jeg da, men det sikkert bare meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...