Gå til innhold

Metal Gear Solid 4 is coming to the PlayStation 3 on June 12, 2008


tidus2k4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem sammenligner? Det jeg ser er visse (entall?) som ikke akseptere at folk har forskjellige meninger/liker forskjellige ting.

 

Aner ikke hvem som sammenligner, jeg bare kastet meg med for morro skyld. :thumbup:

 

Men jeg tror det originerte med at noen tok seg nær av at man kalte Mario Kart

og Metal Gear Solid spillene for "like gode".

Slikt blir det jo fort krig utav, men jeg for min del respekterer folk sine meninger.

Lenke til kommentar

Jeg har på ingen måte sagt at det er forbudt å ha sine egne meninger. Problemet her er at det blir mye synsing uten argumenter som bygger opp om det ene eller det andre. For det første har disse to spillene ambisjoner som er så fundamentalt forskjellig at det blir meningsløst å sammenligne hver enkelts oppfattning av spillet.

 

Poenget - er at om du spiller gjennom MGSserien kun fordi du liker å snike rundt i byggninger og skyte menn med morsomme spørsmåltegn over hodet, da er det forsvarlig å sammenligne de to spillene. Nettopp fordi det da er snakk om ren underholdningsverdi. Det blir som månelanding og tre ukers cruise til karibien ... Begge er flotte opplevelser, men for menneskelighetens utvikling er nok månelandingen en overlegen bidragsyter.

 

:!:

Konklusjon:

 

Metal Gear Solid er et spill som betyr langt mer for dets tilhengere enn Mario Kart gjør for sine. Jeg tør å påstå at budskapene om videreføring av gener, etisk problematikk rundt genteknologi og tilhørighet til menneskene rundt oss som MGSserien har gitt meg, har vært med på å forme meg litt som menneske. Det er kanskje rart med det, men jeg kan ikke si det samme om Mario Kart.

 

Mario Kart = Underholdning + mulig nyskapende spillteknologi

Metal Gear Solid = Underholding + Antaglig banebrytende spillteknologi + En moralsk pekefinger

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Allerede? Jeg har fremdeles masse pizza igjen. Keep it up plz.

 

Det hørtes godt ut :dribble:

 

EDIT: Til Jorchi. Som sagt, jeg har ikke sammenlignet de to. Jeg har bare "kjempet" for en stakkars rett til å si at han gleder seg like mye til Mario Kart som MGS4. That's it.

Og bra du har fått så mye livsfilosofi ut av serien, jeg har ikke tenkt på så mye over historien unntatt når jeg spiller spillet og rett etterpå, men det er jo bare meg.

 

Som sagt, hverken jeg eller noen annen har sammenlignet spillene. Å si at du gleder deg like mye til begge, er ikke nødvendigvis å si at begge er like bra. Og som jeg óg har sagt tidligere, vi vet jo ingenting før spillene kommer ut ;) For alt vi vet suger både MGS4 og MK hesteballe.

 

Klarte visst ikke å holde meg unna.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Som sagt, hverken jeg eller noen annen har sammenlignet spillene. Å si at du gleder deg like mye til begge, er ikke nødvendigvis å si at begge er like bra

 

Men Jakoozie?

 

Men har og da masse spill som er like gode som MGS4 da imellomtiden med GTA IV og Mario Kart før spillet kommer i juni

 

Det har ikke noe med hva en gleder seg til, Toman sier svart på hvitt at MGS og Mario Kart er like gode spill. Det er dette jeg hang meg opp i, jeg er enig i alt du sier i posten over, men det er ikke relevant. Det det her er snakk om er å stille to spill opp mot hverandre og gi dem den samme annerkjennelsen som "gode" spill. Det er her jeg mener han tar feil, om ikke annet ordlegger seg feil. At Toman LIKER Mario Kart bedre enn MGS er en helt annen sak.

 

Ya dig?

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Ahh. Hehe. Da kan jeg i det minste forstå at du ble provosert. Men, det endrer jo ikke at det er hans mening, uansett hvem som synes den er feil. Begynner å bli lei av å mase om dette nå.

 

La oss være enige om å være uenige. Jeg kommer ikke til å krangle over hvilket spill er best, det holder jeg meg for god til :whistle:

Lenke til kommentar

Du har tolket mitt innlegg feil. Må få lov til å nevne andre storspill som ikke bare kommer til PS3 fordi det ikke bare den som har og kommer av storspill. Må jo og få lov til å hygge meg med andre spill imens til MGS4 kommer. Har ikke bare 1 konsoll som har toppspill

Men har jeg sammenlignet dem to spillene... nei

Min mening er bare jeg synes att MGS og MK er like bra, nothing more "mener dem gamle spillene for eks MKDD og MGS3

Lenke til kommentar

MGS4 + bonus? Koste hva det vil, jeg går får det som er på det siste bildet. :D

 

Edit: Litt oversettelse fra psu.

Normal Edition

 

On top of the main game this version will include (Metal Gear Online), it will form the basis of the other 2 sets. We recommend this pask to people who just want to enjoy the game.

 

Special Edition

 

In addition to the Normal edition this edition will also come with a special bonus video in the form of a blu-ray disc. The disc will include all the MGS4 trailers and also a special ‘making of’ video.

 

Premium Pack

 

In addition to coming with the Special edition this pack will come with a specially made PS3. The coloring of the machine is unknown at this moment in time but there are also expected to be other things other than the game and the special PS3 included. We are almost certain that this item will have limited numbers and thus if you are a fan you will want to get a hold of this rare item.

Jeg har allerede en Ps3 60gb versjon fra av, men MGS4 Premium Pack frister utrolig mye akkurat nå. Blir vel vanskelig å få tak i den, med tanke på at det er begrenset utgave bare. Importerer den bare hvis jeg vet at jeg kan få tak i den. :thumbup:

 

f_12040993791m_e8cacf3.jpg

Endret av The1
Lenke til kommentar

Heh, alltid noen morsomme tråder her.

Metal gear kommer i Juni, jeg skal skambanke deg :p

 

Håper virkelig den bundle'en som skal selges i statene med 80GB PS3, MGS4 og en Rumble 3 kontroller kommer til Norge også. I statene koster denne ca 2500 norske kroner, men blir vel kostende rundt 3-4 her tenker jeg.

 

Hvis jeg importerer fra statene, vil jeg kunne spille alle spill som kommer ut da? Tenker på soner. Blu-Ray filmsoner driter jeg i.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Heh, alltid noen morsomme tråder her.

Metal gear kommer i Juni, jeg skal skambanke deg :p

 

Håper virkelig den bundle'en som skal selges i statene med 80GB PS3, MGS4 og en Rumble 3 kontroller kommer til Norge også. I statene koster denne ca 2500 norske kroner, men blir vel kostende rundt 3-4 her tenker jeg.

 

Hvis jeg importerer fra statene, vil jeg kunne spille alle spill som kommer ut da? Tenker på soner. Blu-Ray filmsoner driter jeg i.

 

PS3-spill er sonefri. Så ja ...

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

For min del har jeg forhåndsbestilt selve MGS4 spillet, altså ikke no bundle. Tror jeg stiller ganske foran i køen fordi jeg bestilte såpass tidlig (i juli 2007). Hvis jeg skulle endre noe på bestillingen havner jeg bakerst igjen.

 

Akkurat nå gjorde jeg en "kjempebragd" (vel, stort og stort...) ved å kjøpe en japansk 60 GB PS3 i tillegg. Jeg ville ha det bare for å ha det (siden det er teh 60 Gig and shizznit lizzm), fra før bruker jeg 20 GB jap. ver. til min samboer. Så jeg trenger neppe no flere maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...