Gå til innhold

Hvor er det best å laste ned album?


Traadstarter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med denne tråden er at det ifølge retningslinjene og nettiketten er forbudt å diskutere torrentsider "dersom innholdet i noen av torrentene bryter mot retningslinjene" og "alternative måter å skaffe seg slike ting på". Det vil si at selv om trådstarter har endret posten sin til å snakke om "lovlig" nedlasting er det vanskelig å komme med forslag som ikke bryter reglene.

 

Det vil i praksis si at det ikke er mulig å nevne nedlastingssider her på forumet. Dere skal få en sjanse, men all erfaring viser at slike tråder blir stengt ganske fort fordi det ikke er mye å diskutere som ikke bryter reglene.

 

Til trådstarter: Selv bruker jeg iTunes. Det fungerer for meg, men det forutsetter selvsagt at du ikke er på jakt etter sider der du kan få tak i album som egentlig koster men som du ikke vil betale for. Hvis du er ute etter musikk som faktisk er gratis fra opphavsmannnens side så finnes det mange slike steder, men da er det sjelden snakk om artister som har gitt ut hele album.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Til trådstarter: Selv bruker jeg iTunes. Det fungerer for meg, men det forutsetter selvsagt at du ikke er på jakt etter sider der du kan få tak i album som egentlig koster men som du ikke vil betale for. Hvis du er ute etter musikk som faktisk er gratis fra opphavsmannnens side så finnes det mange slike steder, men da er det sjelden snakk om artister som har gitt ut hele album.

 

Enig! :)

iTunes Store (helst iTunes Plus) fungerer utmerket til formålet. Selv kjøper jeg og laster ned musikk fra iTunes Store rett som det er, og dytter denne over på iPoden. Prisen på 80,- for et album er for øvrig helt OK (Så lenge du laster ned musikk du faktisk hører på, og ikke all mulig dritt du kommer over).

 

Skal ikke nekte for at diverse torrentsider også fungerer bra, men ettersom jeg har en greit betalt jobb og liker å holde ting legalt, så ser jeg ikke noe galt i å betale for musikken jeg hører på, og heller ha litt bedre samvittighet ;)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorvidt denne og denne lista krangler med nettiketten, men det ser ut til at de skal være rene. Noen får bare si ifra, eller rett og slett fjerne de hvis vedkommende er moderator og finner det støtende.

 

Valkyria: Jeg regner med at du overdrev da du skrev 99% da jeg tror at det deles mye mer lovlig. Linux-distroer, demoene her på gamer.no, osv. blir distributert via torrents. Det kan tenkes at det finnes ikke akkurat noen få Linux-distroer som blir delt. Det er heldigvis mye bra (og lovlig) man kan få utav torrent. Prinsippet er jo tross alt genialt.

 

Legaltorrents.com distributed 90 terabytes of Creative Commons-licensed content in the last seven months alone. The site features lots of music downloads, but also has some good video content like the South African TV show Go Open and the Firefly-Documentary Done The Impossible. All the files are centrally seeded, so your downloads will always have a happy ending.
Endret av Seian
Lenke til kommentar
CD-er er ikke noe for meg. Hører bare på MP3, og eventuelt kobler PCen til høyttalerne en sjelden gang. 80 for et album synes jeg var i meste laget. 10 dollar er ok pris.

 

Er mye kosligere med en stor cdsamling :) cdplatene kan du bare rippe over til pcn og ferdig med det, jeg har selv over 100 cdplater som jeg kjøpte i 2007 :p

Lenke til kommentar
Er mye kosligere med en stor cdsamling :) cdplatene kan du bare rippe over til pcn og ferdig med det, jeg har selv over 100 cdplater som jeg kjøpte i 2007 :p

Litt OffTop:

 

Personlig synes jeg vinylplater er koseligst da.. Sitte å høre på gamle slitte plater som det knitrer skikkelig i :love:

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Er vel bare vinylfans som setter pris på dårlig lyd :p

Ja bedre det enn å høre på komprimert mp3 :tease:

 

Men har du en vinyl som ikke er slitt så er den desidert den beste lydkvaliteten i forhold til cd :)

FLAC>MP3

 

At vinyl skal være så utrolig mye bedre enn CD er så vidt jeg kan forstå bare tull og fjas. Men jeg er enig i at vinyl er et artigere format enn CD, på grunn av størrelsen som gir plass til større coverbilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...