Gå til innhold

– «CliffyB» er en tosk


Anbefalte innlegg

PC spilling døde for meg for en 2 år siden..

Nå får jeg spill med høy oppløsning pluss mulighet til å spille online rett i sofaen godt plassert foran en 43" skjerm!

Og viktigst av alt, ingen form for installasjoner, drivere, patcher, kræsj eller bekymringer om spillet skal fungere på min hw

Og med PC kan jeg gjøre akkurat det samme. Bare med bedre grafikk,fysikk etc. :D

Selvfølgelig blir det dyrere, men man får hva man betaler for. :)

Og feil på HW etc. er ikke noe som bare gjelder PC. Hvem har ikke fått med seg hvor mange som har problemer med feks. xboxen sin og må sende inn hele sulamitten for å få fikset det.

 

Viss du sier sånn ok, jeg har hatt ca 4pcer iløpet av 7 år, alle har hatt problemer, "blåskjerm", "dumping memory", "virus","game is not responding" så ikke kom her og si att pc er feilfri maskin for det er det ikke.

 

Jeg får "internet is not responding" hver dag det har aldri skjedd når jeg surfer på PS3en min...

Akkurat gjorde jeg med pcen, sende inn hele sulamitten til 6000kr bare maskinen og fikk den tilbake etter 7 uker og den ble fikset i Norge, litt vel treigt spør du meg

 

Jeg har alltid vært pchater da mangen hater konsoller pga ikke du kan laste ned spill direkte fra konsollen og ikke har syk grafikk!

For meg så har pcen vært død for meg siden Nintendo kom med sin første konsoll!

Synes ikke att Cliffy B er en tosk, bringer jallefall fram fakta!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feil. Konsoll velges av mange fordi det er enklere å bruke. Derfor vil mye av spill utviklingen gå mot konsoll fordi kundemassen er større (masse tanter og onkler der ute). Store MMO spill vil ettehvert også komme til konsoll.

Som du selv sier, vil man unngå piratkopiering ved online login etc. Bare se på Steam. Så det er ikke "problemet".

PC er klart det mest fleksible underholdningsverktøyet, kan gjøre alt en konsoll kan og så uendelig mye mer. Du må faktisk ha en PC for å kunne lage spill til konsoller...

Som sagt så mener jeg også at PC er bedre til spill på en rekke felter, og jeg personlig foretrekker det framfor konsoll når det kommer til mesteparten av de. Har følelsen av at du misforstår meg når du begynner å argumentere for hvorfor PC er et bedre underholdningsverktøy enn konsoll. Det er ikke sikkert steam er et alternativ for alle, ikke alle utgivere er klienter av Valve's Steam. Men det er inget som hindrer de fra å utvikle noe lignende heller. Poenget mitt som nevnt for andre gang, er at fremtiden i PC-spill må fungere gjennom online login for å verifisere at brukeren har kjøpt produktet. Uten noen slik verifikasjon er det ikke rart det er mange utviklere som blir demotivert av å lage spill for PC.

 

 

De skylder på piratvirksomhet, men den egentlige grunnen til at alle skal satse på MMO nå, er fordi regnestykket €10 / mnd x10 000 000 virker veldig fristende på mange.

Selv om Funcom utvikler et MMORPG betyr ikke det at de dermed ikke har ressursene til å utvikle et nytt Dreamfall. Det er ingen tvil at store mengder med kroner gikk tapt pågrunn av piratkopiering/nedlasting av Dreamfall.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Selv om Funcom utvikler et MMORPG betyr ikke det at de dermed ikke har ressursene til å utvikle et nytt Dreamfall. Det er ingen tvil at store mengder med kroner gikk tapt pågrunn av piratkopiering/nedlasting av Dreamfall.

 

Hva får deg til å mene at det ikke er noe tvil om det? Piratkopiering er feks mer pop i europa enn USA, allikevel selger PC-spill relativt sett bedre her.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva får deg til å mene at det ikke er noe tvil om det? Piratkopiering er feks mer pop i europa enn USA, allikevel selger PC-spill relativt sett bedre her.

Kilde? Skulle Funcom droppet all ikke-mmo spill kun for å ("lyve") ha en unskyldning for å lage Age of Conan? Det er flere utviklere som klager på det.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Flott at de vil fokusere på PC-spill. Er det dårlig kommunikasjon i Epic staben, siden en person først sier at de fokuserer på konsoller, forså kommer en annen og sier at det er feil?

Lenke til kommentar
Hva får deg til å mene at det ikke er noe tvil om det? Piratkopiering er feks mer pop i europa enn USA, allikevel selger PC-spill relativt sett bedre her.

Kilde? Skulle Funcom droppet all ikke-mmo spill kun for å ("lyve") ha en unskyldning for å lage Age of Conan? Det er flere utviklere som klager på det.

 

Skal se om jeg klarer å grave opp noe. Funcom solgte dårlig, det er essensen, det var derfor de refokuserte. Om det dårlig salget kommer av piratkopiering er ikke garantert.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva får deg til å mene at det ikke er noe tvil om det? Piratkopiering er feks mer pop i europa enn USA, allikevel selger PC-spill relativt sett bedre her.

Kilde? Skulle Funcom droppet all ikke-mmo spill kun for å ("lyve") ha en unskyldning for å lage Age of Conan? Det er flere utviklere som klager på det.

 

Skal se om jeg klarer å grave opp noe. Funcom solgte dårlig, det er essensen, det var derfor de refokuserte. Om det dårlig salget kommer av piratkopiering er ikke garantert.

 

AtW

Skulle vel egentlig ikke være nødvendig med kilde her, siden dette burde vært kjent vitenskap på et norskt gamingforum.

 

http://www.adventuregamers.com/newsitem.php?id=1409

 

According to Funcom's Trond Arne Aas, there had been over 200,000 illegal downloads of Dreamfall, even before its release last year. Also, he estimates that for each PC game that is sold, between 3 and 10 times as many is stolen, thus resulting in Funcom's decision to stop producing offline PC games.
Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig lett å skylde på piratkopiering når man utgir nisjespill til en ikke særlig bred interessegruppe, og dermed selger dårlig.

 

For øvrig har FunCom et MMO live (og fremdeles godt støttet, med ny render engine nå nettopp) og to under produksjon i skrivende stund, Age of Conan er bare ett av dem.

 

Selv om Funcom utvikler et MMORPG betyr ikke det at de dermed ikke har ressursene til å utvikle et nytt Dreamfall. Det er ingen tvil at store mengder med kroner gikk tapt pågrunn av piratkopiering/nedlasting av Dreamfall.

 

Selvsagt har de ressursene, de bare vil ikke - nettopp fordi forretningsmodellen for MMO-er gjør det lettere å tjene inn igjen budsjettet og å holde et overskudd. Har de etablert en kjernegruppe på, si, 100 000 betalende MMO-spillere, kommer disse til å fortsette å spille i noen år framover, derfor er det ikke noen katastrofe om ikke de selger millioner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Poenget mitt som nevnt for andre gang, er at fremtiden i PC-spill må fungere gjennom online login for å verifisere at brukeren har kjøpt produktet. Uten noen slik verifikasjon er det ikke rart det er mange utviklere som blir demotivert av å lage spill for PC.

Jeg tror derimot at kundemassen tilgjengelig på konsoll er grunnen til at utviklere legger mindre vekt på PC som plattform.

Piratkopiering av PC spill er løsbart om viljen er der (f.eks via netlogin).

Lenke til kommentar

En må jo lure hvorfor Gaming Alliance har blitt opprettet? Jo fordi pc som spillplattform sliter.

 

Stadig flere som ser seg lei i hardware jaget. Og nå som dagens konsoller er så bra så går også dagens unge heller å spiller konsoll en pc.

 

Det er nok dems største frykt, at dagens unge nye spillere ser på pc som noe gammeldags og tungvint. Istede for å ha en spillemaskin som alle vet hva er og som er et "kult" merke.

 

Pc som spillplattform sliter mere en noen gang, dette vet bla Microsoft og håper nå å lage en hype for pc.

Lenke til kommentar

Dette er vel egentlig feil tråd å diskutere dette i, men javel...

 

Jeg er enig med larzen. Men jeg er ikke enig i at bransjen BARE sliter. CS, warcraft og WOW er for eksempel mer populært enn det de fleste andre spill. Jeg ser egentlig på problemet som at andre spill som er mulig å piratkopiere, ikke selger bra nok. Dermed blir markedet drevet av få firmaer.

 

Personlig er jeg også lei av blåskjermer og ustøttet hardware (gøy å ha langt over bra nok hardware, men ikke få spilt drømmefall og bioshock likevel pga at skjermkort eller andre ting ikke er støttet) Dessuten liker jeg ikke MMORPGer.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Viss du sier sånn ok, jeg har hatt ca 4pcer iløpet av 7 år, alle har hatt problemer, "blåskjerm", "dumping memory", "virus","game is not responding" så ikke kom her og si att pc er feilfri maskin for det er det ikke.
I hvert fall ikke de som brukes av fjotter som forventer at ferdig-maskiner med billige komponenter fra 10-20 forskjellige firmaer skal fungere feil-fritt. Hva har virus med spill å gjøre forresten?
Jeg får "internet is not responding" hver dag det har aldri skjedd når jeg surfer på PS3en min...
Rart, resten av verden ser ut ut til å finne nettet helt fint.
Akkurat gjorde jeg med pcen, sende inn hele sulamitten til 6000kr bare maskinen og fikk den tilbake etter 7 uker og den ble fikset i Norge, litt vel treigt spør du meg
Du avviser PC som spillplattform fordi du betalte for mye for en forsinket re-install av Windows?
Jeg har alltid vært pchater da mangen hater konsoller pga ikke du kan laste ned spill direkte fra konsollen og ikke har syk grafikk!
1. Så det er mennesker du hater altså?

2. Laste ned spill direkte fra konsollen? Du mener kopiere spillet til andre konsoller? Få PC-spill har den muligheten pga. avhengighet av registeret og ymse kopi-beskyttelse.

For meg så har pcen vært død for meg siden Nintendo kom med sin første konsoll!
Hvorfor faen fortsetter du å plage deg selv med å kjøpe PCer da? Apple II, Commodore PET og Atari 400/800 er ikke grunnlag for å mene at PC-spill er dødt altså.

:p

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
PC spilling døde for meg for en 2 år siden..

Nå får jeg spill med høy oppløsning pluss mulighet til å spille online rett i sofaen godt plassert foran en 43" skjerm!

Og viktigst av alt, ingen form for installasjoner, drivere, patcher, kræsj eller bekymringer om spillet skal fungere på min hw

 

Nei og samtidig alt av bonus materiale borte, kjappere loading, muligheter for addons og alt borte :) PC er og forblir beste spillplattformen uansett pga den er skalerbar både på hardware og softwarenivå. En konsoll er ikke det, den har tonnevis av begrensninger.

Lenke til kommentar
Teoretisk sett skulle vel spill alltid lade fortere på pc, men jeg opplever det som motsatt. Det hender også at f. eks microsoft betaler utviklere for fordeler, slik at spill kan ha mer innhold på konsoll enn på pc.

 

Tenker du på multiplattformspill nå? Kan ikke huske å ha opplevd noen der det laster tregere på PC, og andre typer spill har også irriterende lastetider på konsoll, i særdelshet når man hopper ti/ går rundt i menyen på endel titler. Dog er det noen typer spill som ikke plages så mye av loadetid. Kan det være du er mindre vant til å vente på PC, og derfor er mer fokusert på det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Teoretisk sett skulle vel spill alltid lade fortere på pc, men jeg opplever det som motsatt. Det hender også at f. eks microsoft betaler utviklere for fordeler, slik at spill kan ha mer innhold på konsoll enn på pc.

Hvorfor i all verden skulle Microsoft betale utviklere for at PC spill skal bli dårligere? Det er jo de som eier Windows og derfor eier OS'et på alle spillmaskiner.

Lenke til kommentar

De har betalt utviklere for fordeler for xbox når det gjelder alle platformene. For eksempel kan man laste ned tre nye baner til splinter cell kun på xbox. PC spillet prince of persia har for øvrig ingen ekstramateriale på PC, noe alle de andre versjonene (ihvertfall xbox) har. Jeg tror også at star wars knights of the old republic hadde noe nedlastbart innhold til xbox, men her er jeg ikke sikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg er enig med KnewtFan, dersom MicroSoft favoriserer Xbox til fordel for PC-er med DirectX vil de etterhvert ta livet av Windows som OS.

 

Linux distroer som Ubuntu er blitt så bra nå at det kun er spilling som gjør at jeg fortsatt har Windows på et par PC-er. Hvorfor folk vil betale for Windows når f.eks. Ubuntu er gratis vil tro kun skyldes muligheten for spill.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...