Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341
Må få skryte litt av Ultimate Ears sin kundeservice.

 

Det var en del som løsnet på den ene hodetelefonen på mine Triple.fi 10 Pro her en dag. Tok kontakt med UE som ba meg returnere. I dag, noen uker senere kom det en pakke på døren. Der lå det et splitter nytt par i en skinnende ny pakke. Har nok fått 2009 versjonen. :)

 

Eneste minuset er at jeg måtte betale returneringen selv. En liten pakke til USA kostet 322 kroner. :p

 

Hva sendte du det med da, bud? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Hehe. Det billigste hadde nok vært å sendt som brev, men UE krevde forsikret pakke. Da ble prisen mangedoblet. :p

 

 

Er vel 125 kr for rekommandert A5 brev om jeg ikke tar helt feil. Ikke akkurat 350

Lenke til kommentar

Til opplysning har jeg testet Bose On - Ear og AKG K 450 opp mot hverandre den siste tiden. Har skrevet en post om dette som jeg regner med legges ut under brukererfaringer i løpet av den nærmeste tiden.

 

Konklusjonen er iallefall klar; AKG er et langt bedre valg enn Bose når det kommer til lydkvalitet! :thumbup:

Lenke til kommentar
Sende såpass dyre ting som brevpost er litt vel risky.

 

Men klarer ikke bestemme meg om jeg skal slå til med HD800 eller et par høyttalere. 800ene låter nesten litt for bra, ajaj.

 

Har du prøvelyttet HD800? Isåfall, hva var resten av komponentene?

Lenke til kommentar
Har du prøvelyttet HD800? Isåfall, hva var resten av komponentene?

Sennheiser i Nydalen fikk låne et prototype-par, litt anderledes design enn retail-modellen bare.

WooAudio 5 med standardrør og Krell SACD standard.

 

Nok til at jeg fikk lyst på et par selv! Men vanskelig å sette slikt opp mot et OK høyttaleroppsett.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har noen ultimate ears super fi.5 pro og er veldig fornøyd med lyden i de.. Men jeg har sett at den kontakten på ledningen som skal i ørepluggen kan settes i begge veier.. Er ikke en av polene der + og en -? Den kan jo settes i begge veier og det er ingen slags merke som jeg kan se. Jeg har byttet på de og aldri passet på å sette de "riktig i" for alt jeg vet har de aldri vært riktig. :p Men om det er omvendt vil det ikke si at "elementene" slår innover istedenfor utover? Har undret på dette lenge.. :p

 

ultimateears-5pro-6.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Kravet er at høyttalerelementet har én kanal og den andre er ground. Hvem som er hvem spiller ingen rolle. Er to ground eller to kanaler som ikke funker, evt samme kanal på begge propper gir mono.

Lenke til kommentar

Jeditimi: Jeg har svaret. På kabelenden er det et lite spor/kant, den skal du kunne kjenne med neglene eller fingrene og også sees under godt lys. Den enden skal peke mot pluggene, altså mot L/R merket. Da får du korrekt phasing. Kobler du feil bli lydbildet noe rart, spesielt bassen.

 

Edit @ sedsberg: Det har du sikkert rett i. Jeg har bare blitt forklart av UE selv og diverse kabelprodusenter at det er slik man skal sette inn kablene korrekt.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ingen av de hodetelefonene jeg har loddet ny ledning direkte på elementene på som har hørtes skakke ut, så gikk ut fra at det var samme f. Kan være at jeg bare har vært heldig og faktisk truffet riktig de gangene det ikke har vært noe ledning å se etter i første omgang.

 

Vet hva som skal til for at det blir mono, det jeg mente var at hvis det ikke hadde spilt noen rolle, kunne spørsmålet hans være basert på mistanke om man hadde fått feil kanal el mono ved å snu den opp ned, hence hvorfor jeg spesifiserte det

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Hei!

 

Nå er tiden endelig inne for litt oppdateringer på utstyrsfronten etter flere måneder med sparing. Har fra før av Beyerdynamic DT770 pro (80), en portabel forsterker som jeg kjøpte på ebay for 600 kr. Søk på Cmoy! Bruker dette som stasjonært oppsett. Og så har man et par Sennheiser HD25 I-II til portabelitet :)

 

Det jeg nå kunne tenke meg er et ekstert lydkort. Dette fordi jeg har et ubrukelig kort integrert i pcen fra før av. Jeg har sett på Camberidge Dac Magic og andre sett. Noen som har nyttige tips? Gjerne hvor jeg kan kjøpe dette utstyret?

 

I tilleg til dette, skal jeg ha meg nye hodetelefoner. Har snust litt på Denon Ah-d2000 til ca. 3k på Hifi- klubben. Noen som har erfaringer med dette settet? Jeg ønsker et levende lydbilde med god og definert lyd. Altså ikke flatt, ullent og platt. Dette fordi jeg hører hovedsaklig på på elektronisk musikk. (Selvføligelig andre stiler også)

 

Har hørt på AKG 702, men syns dette ble litt for flatt, men for all del ett bra headset til ethvert bruk. Settet skal også være av god byggekvalitet og størrelsen spiller ingen stor rolle, så lenge settet dekker ørene.

 

Takk for svar ! :)

 

- Kaninkoker-

Lenke til kommentar

Hei

 

Etter å ha lest en gooood del gjennom denne tråden, og besøkt ymse andre nettsider ang hodetelefoner har jeg kommet frem til et greit oppsett til et portabelt lydsystem for mine lydelskende ører. Hva synes dere om dette?

 

Hodetelefon: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 eller 32 Omh

 

Forsterker: Meier Audio Corda 3Move

 

Mp3Spelar: Cowon D2

 

Fungerer dette eller er det bare å kaste bort penger på den portable forsterkeren?

 

Kan være verdt å nevne at jeg skal bruke dette oppsettet KUN for å ha med når jeg er ute og farter.. som jeg alltid er. Hjemme koser jeg meg med et deilig stereoanlegg med smukk lyd.

 

Takker for alle svar! :w00t:

Lenke til kommentar

Takk for svar :thumbup:

 

Men du sier Sindre:) at du ikke ville gått for en billig forsterker, men den koster jo nesten 2k så det er jo litt, men hvilken forsterker ville du anbefalt da? Noen du har prøvd?

 

Må si jeg gleder meg som en unge til å få prøvd de herlige hodetelefonene! Skal bli en fryd!!!

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...